Super Mario firande 2010

Medlem
Super Mario firande 2010

Rätta mig gärna om jag har fel men jag kom att tänka på en sak kring när Nintendo firar Super Mario.

2010 firade Nintendo Super Mario 25 år med att släppa en röd Nintendo Wii med spelet New Super Mario Bros Wii.
De släppte även Super Nintendo spelet Super Mario All-Stars igen fast på en skiva till Wii. Det följde även med en cd skiva med lite Super Mario musik för att fira de 25 åren med Super Mario.

Nu i år så har vi ändå fått mer än vad vi fick för tio år sedan, trots att det mer eller mindre varit väldigt tyst om Super Marios 35 års firande nästan hela året.

Nu vet inte jag hur det såg ut när Mario exempelvis firade 15 år men det känns ändå som att Nintendo satsar mer och mer på firandet av Super Mario ju äldre han blir, även att jag med många fler kanske hade önskat sig lite mer som exempelvis det bortglömda Super Mario Galaxy 2.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag kan missminna mig men de planerade väl något med Super Nintendo World? Det skulle ha öppnat i år?

Det är väl de vanliga, Corona som ställer till det.

Edit: bättre film


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jo precis. Det känns som att de planerade lite mer nu i år. Men det är alltid kul när det händer något

Blir skönt när allt med Covid-19 är över och det blir mer som vanligt igen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Nu vet inte jag hur det såg ut när Mario exempelvis firade 15

Nostalgi i Juli 1996 (15 år sedan Donkey Kong) eller September 2000 (15 år sedan Super Mario Bros.) handlade först och främst om 1970-talet (med sin discomusik eller punkrock, inte gamla TV-spel). Det fanns fortfarande inget Youtube där man kunde titta på gamla spel när man ville.

Medlem
Skrivet av Swedengamer:

Nostalgi i Juli 1996 (15 år sedan Donkey Kong) eller September 2000 (15 år sedan Super Mario Bros.) handlade först och främst om 1970-talet (med sin discomusik eller punkrock, inte gamla TV-spel). Det fanns fortfarande inget Youtube där man kunde titta på gamla spel när man ville.

Själv önskade jag mig en Nintendo 64 runt 1996/97 och 2000 fick jag en Nintendo 64 när jag bytte min Playstation mot en Nintendo 64 med en kille på skolan.

Det jag oftast gjorde på internet 2000 var att söka upp och skriva ut fusk till GoldenEye till Nintendo 64


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar