Den nya världen får vänta när Amazon återigen försenar New World

Robot
Den nya världen får vänta när Amazon återigen försenar New World

Alfatestarna har bland annat klagat på brist på innehåll.

#Amazon-game-studios, #New-world


Medlem

Känns ganska standard med denna typen av spel. Det släpps, folk levlar upp till max och kör endgame, tröttnar när de kört samma sak hundra gånger och väntar på en uppdatering eller expansion. Sen om inte utvecklarna är lyhörda eller snabba nog, så flyr spelarna till nya äventyr. Så det är ju bra att de fick den feedbacken tidigt.

Medlem

Har utvecklare målat in sig i ett hörn?
Den verksamma modellen som de flesta använder sig av idag kräver detta endgame-content, middlegame-content och beginninggame-content. Inte mig emot på något sätt men verkar ju vara något som påverkar försäljning/livslängd ganska påtagligt. Förhoppningsvis är det någon/några som tweaker detta och det infinner sig någon ny variant/varianter.

Känns tråkigt med ett spel som på papper/trailer verkar bli toppen - men som faller för - som tidigare nämnts i kommentar här - kanske inte hinner med, har bra resurser osv.


signatur

Niet.

Medlem

Problemet är att de följer WoWs themepark modell. Där själva resan till max level inte betyder något utan det gäller att komma till max level "så fort som möjligt då riktiga spelet börjar där". Sedan skall spelarna roas med olika stationer i nöjesparken i form av daily events/quest, dungeons or raids.

Självklart blir det enformigt fort. Många av de MMOs som släpptes före WoW hade mer fokus på själva resan än på destinationen. Dessvärre förstörde WoW den utvecklingen. Jag tror inte heller att Snapchat och TicToc generationen har det tålamod som krävs att fördjupa sig i saker när det kommer till att spela ett MMO där det tar upp till ett år att nå max level hardcore.

Medlem

Tråkigt behöver ett nytt MMO och såg verkligen fram emot detta.

Kanske blir till att förhandsboka bara för att få testa det i augusti.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Tråkigt behöver ett nytt MMO och såg verkligen fram emot detta.

Kanske blir till att förhandsboka bara för att få testa det i augusti.

Samma här. Som det sägs i nyheten, även om det finns en grupp högljudda som inte är nöjd, är folk överlag positiv till alphan. Min semester börjar samma dag som den stängda betan skulle köra igång, varpå det sedan skulle släppas 25 Augusti. Hade haft hela semestern att bara sitta och må gott i detta nya onlinespel.

But nope.

Det här är ju bra i långa loppet. Mer content, polera allt och jag kommer hinna köpa en ny dator. Otroligt tråkigt ändå när man var så sugen på att få hoppa in i något nytt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Känns ganska standard med denna typen av spel. Det släpps, folk levlar upp till max och kör endgame, tröttnar när de kört samma sak hundra gånger och väntar på en uppdatering eller expansion. Sen om inte utvecklarna är lyhörda eller snabba nog, så flyr spelarna till nya äventyr. Så det är ju bra att de fick den feedbacken tidigt.

Vet, inte varför men när jag läste detta blev jag sugen på wow classic.

Men helt rätt end game är det som räknas i mmo's finns det ej, då flyr man fältet.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Vet, inte varför men när jag läste detta blev jag sugen på wow classic.

Men helt rätt end game är det som räknas i mmo's finns det ej, då flyr man fältet.

Jag fick tillbaka lite wow-sug för nån vecka sedan.
Då retail blivit ospelbart (imo) så testade jag ge classic en chans till men man kommer snabbt ihåg hur jääääävla segt och onödigt besvärligt det är att levla.
Hoppas fan blizz lyssnar på kritiken denna gången och gör nästa expansion riktigt episk.
Annars är det nog fan slut med mmo för min del då inget annat ens kommer i närheten tyvärr...

Medlem

Spelet var alltså ursprungligen planerat till att släppas 25 augusti? Och de befinner sig fortfarande i alpha-stadiet till ett MMO? Hur kort beta-fas tänkte de ha?

Eeeehh... de ska nog vara glada om de ens får det färdigt till våren 2021. Om de nu inte väljer att släppa ett ofärdigt spel då. Men det är ju mer vanligt nu förtiden än att man släpper ett färdigt spel...

EDIT-
Läste nu att det står i deras FAQ att den stängda betan är planerad till våren 2021... inte att de ska släppas då. Så uttalandet/artikeln stämmer inte? En beta-fas våren 2021 verkar ju dock mer rimlig...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av miffot:

Vet, inte varför men när jag läste detta blev jag sugen på wow classic.

Men helt rätt end game är det som räknas i mmo's finns det ej, då flyr man fältet.

Hehe, hoppade själv tillbaka till Destiny 2 för några veckor sedan, så jag ska inte klaga för mycket. Är spelmekaniken i sig så pass rolig, så kan man ju ha roligt oavsett såklart, och det är ju det som räknas.

Moderator | Testpilot
Skrivet av T.Mani:

Läste nu att det står i deras FAQ att den stängda betan är planerad till våren 2021... inte att de ska släppas då. Så uttalandet/artikeln stämmer inte? En beta-fas våren 2021 verkar ju dock mer rimlig...

