Xbox köper Bethesda!

Medlem
Skrivet av gryzor:

Mmm.. Speciellt när Bethestha inte gjort ett bra spel sedan "Morrowind" som var deras "big bang", resten har typ varit rent skräp, speciellt Skyrim var ju riktigt jävla uselt. Men det är klart, är man född på 20-talet och inte vet bättre, så... Fattar inte vad MS skall med en usel spel-studio till, det är ju alla de som "kunde något" och har hoppat av och gör spel NU som är intressanta.

Fast det är ju flera studios som ligger under Bethesda...

SoL
Medlem
Skrivet av Issue:

Vem är det som säger att dessa spelserier kommer bli exklusiva? Har Phil sagt det eller är det du som säger det?

Det är jag som gissar givetvis, men jag skulle bli mycket förvånad om jag kommer kunna spela nästa dishonored på ps5. Skulle inte du?

SoL
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Kort sagt: om priset för att få ett riktigt bra TES6 är att det inte finns på PS5, då tar jag det alla dagar i veckan. Trots att jag förbokat PS5:an sedan den dök upp hos Webhallen.

Håller med dig helt och hållet. Kommer detta resultera i att spelen blir bättre med högre kvalite så ser jag det som positivt. Just nu finns det inte mycket som lockar hos bethesda. Men får jag se ett nytt Dishonored, Doom, Fallout eller gameplay av starfield får jag nog skaffa en pc

KoP
Medlem
Skrivet av SoL:

Behöver ingen inside info. En kvalificerad gissning.

Kvalificerad gissning.. tja.. kanske, kanske inte.

Men man ska inte måla fan på väggen innan man sitter med fakta. :'D

Medlem
Skrivet av SoL:

Det är jag som gissar givetvis, men jag skulle bli mycket förvånad om jag kommer kunna spela nästa dishonored på ps5. Skulle inte du?

Varför då? Dom tjänar väl pengar på spelen? Känns dumt att utesluta en så stor spelarbas som bara har PlayStation.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av gryzor:

Mmm.. Speciellt när Bethestha inte gjort ett bra spel sedan "Morrowind" som var deras "big bang", resten har typ varit rent skräp, speciellt Skyrim var ju riktigt jävla uselt. Men det är klart, är man född på 20-talet och inte vet bättre, så... Fattar inte vad MS skall med en usel spel-studio till, det är ju alla de som "kunde något" och har hoppat av och gör spel NU som är intressanta.

Nu är det ju inte bara Bethesda Game Studios som Xbox har köpt utan alla studios under Zenimax/Bethesda-paraplyet: Bethesda Game Studios, Zenimax Online, id Software, Machinegames, Arkane, Tango Gameworks, Alpha Dog Games och Roundhouse Studios.

Med IP såsom: The Elder Scrolls, Fallout, DOOM, Wolfenstein, Dishonored, The Evil Within, Rage etc. Nog fasiken är det lätt att "fatta vad MS ska med dem till"...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av SoL:

Exakt vad är det ni jublar över? För det enda jag ser är avundsjuka xbox fanboys som äntligen kan skratta åt ps fanboys ( hej, ja, jag är en av dom) ni hade fortfarande fått erat elder scrolls, fallout, doom osv istället gör den där hycklaren phil raka motsatsen till vad han tidigare har sagt. Okej om man köper en studio för att starta nytt ip men att ta spelserier som har funnits tillgängliga för alla under många år och sedan göra det exklusivt för en konsol är ett riktigt jävla douche drag

Lugna dig lite, det du skriver *är* bara spekulationer, oavsett hur kvalificerade du anser dina egna gissningar vara.

Med tanke på inte minst Fallout 76 kan Bethesda behöva styras upp ganska rejält, och det känns som att en ordentlig ledarskapsförändring är bra mycket mer sannolik nu. Men det är också en spekulation, och en förhoppning. Vi får se vad det innebär i förlängningen för Zenimax och Bethesda, och alla underliggande studior.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ironin att kalla andra avundsjuka och vara sur nu. Sen att inte ha varit emot exklusiviteter åt andra hållet. Kämpa!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Joakim Bennet:

Morrn! Har ni smält det här ännu? Jag är fortfarande i ett litet chocktillstånd

Det var oväntat (och pengasumman är obegripligt stor). Men jag kommer hamna i chocktillstånd först när de köper Sega (vilket jag hoppas aldrig händer).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

SoL
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ironin att kalla andra avundsjuka och vara sur nu. Sen att inte ha varit emot exklusiviteter åt andra hållet. Kämpa!

Jag är inte emot exklusiviteter i sig. xbox har halo och gears of war som är tok hyllade. Jag hade tyckt det var väldigt märkligt om dom helt plötsligt blev tillgängliga på playstation. Det jag däremot INTE gillar är när man gör en spelserie som varit tillgänglig På flera format för att sedan göra dom exklusiva på en konsol.

Som sherlock holmes skrev några inlägg upp, det är bara spekulationer så vi får se vad som händer.

Medlem
Skrivet av SoL:

Jag är inte emot exklusiviteter i sig. xbox har halo och gears of war som är tok hyllade. Jag hade tyckt det var väldigt märkligt om dom helt plötsligt blev tillgängliga på playstation. Det jag däremot INTE gillar är när man gör en spelserie som varit tillgänglig På flera format för att sedan göra dom exklusiva på en konsol.

Som sherlock holmes skrev några inlägg upp, det är bara spekulationer så vi får se vad som händer.

Det går alltså att hitta dig i diskussionstrådar där det gått åt andra hållet där du kritiserar det starkt med? Final Fantasy med fler? Även vid konsolexklusiv DLC väl? Där de låser ute vissa av spelarna för något visst innehåll i ett spel.

SoL
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det går alltså att hitta dig i diskussionstrådar där det gått åt andra hållet där du kritiserar det starkt med? Final Fantasy med fler? Även vid konsolexklusiv DLC väl? Där de låser ute vissa av spelarna för något visst innehåll i ett spel.

Det får du gärna leta upp och citera mig med.

Medlem
Skrivet av SoL:

Det får du gärna leta upp och citera mig med.

Det är ju till din fördel om det förhåller sig så. Eller du menar att du inte känner till det faktum att FFXVI enbart kommer till PS5 nu?

SoL
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det är ju till din fördel om det förhåller sig så. Eller du menar att du inte känner till det faktum att FFXVI enbart kommer till PS5 nu?

Jag förstår på riktigt inte vad du pratar om, och jag orkar inte bläddra igenom alla mina inlägg så har du belägg för det du anklagar mig för så får du gärna visa mig det.

Medlem
Skrivet av SoL:

Jag förstår på riktigt inte vad du pratar om, och jag orkar inte bläddra igenom alla mina inlägg så har du belägg för det du anklagar mig för så får du gärna visa mig det.

Nä, ironin verkar kvarstå. Jag anklagar dig inte för att ha hållit fast vid samma princip tidigare. Det tar jag avstånd från.

Frilansare

Slänger in en till påminnelse om att vara HÖVLIGA och RESPEKTFULLA mot varandra även om man har diametralt olika åsikter om allt! Försök, go vänner.

Skriv svar