Spel som förstördes av X

Medlem

Allt som har att göra med drömsekvenser, tillbakablickar eller allmänt drogflum som faiths uppdrag i far cry 5 tar rätt snabbt bort all spelglädje.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Ni No Kuni

Underbar atmosfär och karaktärer. Men alla statans random encounters samt nästan instant respawn i Dungeons fick mig att ge upp nästan direkt.
Antingen nötte du dig framåt, eller så tog du en sidväg för att nå en kista. Och då han alla finderna respawna.
Misslyckades med ett tidspussel? finderna respawnade.

Själv la jag av med tvåan efter typ 10 timmar för att jag blev så jävla trött på att stora delar av dialogerna inte har Voice acting när andra dialoger har det. Pallar inte sitta och läsa i all oändlighet men vill inte missa storyn heller.

Medlem

Hatar när man inte kan pausa i cut scenes

Medlem

Grinden i assassins creed syndicate. Uppdragen som krävdes för att ta områden och klara spelet var rena tortyren. Spelar det aldrig igen!

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Tänkte direkt på första bossen i Deus Ex Human revolution.
Jag körde stenhårt på stealth och icke-våld, jag hade inte råkat ut för någon regelrätt eldstrid eller byggt karaktären för strid. Så när spelets första boss kom och direkt strid var den enda vägen, så stängde jag snart av och spelade aldrig igen.
Jag hade ju kunnat nöta mig igenom bossen eller kanske tillfälligt satt ned svårihetsgraden, men just att spelet tvingade mig att spela det på ett sätt jag verkligen inte ville gjorde att jag tappade all lust.

Exakt detta som poppade upp i mitt huvud. Var väldigt arg vill jag minnas. Lagt dyra pengar på ett spel/utvecklare jag vill stödja till 100% å så sviker de mig på detta sätt. Usch.

Har dock spelat spelet senare men den där lilla taggen i hjärtat finns fortfarande.

Medlem

The Witcher 2. Tappade sugen helt vid första bossen, Kayran. Jobbig (för mig iaf) quick time event trial and error fight. Lackade ur när jag misslyckades ett antal gånger och var tvungen att lida igenom samma cut scene om och om igen (gick inte att skippa vad jag minns).

Medlem

Red Dead Redemption 2.

Var verkligen insatt i det långsamma tempot, snygga världen och karaktärerna.
Det första som förstörde var att jag försökte samla pelts och sälja för att köpa ett nytt vapen. Fick några dollar och vapnena kostade 100 dollar. Sen gjorde jag 1 main quest och fick några hundra dollar vilket var lite trist.

Men det som fick mig mest att tröttna på spelet och det som tog mig ur inlevelsen i spelet var att i nästan 100% av alla quests så ska det avslutas med världens fight.
Ett uppdrag jagar man banditer som rånat en familj. Kommer fram till deras camp och ser en vagn och tre tält och tänker haha! Got em!
Sen helt plötsligt dyker det upp 20 till banditer från ingenstans.

En annan quest så dödar man en hel befolkning i en stad vad det verkar, som sen befolkas illa kvickt igen.

Att det sen kommer en bunt "poliser" springandes från ingenstans var inte heller bra för inlevelsen i spelet.

Så hade mycket hellre sett att det var 3-4 lite svårare fiender än 20-30st i slutet på de flesta uppdrag.

Medlem

Kan man utöka frågan till att också gälla spelserier? Då kan jag nämligen direkt svara alla RTS serier som på senare år totalförstördes genom att ta bort grunderna i RTS-genren dvs base-building och resource gathering.
Tänker då främst på WH40K: Dawn of War och C&C3: Tiberium Wars, som båda var fantastiska RTS spel vars uppföljare är 100% skit, nån sorts pseudo-MOBA istället för RTS.

Medlem

Jobbiga quicktime event är en stor spelförstörare. Kan inte komma på något enstaka spel som skiljer sig ur högen av dessa quicktime event-spel de är alla dåliga.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Första jag kom att tänka på är racing-uppdraget i Mafia, kom aldrig förbi det även om allt före var fantastiskt.

Exakt det tänkte jag på när jag läste trådtiteln. Jag lyckades visserligen ta mig igenom det. Jag kommer ihåg att det var extremt viktigt att släppa gasen i rätt tid inför kurvorna.
Dock vill jag inte påstå att det förstörde spelet, det hör till ett av mina topp 5.

Medlem
Skrivet av Zymac:

RTSdelarna i Brütal Legend... sabbade ett annars kul spel...

Ja det var inte kul.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det jag kommer att tänka på först är ARK, gillade det och spelade på tok för mycket ett tag och var alltid mysigt att komma tillbaka till... sen kom "tech"-sakerna och senare den sista spiken i kistan: "tech-dinos" som för mig sabbade allt. Innan var spelet "realistiskt" även om det kanske inte är riktigt rätt ord. Finns ett "primitivt" läge men det är inte samma sak tyvärr.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Far Cry - När mutanterna introduceras så tackar jag för mig och stänger av.