"As a result, we will be changing our launch date - and correspondingly, our final beta test - to spring 2021"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Problemet är att de följer WoWs themepark modell. Där själva resan till max level inte betyder något utan det gäller att komma till max level "så fort som möjligt då riktiga spelet börjar där". Sedan skall spelarna roas med olika stationer i nöjesparken i form av daily events/quest, dungeons or raids.

Självklart blir det enformigt fort. Många av de MMOs som släpptes före WoW hade mer fokus på själva resan än på destinationen. Dessvärre förstörde WoW den utvecklingen. Jag tror inte heller att Snapchat och TicToc generationen har det tålamod som krävs att fördjupa sig i saker när det kommer till att spela ett MMO där det tar upp till ett år att nå max level hardcore.

Det är ett RPG vilket innebär levlar och character progression. Resan till max level är intressant i nuläget så vet inte vad du snackar om. Det finns massor av quests, open world events pvp och massa crafting mm.. Finns det inget som lockar en till att nå max så är ju inte det bra heller.. Ja det är alpha så säger inte att det är perfekt men att dom kör med levlar och ett endgame är absolut inte ett problem.

Vill du ha ett sandbox spel som typ rust eller ?

Medlem

Amazon borde hålla sig till att leverera paket till kunder istället för göra spel.

Medlem

utan dungeons och raids säger jag bara en sak till detta spelet lycka till att hålla det vid liv.

Medlem

bra, spelade alfan för 5 månader sen och då va de katastrof, loggade in igen på forumet för 2 veckor sen och dom dividerade fortfarande om samma saker.
De här är bra nyheter

Medlem

@wingman92: Eeeh jag håller väl med, kind of. Bra hade varit content patchar så det fanns innehåll ^^
Men de hade tydligen inget att komma med så då är det ett måste att försena spelet.. för just nu är det TOMT.

Medlem

Devsen kan tbh dra åt helvete efter deras bait and switch. Hoppas spelet floppar hårt vilket det iofs garanterat lär göra nu när de bestämt sig för att göra ytterligare en WoW klon themepark

Medlem

Synd att det de verkar gå från ett annorlunda mmo där fokus va world pvp ,till ett mer themepark mmo som WoW och Guild Wars 2.

Medlem

Tappade helt intresset när de lämnade PK och PvP-fokusen och har nu avbokat. Föga förvånande att de insåg nu att de ej kommer kunna fylla ut endgame med PvE när spelet byggdes för PvP först och främst.

Först Crucible och nu detta, Jeff Bezos borde verkligen se över Amazon Game Studios ordentligt.

Medlem
Skrivet av limonass:

Synd att det de verkar gå från ett annorlunda mmo där fokus va world pvp ,till ett mer themepark mmo som WoW och Guild Wars 2.

Absolut inte. Vi behöver inga mer survival spel.. det funkar inte i RPG världen. Gå och spela rust du bara.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Jag fick tillbaka lite wow-sug för nån vecka sedan.
Då retail blivit ospelbart (imo) så testade jag ge classic en chans till men man kommer snabbt ihåg hur jääääävla segt och onödigt besvärligt det är att levla.

Jag håller inte med alls. Jag minns min resa till 60 i vanilla wow som helt fantastisk. Allt var nytt och instanserna var spännande å ganska svåra eftersom alla var noobs. Endgame som begrepp fanns knappt och resan var spännande hela vägen. Visst tog det tid att bli lvl 60 men det gjorde ju inget eftersom man knappt visste vad en raid var för något. Det är väl snarare så att vi nuförtiden hetsar oss själva att nå max level för att plöja endgame.
Men ja, jag håller med om att eftersom vi vet vad som finns vid slutet så blir inte levlingen i classic lika magisk som i vanilla, men det tycker jag inte att man kan beskylla spelet för. Azeroth är ju trots allt lika fantastisk då som nu, vi har bara fått lite nya perspektiv.

I ett singelplayerspel är det ju sällan att det klagas på att vägen till slutbossen är för kort, så kan man ju se på wow också. Spela för att det är kul, inte för att nöta, för den tiden kommer också, när maxlevel är nådd.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Absolut inte. Vi behöver inga mer survival spel.. det funkar inte i RPG världen. Gå och spela rust du bara.

Nu är iofs World PvP och survival två helt olika saker.... Jag hade också föredragit ett MMO med större fokus på open World PvP.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Launch update
Today we announced the move of New World's launch from Spring 2021 to August 31, 2021. We considered this decision very carefully but need to take the time to add new features, tune, and polish. We are committed to delivering a high quality experience.
With this launch date, closed beta will begin on July 20th. Please visit our development blog at the link below to learn more about our roadmap and new features such as five-player Expeditions, the 20 vs. 20 Outpost Rush, and an additional territory, Ebonscale Reach.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Launch update
Today we announced the move of New World's launch from Spring 2021 to August 31, 2021. We considered this decision very carefully but need to take the time to add new features, tune, and polish. We are committed to delivering a high quality experience.
With this launch date, closed beta will begin on July 20th. Please visit our development blog at the link below to learn more about our roadmap and new features such as five-player Expeditions, the 20 vs. 20 Outpost Rush, and an additional territory, Ebonscale Reach.

*host* vad var det jag sa *host*
#4015049


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

*host* vad var det jag sa *host*
#4015049

Alltså..du vinner inget bara så du vet det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Alltså..du vinner inget bara så du vet det.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

*host* vad var det jag sa *host*
#4015049

Skräll att något skjuts upp! Speciellt saker som var annonserade 2020-2021. Grymt jobbat! 😅

1
Skriv svar