*Mediejätten Tencent uppges köpa Bohemia Interactive

Robot
*Mediejätten Tencent uppges köpa Bohemia Interactive

Ska ha köpt det mesta av Arma 3- och DayZ-utvecklaren.

#arma-3, #bohemia-interactive, #dayz, #tencent, #ylands


Avstängd
Medlem

Fan jävla skit

Medlem

Två skitföretag bildar en skitkoncern Tappat förtroendet helt för BI efter att de tog pengarna och drog med Dayz.

Medlem

låt dom konka istället det förtjänar dom.

Skribent

ArmA China Edition....


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Men Bohemia, vad gör ni..
Arma 2 och 3 är nog mina favoritspel någonsin. Trots alla sina brister har inget annat slagit upplevelserna jag haft de dessa spel.
Jäklar vad tid jag spenderat i editorn och sen kört co-op med polarna.

Detta känns lite som ett svek då jag alltid tyckt Bohemia tagit hand om sina spel och fans och kört sin egna grej.

Aja, som jag ser det finns det två möjligheter:
De får extra resurser och kan skapa ett superbt Arma 4.
Eller så blir det bara corporate shit av det hela.

EDIT: Det var en lögn. Tack å lov.

Gen
Medlem
Skrivet av Johlor:

ArmA China Edition....

DayZ Chi-Spy

Medlem

Jag tror Bohemia Interactive är ett väldigt dåligt skött företag sedan väldigt lång tid tillbaka.

Medlem

Artikel efter artikel om att Tencent köper företag!

Medlem
Skrivet av inkui:

Artikel efter artikel om att Tencent köper företag!

"Tencent köper världen."


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gnällkuk

Aldrig hört talas om Ylands tidigare, bara jag som helt missat det spelet? Verkar inte vara något höjdarspel heller sett på omdömena...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så Kina äger nu Americas Army? Passande!

Medlem
Skrivet av inkui:

Artikel efter artikel om att Tencent köper företag!

Taktik.
Kinesiska företag köper upp europeiska företag när det är rabatt på aktier.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Från en av utvecklarna på Reddit:

https://www.reddit.com/r/arma/comments/gvpydy/tencent_didnt_b...

Citat:

Marek Španěl, our CEO:
"[...] the information circulated by various major media sources about Bohemia Interactive being acquired by Tencent is not true. [...] We were talking to numerous potential partners in the past about possible strategic cooperation and we may do so in the future as well but as of now, we remain an independent studio. "

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Så Kina äger nu Americas Army? Passande!

Nej America's Army är ett annat spel

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Så Kina äger nu Americas Army? Passande!

Nu har du nog blandat ihop spel här. Americas Army utvecklas och ägs av USAs militär. ARMA är något annat.

Medlem
Skrivet av ghosts:

Två skitföretag bildar en skitkoncern Tappat förtroendet helt för BI efter att de tog pengarna och drog med Dayz.

Fast det var väl främst Dean Hall som utvecklade DayZ, med visst stöd från Bohemia Interactive eftersom han utvecklade det som en mod till deras spel?

Arma 3 har skötts väldigt bra av Bohemia Interactive tycker jag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Fast det var väl främst Dean Hall som utvecklade DayZ, med visst stöd från Bohemia Interactive eftersom han utvecklade det som en mod till deras spel?

Dean gjorde ju modden DayZ Mod, som Bohemia köpte rättigheterna till för att göra DayZ Standalone, som utvecklas av studion, inte av Dean personligen. Visst höll Dean i rodret i början som Creative Director, men det var ju teamet hos Bohemia som gjorde själva arbetet. Det blir ju då lite fel att säga att "det var Dean som utvecklade DayZ med visst stöd från Bohemia", om vi nu inte bara snackar om modden

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tack och lov för det.

1
Skriv svar