Days Gone ingår snart i Playstation Now

Robot
Days Gone ingår snart i Playstation Now

Får sällskap av bland andra Medievil och Trine 4.

#days-gone, #oktober, #ps-now


Medlem

på PC elr? Dags att göra nytt trialkonto å spela igenom då

Medlem

Najs om fler och fler av deras titlar tar sig till PC på ett sätt eller annat. Ser fram emot när Spiderman kommer.

Medlem

Days Gone är helt jävla underbart. Spelat genom 3 ggr


signatur

I drank what?

Inaktiv

Days gone är ett av generationens bästa. Långt men skoj.

Medlem

Hörde delade meningar om spelet när det släpptes, så jag spelade det aldrig. Har dock i efterhand hört att det är en slow burn och blir bättre och bättre allt eftersom handlingen fortgår. Kanske dags att ge det en chans.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Ett av få platinum-spel för mig, ta o spela det om ni inte gjort det!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Vercadi:

på PC elr? Dags att göra nytt trialkonto å spela igenom då

Tydligen kommer alla PSnow-spel även på PC fick jag höra idag. Så yes!

Medlem

Jag tycker att Days Gone är ett av den här generationens bästa spel.
Jag 100 %ade det och jag gör nästan aldrig det med open world spel.
Svin coolt är det 👌🏻

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tydligen kommer alla PSnow-spel även på PC fick jag höra idag. Så yes!

Yes, fantastiskt att ha kunnat spela God of War, Spider-Man etc på PC, när man inte hade kvar sin PS4.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Yes, fantastiskt att ha kunnat spela God of War, Spider-Man etc på PC, när man inte hade kvar sin PS4.

Fungerade det så bra alltså? Kommer ihåg när jag spelade God of War så testade jag även att hoppa över till datorn för att streama det med Now och det var ju inte jätteimponerande med 720p och lite svajig streamkvalitet överlag.

Medlem

Köpte spontant ps now för 1 år. Streaming funkar faktiskt helt ok. Däremot är det ju önskvärt att Sony uppgraderar upp till 1080p inom det snaraste.
Saknar fortfarande motorstorm...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Days Gone är helt jävla underbart. Spelat genom 3 ggr

Riktigt så bra var det väl inte 🤔 fixade en platinum på det i sommar så jag var nöjd jag med 👍 men 3 ggr 🙌

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fungerade det så bra alltså? Kommer ihåg när jag spelade God of War så testade jag även att hoppa över till datorn för att streama det med Now och det var ju inte jätteimponerande med 720p och lite svajig streamkvalitet överlag.

Det finns ett alternativ under inställningar som låter dig skala upp från 720p till 1080p. Det är givetvis inte samma sak som native, eller att spela på sin konsol, men det duger gott och väl för den som inte har en konsol.
Streamingen upplevde jag inga problem med dock. Hade visserligen inte tackat nej till 1080p native och 60fps om det fanns.

Personligen tycker jag att Sony bör satsa mer på PS Now, vore en bra konkurrent till andra streamingtjänster om de bara satsade lite mer resurser på det. Exempelvis att de inte plockade bort sina exklusiva titlar som GoW och dylikt, mycket konstigt beteende.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

KoP
Medlem

Bra i början med sen blev det för repetitivt och då ruttnade jag och la ner. :'D

Medlem
Skrivet av Belfry:

Yes, fantastiskt att ha kunnat spela God of War, Spider-Man etc på PC, när man inte hade kvar sin PS4.

Absolut, synd det inte finns till fler spel. Sony får ju betalt för mödan av prenumerationer

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Days Gone är helt jävla underbart. Spelat genom 3 ggr

Är det verkligen så bra?

Medlem
Skrivet av Eken77:

Är det verkligen så bra?

Grejen är att det spelet fick fullträff hos mig pga många saker:

1. Du får spela en knutte (som dessutom inte är "huur duurrrrr keeeeeel!!!" utan faktiskt har en hjärna).
2. Det är postapokalyptiskt.
3. Storyn är bra och har intressanta twister.
4. Jag gillar alla röstskådisar (vissa har klagat på huvudkaraktärens röstskådis, men jag tyckte det var spot on)
5. Karaktärerna är bra och realistiska i hur de ser ut, agerar och är bra skrivna.
6. MOTORCYKEL.
7. Alla hordes, och hur man måste planera lite för att ta ner dem.
8. Grafik och animation är bra och stämningsgivande.

Det var dem jag kunde tänka på rak arm. Älskar verkligen det, och ser fram emot 2an!


signatur

I drank what?

Medlem

Det är klart att Days Gone kommer till Playstation Now nu, när den släpps på Playstation Plus Collection i slutet av november 😋

Medlem

PS Now är något jag är väldigt nöjd med. Hade jag haft detta när jag var 12 hade jag fan aldrig lämnat mitt rum

Days Gone och Medievil är två spel jag länge velat lirat. Håller på och spelar igenom Final Fantasy XV just nu på PS Now och även fastän combaten inte är den bästa så är det verkligen ett riktigt bra spel och världen är fantastisk!

Medlem
Skrivet av Belfry:

Hörde delade meningar om spelet när det släpptes, så jag spelade det aldrig. Har dock i efterhand hört att det är en slow burn och blir bättre och bättre allt eftersom handlingen fortgår. Kanske dags att ge det en chans.

Det var vänster kritikers som kritisera spelet för det var för brutalt genom att slakta zombi kids. Nej, inte alls brutalt utan jävligt
roligt var det. Håller med top 5 den här generationens spel! Lirat i genom 3 gånger lika roligt varje gång

1
Skriv svar