Hello Games nya spel The Last Campfire släpps idag!

Robot
Hello Games nya spel The Last Campfire släpps idag!

No Man's Sky-skaparna bjuder oss på en mindre och klurigare upplevelse.

#Hello-games, #The-last-campfire


Medlem

Ser najs ut. Blir nog ett Steam-köp!

Medlem

Hello Games är ett ypperligt exempel på att lyssna på feedback och hård slit lönar sig i slutändan. Kändes där ett tag som Hello Games skulle begravas levande, men de gav inte upp och gjorde en fin fin comeback...

The Last Campfire ser för övrigt ut att kunna bli ett mysigt litet spel.

Gnällkuk

Huh, hade inte ens hört talas om det här spelet innan denna artikel...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Efter det svek och rent ljug som var No Man's Sky (vid lansering) så tappade jag helt respekten för Hello Games.

För mig är det inte riktigt förlåtligt att göra så även om man fortsätter patcha upp spelet för att nå upp till alla löften i efterhand.
Detta gäller självklart inte enbart Hello Games, utan många andra också.

Men då får man helt enkelt inte mina pengar iaf

Medlem
Skrivet av insilence:

Efter det svek och rent ljug som var No Man's Sky (vid lansering) så tappade jag helt respekten för Hello Games.

För mig är det inte riktigt förlåtligt att göra så även om man fortsätter patcha upp spelet för att nå upp till alla löften i efterhand.
Detta gäller självklart inte enbart Hello Games, utan många andra också.

Men då får man helt enkelt inte mina pengar iaf

Jag förstår vart du kommer ifrån men jag tycker du är lite långsint.

För mig personligen så har dom på ett snyggt sätt rättat sina misstag och får lite oförtjänt kritik fortfarande. Även om releasen var en shit-fest deluxe.

Medlem
Skrivet av insilence:

Efter det svek och rent ljug som var No Man's Sky (vid lansering) så tappade jag helt respekten för Hello Games.

För mig är det inte riktigt förlåtligt att göra så även om man fortsätter patcha upp spelet för att nå upp till alla löften i efterhand.
Detta gäller självklart inte enbart Hello Games, utan många andra också.

Men då får man helt enkelt inte mina pengar iaf

Håller med Instant, lite långsint av dig tycker jag. De insåg att de gjorde bort sig, de sonade för det och arbetade rumpan av sig och gav cummunityt vad de ville ha (och lite till). Men men, vissa har väl svårt att släppa saker.

Medlem
Skrivet av Instant:

Jag förstår vart du kommer ifrån men jag tycker du är lite långsint.

För mig personligen så har dom på ett snyggt sätt rättat sina misstag och får lite oförtjänt kritik fortfarande. Även om releasen var en shit-fest deluxe.

Kommer vänta på några recensioner innan jag köper detta dock😁

Medlem
Skrivet av aholman:

Kommer vänta på några recensioner innan jag köper detta dock😁

Ja det är alltid en bra idé, oavsett utvecklare/utgivare 😁

Medlem
Skrivet av insilence:

Efter det svek och rent ljug som var No Man's Sky (vid lansering) så tappade jag helt respekten för Hello Games.

För mig är det inte riktigt förlåtligt att göra så även om man fortsätter patcha upp spelet för att nå upp till alla löften i efterhand.
Detta gäller självklart inte enbart Hello Games, utan många andra också.

Men då får man helt enkelt inte mina pengar iaf

Till skillnad mot andra stora företag så lyssnar de och bättrar sig, det är värt pengar i dagens samhälle tycker jag.

Skribent

Har lirat runt 90 minuter och gillar det helt klart. Mysig atmosfär och skön variation i pusslen. Det är varken übersvårt eller skitlätt, vilket är bra. Dessvärre har jag fastnat några gånger i miljöerna, närmare bestämt när jag klev upp på en eld och ett mindre podium och sedan inte kunde komma ner.

Med tanke på priset kan jag helt klart rekommendera det så här långt. Några snabba bilder nedan.

Medlem

Ser fint ut! Nån som hittar det på psn? 🤔

[Edit] Hittade det. Fanns inte upplagt tidigare idag.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Ser najs ut. Blir nog ett Steam-köp!

Otippat att Sean Murray valde EPiC Store..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ett hjärteprojekt utan riktig ekonomi. Då är det säkert välkommet när Sweeney öppnar plånboken. Om det var planerat från början tycker jag det är okej. Men att köpa upp redan färdiga spel för exklusivitet är en rätt tveksam metod att driva trafik till plattformen. Men man kan ju alltid vänta.

1
Skriv svar