Xbox Game Studios hyllar sig själva efter ett "rekordår", och mer ska det bli

Robot
Xbox Game Studios hyllar sig själva efter ett "rekordår", och mer ska det bli

Firar ett starkt 2020, och blickar framåt.

#xbox, #xbox-game-studios


Medlem

jag vill ha releasedatum för hellblade 2 snart, är så taggad! ettan var så underbart så jag måste spela om det inför 2an, är inte ofta jag spelar om spel


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Vet inte vad jag tycker om frågan " Xbox-exklusiva" (då jag inte gillar exlkusivitet, oavsett vem som kör med så taskiga affärsmetoder), men har varit grymt nöjd med spelåret på Windows och Xbox, och framför allt grymt nöjd med årets Game Pass (så här långt ivf.).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Bara för att de "hyllar sig själva" så får de en etta. Jag gillar inte när de kommer till att hylla sig själv.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Bara för att de "hyllar sig själva" så får de en etta. Jag gillar inte när de kommer till att hylla sig själv.

Finns väl många företag som firar när de fyller ett visst antal år, när en viss produkt sålt visst antal exemplar, eller när de hittat något annat positivt som de vill uppvisa?

Ligger ju liksom i PR-funktionen hos företag att de firar sina positiva åstadkommande, och inte sina negativa.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Inga exklusiva spel som imponerar tekniskt direkt, men de kanske är roliga vad vet jag.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Inga exklusiva spel som imponerar tekniskt direkt, men de kanske är roliga vad vet jag.

Nu är det inte exklusivt till just Xbox utan exklusivt till Microsofts plattformar, men Flight Simulator är väl om något just tekniskt imponerande.

Medlem

Jag tycker inte speltitlarna skvallrar om något rekordår precis.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Jag gav en 2a i betyg för MicroSofts år 2020. De är fortfarande LÅNGT ifrån SONY och deras PlayStation med tunga exklusiva titlar. Däremot ser framtiden mycket ljus ut för Xbox nu när de uppgraderat sin rooster med elitteam. 2021-2022-2023 kan nog bli briljanta.

Ska bli spännande att se vad MicroSoft gör med Bethesdas serier. Om de fortsätter single player äventyr eller om de kommer tvångsinföra multiplayer delar i de. Personligen hoppas jag de pumpar in cash för att ge utvecklarna redskap att göra mäktiga single player titlar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ja dem har släppt. Men väldigt många "äldre" titlar som har kommit på PC. Sådant som man redan har haft en stund på Xbox.

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Bara för att de "hyllar sig själva" så får de en etta. Jag gillar inte när de kommer till att hylla sig själv.

Vad har din åsikt om det med omröstningen att göra? Wtf?

Ambassadör
Xbox

Riktigt grymt år med ett flertal GOTY-kandidater i sina respektive genrer till och med. Det absolut roligaste är dock att detta endast är en prolog till kommande år, med massvis av spännande titlar på ingång utöver de som listas ovan.

Bredd och kvalitet, alltihop på Xbox Game Pass dag 1 dessutom. Med 23 studios med i runda slängar 35 större team så lär det bli åka av framöver!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Bara för att de "hyllar sig själva" så får de en etta. Jag gillar inte när de kommer till att hylla sig själv.

Herre gud vad löjlig du är.

Medlem

Har inte spelat något av spelen som släppts i år men ser fram emot Age of Empires IV


signatur

PSN: Swede_78

Avstängd

Microsoft upplevs desperata! De kan få en icke nyhet till att vara en nyhet

Medlem

De är hetare än nånsin nu. Det senaste jag körde av dem är Wasteland 3 som är riktigt bra. MS FLight Sim ser jag fram emot att spela mer av när det kommer till konsol, samma med Gears Tactics. Tell Me Why är det bästa jag spelat från Dontnod, lagom långt med. Synd på Halo, det hade avrundat fint.

Så kanske en fyra av fem, men med tanke på att folk röstar etta för att de hyllar sina medarbetare så blir det lätt en femma.

Medlem

Bra att Sony att äntligen får lite utmaning.

Medlem

Motsvarande lista för Sony i år är:

Dreams
Ghost of Thushima
Last of us 2
Sackboy
Destruction allstars
Demon Souls
Spider man - Miles morales

Än har MS en bit kvar......

Medlem

Tyckte dom sa att nya DOOM skulle komma???

Därför jag subbar på detta juh!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Tyckte dom sa att nya DOOM skulle komma???

Därför jag subbar på detta juh!

Hur menar du? Doom Eternal finns på Game Pass om det är vad du undrar. Nyheten handlar om kommande spel och spel släppta 2020 av XGS.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Det kommer när köpet av Zenimax är klart.

Vad kommer då?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad kommer då?

Hela katalogen med Zenimax-spel lär väl dyka upp på gamepass PC då.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Hela katalogen med Zenimax-spel lär väl dyka upp på gamepass PC då.

Nej, de har redan börjat med det. Doom Eternal kom som sagt tidigare. Spel som var på väg ut har fått stanna. Sedan kan det handla om licenser, varför Forza 7 dröjde så länge med att komma till Game Pass t.ex.

Geeks Gaming
Skrivet av DJ-SAAB:

Bara för att de "hyllar sig själva" så får de en etta. Jag gillar inte när de kommer till att hylla sig själv.

Jag gissar på att du inte firar dina födelsedagar?

Skämt åsido så får man väl vara stolt över att man har haft ett rekordår?
Hade ju varit väldigt konstigt annars 😁

Medlem

38% har givit 4/5

Vad har MS släppt för spel i år?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jehuty:

38% har givit 4/5

Vad har MS släppt för spel i år?

Testa att läsa artikeln du kommenterar på? Jag vet inte, bara en tanke.


signatur

Jump in.

Geeks Gaming
Skrivet av jehuty:

38% har givit 4/5

Vad har MS släppt för spel i år?

Från artikeln:

Citat:

Tio splitter nya titlar har landat från olika Xbox-studior, och man lyfter fram Microsoft Flight Simulator med sina 26 miljoner flygningar, Ori and the Will of the Wisps som är mesta kritikerälsklingen på Xbox One och Grounded som snabbt sprängde miljonbarriären.

Sen handlar det ju inte bara om titlar utan även gamepass som blivit en hejdundrande succé

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nej, de har redan börjat med det. Doom Eternal kom som sagt tidigare. Spel som var på väg ut har fått stanna. Sedan kan det handla om licenser, varför Forza 7 dröjde så länge med att komma till Game Pass t.ex.

Var hittar du Doom Eternal? Jag sökte precis i Xbox appen och den dyker inte upp, och inte Fallout 76 heller som tidigare fanns. Eller de kanske finns på Game pass för xbox men inte för windows?

Medlem
Skrivet av RaXha:

Var hittar du Doom Eternal? Jag sökte precis i Xbox appen och den dyker inte upp, och inte Fallout 76 heller som tidigare fanns. Eller de kanske finns på Game pass för xbox men inte för windows?

Precis, det är Xbox jag syftar på. Det är på väg till PC.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av RaXha:

Var hittar du Doom Eternal? Jag sökte precis i Xbox appen och den dyker inte upp, och inte Fallout 76 heller som tidigare fanns. Eller de kanske finns på Game pass för xbox men inte för windows?

Doom Eternal är på ingång till PC. Det, och F76, finns på konsol.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar