Romeros gangsterspel Empire of Sin får släppdatum och ny trailer

Robot
Romeros gangsterspel Empire of Sin får släppdatum och ny trailer

I december bär det av till Chicagos undre värld.

#Empire-of-sin, #Romero-games


Medlem

Förbokat sedan länge
Ett av spelen jag sett fram emot best detta år ( trots Daikatana i färskt minne)

FM-guru
F.d. Sisyr

Trodde inte så mycket på spelet när det utannonserades - trots att jag gillar temat - men det man har visat upp sen dess har bara gjort mig mer och mer intresserad...

Medlem

Im sold! spelet är fantastiskt, påminner mig bara lite eller är det så att jag önskar att de ska påminna mig om organized crime gangster game (98) som man spelade som den back in days


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Hoppas inte Romero får sparken i ren paradoxal anda.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hoppas inte Romero får sparken i ren paradoxal anda.

Är det John eller Brenda som ska få sparken av sitt egna Romero Games? Det vore fan otippat om John sparkade frugan Vad jag läst så är det till mesta dels Brendas spel. Det är i alla fall hon som är krediterad som "lead game designer".

Medlem

Satan vilken bra spelhöst/vinter vi har framför oss!

Medlem

Ser lite b ut grafikmässigt. Får hoppas att resterande delar levererar

Medlem

Förstår inte alls hypen kring det här spelet, trailern såg ut som om det vore för ett 150kr indie-spel på Steam för 10 år sedan? Men betala AAA-fullpris för något med stela animationer och grisen-i-säcken-gameplay känns sådär. Avvaktar ACG-utlåtande.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Förstår inte alls hypen kring det här spelet, trailern såg ut som om det vore för ett 150kr indie-spel på Steam för 10 år sedan? Men betala AAA-fullpris för något med stela animationer och grisen-i-säcken-gameplay känns sådär. Avvaktar ACG-utlåtande.

399 på xbox store är inte AAA pris

Medlem
Skrivet av maq777:

Är det John eller Brenda som ska få sparken av sitt egna Romero Games? Det vore fan otippat om John sparkade frugan Vad jag läst så är det till mesta dels Brendas spel. Det är i alla fall hon som är krediterad som "lead game designer".

Hoppas båda två inte får sparken. Tänker bara mer på Paradox och HSL.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hoppas inte Romero får sparken i ren paradoxal anda.

Vet vi något mer idag om Mitsuda avskedningen?
Om inte kan det ju mycket väl ha varit helt befogat så utvecklingen av Bloodlines 2 inte verkar gått direkt smärtfritt hittills.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vet vi något mer idag om Mitsuda avskedningen?
Om inte kan det ju mycket väl ha varit helt befogat så utvecklingen av Bloodlines 2 inte verkar gått direkt smärtfritt hittills.

Vad jag förstått utav det hela, så verkar det mer vara att Kaai som var creative director inte riktigt skapade en bra struktur för resten av teamet. Typ som en dålig fotbollstränare.

Sen saknade teamet också olika kompetenser inom olika delar inom utvecklingen. HSL tog verkligen till sig kritiken gällande combat framförallt i spelet och försökte ändra på det. Dem använde UE4 animationer som start, men efter kritiken ifrån fansen, så satte dem igång med motion capture vilket åt rätt mycket av budgeten i våras. Sen slog coronan till vilket gjorde att dem flesta fick jobba hemifrån vilket saktade ner utvecklingen ännu mer och kostade förmodligen mer.

Paradox tog beslutet att sparka Mitsoda och Kaai mest för att det var dessa två som startade och pitchade idén till Paradox ifrån början. Mitsoda är också en rätt pedantisk människa av sig och ville verkligen inte upprepa samma misstag som med BL1. Detta i sin tur kostade honom jobbet, trots att arbetet han stod för höll kvalité och var redan klar. Resten av teamet halkade dock efter.

Men jag vet inget säkert förrän dem uttalar sig om den aktuella anledningen vilket man nog får reda på något år efter släpp som förmodligen lär hända Q1 2021.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Vad jag förstått utav det hela, så verkar det mer vara att Kaai som var creative director inte riktigt skapade en bra struktur för resten av teamet. Typ som en dålig fotbollstränare.

Sen saknade teamet också olika kompetenser inom olika delar inom utvecklingen. HSL tog verkligen till sig kritiken gällande combat framförallt i spelet och försökte ändra på det. Dem använde UE4 animationer som start, men efter kritiken ifrån fansen, så satte dem igång med motion capture vilket åt rätt mycket av budgeten i våras. Sen slog coronan till vilket gjorde att dem flesta fick jobba hemifrån vilket saktade ner utvecklingen ännu mer och kostade förmodligen mer.

Paradox tog beslutet att sparka Mitsoda och Kaai mest för att det var dessa två som startade och pitchade idén till Paradox ifrån början. Mitsoda är också en rätt pedantisk människa av sig och ville verkligen inte upprepa samma misstag som med BL1. Detta i sin tur kostade honom jobbet, trots att arbetet han stod för höll kvalité och var redan klar. Resten av teamet halkade dock efter.

Men jag vet inget säkert förrän dem uttalar sig om den aktuella anledningen vilket man nog får reda på något år efter släpp som förmodligen lär hända Q1 2021.

Varifrån har du fått denna information, eller spekulerar du?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Varifrån har du fått denna information, eller spekulerar du?

Spekulation byggt på läckor och officiell information.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag ser fram emot spelet och hoppas också att det ger en frihet som det framstår och inte låser sig till uppdrag osv.

Medlem

Jag ser att spelet har två deluxe-versioner, en som är premium som också innehåller två expansionspacks, brukar sånt vara värt att förbeställa?

1
Skriv svar