Va mutanter ? Menar du blooddragon ?

Medlem
Skrivet av Isak19:

Va mutanter ? Menar du blooddragon ?

Nej, första Far Cry.

Medlem

Assassins creed:
Hatar allt som har med skepp och båtar att göra, jag vill lönnmörda inte åka runt och skjuta kanoner på havet !


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Quicktime sektionerna i Resident evil 5-6

Medlem

Far Cry 2, dessa jävlar som jagade en hela tiden i jeepar och aldrig gav upp, och i samma spel där deras checkpoints eller vad de nu va som man utrotade så var dom tillbaka direkt efter man tagit kål på dom. Det gick inte köra förbi dom heller utan man ta tvungen att skjuta ner dom annars jagade dom en till världens ände.

Medlem

Slutbossen i Sekiro..

4st ggr måste man dränera livet på den saten.. och man avslutas själv på 2 slag. Gillar utmaningar men lära sig 4st olika attack mönster och knappt få göra fel förstörde en cool slut boss. Surt

Medlem

Finns så många, men senast i raden: Heavy Rain.

QTE måste vara Guds straff till gamers. Framförallt om det även inkluderar 6-axis.

Jag minns när man gjorde QTE i mini-games i GTA3. Det började kännas gammalt och enformigt redan då den tiden. Heavy Rain hade en bra story, men det enda spelet gick ut på var QTE. Det förstörde upplevelsen för mig, helt klart.

Skrivet av RuneClaw:

Det var inte så att du spelade en piratkopia eller No-CD-crack av spelet? Det var nämligen ett extra och hemligt kopieringsskydd som gjorde att bilen blev nästan omöjlig att styra ordentligt på just den banan.

Det är väl vida känt att det var orealistiskt svårt även original. Kom aldrig längre jag heller


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Doom Eternal Goes Super Mario...

Gillar verkligen inte plattformsinspelen med lavabollspiskorna här och där. Maraudern gör det inte bättre heller.
Grymt spel med extremt bra motor och fart, men just plattformsdelarna och maraudern stör mig å de grövsta...

Drömbanor a´la hashtripp i farcry 3-4-5 och Primal


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Slutbossen i Sekiro..

4st ggr måste man dränera livet på den saten.. och man avslutas själv på 2 slag. Gillar utmaningar men lära sig 4st olika attack mönster och knappt få göra fel förstörde en cool slut boss. Surt

Spoilermarkera gärna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Den ökända skiva 2 i Xenogears. Alla som spelat vet vad jag menar. Skiva 1 är ett av de bästa rollspelen någonsin, skiva 2 är en av de största, mest ofärdiga katastroferna någonsin.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samma här!

Jag kommer förmodligen heller aldrig lira klart Spider-Man på grund av delarna med Mary Jane. Hatar påtvingat smygande med auto fail om man blir påkommen.

Slutade lira Final Fantasy VII på grund av random encounters.

Kan få tuppjuck på Nintendo-spel och deras utdragna menyer och dialoger. Värsta exemplet är nog Wii Fit där det inte gick att få ut mer än en halvtimmes träning på en timmes tid.

Håller med fullständigt! Slutade spela Spider-man på grund av Mary-jane och fåglarna som flaxade runt som jag ville ta (måste ta alla pluppar på kartan) men aldrig orkade!

Det är därför jag älskar Ghost of Tsushima! För där kan man smyga som man vill. Blir man påkommen är de bara att börja kötta istället!

Medlem

När motspelaren hoppskjuter i warzone får mig att tugga fradga, jag fattar att det är så spelet är byggt men det retade gallfeber på mig att det överhuvudtaget gick att hoppa och skjuta med precision 🤮 aldrig mer.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Det var inte så att du spelade en piratkopia eller No-CD-crack av spelet? Det var nämligen ett extra och hemligt kopieringsskydd som gjorde att bilen blev nästan omöjlig att styra ordentligt på just den banan.

Nope, helt original, jag var bara kass

Medlem

Ninja Gaiden (2004) till Xbox, första bossen.

Och i stort sett hela Demon Souls.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Far Cry - När mutanterna introduceras så tackar jag för mig och stänger av.

Ja, de sänkte spelet avsevärt. De var också OP så det sjunger om det.

Medlem

Kognitiv dissonans. Syftar mestadels på Uncharted-serien. Det är många gånger jag startar ett spel och får känslan av att spelutvecklare och speldesigners har suttit i varsin byggnad och skapat spelet, utan någon som helst tanke på att bägge delar ska föras samman.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skriv svar