Andra säsongen av Fall Guys är här, med både nya och trimmade banor

Robot
Andra säsongen av Fall Guys är här, med både nya och trimmade banor
Inaktiv

Spelat det i ca 2 timmar idag. Tyvärr bara fått testa 2 av de nya banorna, dyker upp lite väl sällan.
Skoj ändå.

Medlem

Det var riktigt anti-klimax måste jag säga. Det är nästan bara samma banor som innan. Trodde verkligen de skulle liksom nollställa allt så vi alla fick köra helt nya banor igen o lära oss på nytt men icke då.

Säsong 1.2 borde det hetat.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Trodde faktiskt att de skulle ta bort alla "gamla" banor och skapa minst lika många nya. Känns som en mindre content patch faktiskt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Gnällkuk

Denna och nästa helg blir väl en bra indikation på om det fortfarande finns något intresse för spelet eller inte. Igår kom en fördubbling av spelarantalet, men det är fortfarande bara samma nivå som spelet hade för tre veckor sedan. Även om spelet blev en succé långt över allas förväntan vad det verkar som så kan man ju inte bara skala upp produktionen och nyanställa över en natt.

Jag skulle tippa på att de hamnat i en rätt svår sits nu, ska de satsa fullt ut och riskera att folk tröttnat och sen få sparka folk eller kanske till och med lägga ned studion, eller ska man satsa mer på underhåll och försöka kapitalisera så gott det går och satsa pengarna på nästa spel?

Jag tror absolut att det här spelet kan vara kul under lång tid framöver, men det förutsätter att det kommer regelbundna uppdateringar och nytt innehåll i snabbare takt än hitintills. Utöver det så behöver man dessutom se till att spelarantalet är tillräckligt stort för att inte inleda den beryktade "death spiralen".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Denna och nästa helg blir väl en bra indikation på om det fortfarande finns något intresse för spelet eller inte. Igår kom en fördubbling av spelarantalet, men det är fortfarande bara samma nivå som spelet hade för tre veckor sedan. Även om spelet blev en succé långt över allas förväntan vad det verkar som så kan man ju inte bara skala upp produktionen och nyanställa över en natt.

Jag skulle tippa på att de hamnat i en rätt svår sits nu, ska de satsa fullt ut och riskera att folk tröttnat och sen få sparka folk eller kanske till och med lägga ned studion, eller ska man satsa mer på underhåll och försöka kapitalisera så gott det går och satsa pengarna på nästa spel?

Jag tror absolut att det här spelet kan vara kul under lång tid framöver, men det förutsätter att det kommer regelbundna uppdateringar och nytt innehåll i snabbare takt än hitintills. Utöver det så behöver man dessutom se till att spelarantalet är tillräckligt stort för att inte inleda den beryktade "death spiralen".

Det viktigaste är att det ska kunna vara lätt för dem att skapa nya banor, är det svårt så kan jag redan säga att spelet inte kommer att överleva länge.
Borde inte behöva massa nyanställda för att klara av att släppa fler än 4 banor under 2 månader


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Denna och nästa helg blir väl en bra indikation på om det fortfarande finns något intresse för spelet eller inte. Igår kom en fördubbling av spelarantalet, men det är fortfarande bara samma nivå som spelet hade för tre veckor sedan. Även om spelet blev en succé långt över allas förväntan vad det verkar som så kan man ju inte bara skala upp produktionen och nyanställa över en natt.

Jag skulle tippa på att de hamnat i en rätt svår sits nu, ska de satsa fullt ut och riskera att folk tröttnat och sen få sparka folk eller kanske till och med lägga ned studion, eller ska man satsa mer på underhåll och försöka kapitalisera så gott det går och satsa pengarna på nästa spel?

Jag tror absolut att det här spelet kan vara kul under lång tid framöver, men det förutsätter att det kommer regelbundna uppdateringar och nytt innehåll i snabbare takt än hitintills. Utöver det så behöver man dessutom se till att spelarantalet är tillräckligt stort för att inte inleda den beryktade "death spiralen".

Spelet kommer nog inte dö utan det blir som många andra "party spel" det spelas av vissa då och då.
Jag hoppas dom lägger in så man kan spela fler från samma dator/konsol.
Att börja anställa folk för att underhålla spelet är nog inget som kommer hålla i längden.
Utan att ens ha spelat spelet så känns det inte som att det är just ett sånt spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar