Hur Miles Morales "chock"-attacker förändrar nya Spider-Man

Robot
Hur Miles Morales "chock"-attacker förändrar nya Spider-Man
Medlem

Grymt, blir alldeles chockad över hur bra de lyckats med lagerhanteringen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

De gör så mycket ohederligt med Spiderman. Är man Shocker nu? Aldrig varit ett fan av Miles Morales överhuvudtaget.

Multiversum och tidsresor avskyr jag. Ingenting som händer känns som det spelar roll. Man använder sig av dessa grejer för att kunna göra en massa crossovers och låta hjältar dö för att sen bara rewinda. Trist och ospännande.

Samma med Tom Hollands Spiderman. Känns mer som Ironman Light med spindelnät. Ja jag förenklar för att ha en poäng.

För min del vill jag ha Spidermans berättelser mer down to earth. Som förr. Han ska möta fiender som på kemiskt, forskar och andra sätt uppgraderat sig. Jag vill inte ha övernaturliga, interdimensionella etc fiender. Venom och Carnage, där drar jag väl gränsen. Kommer ihåg att jag inte riktigt gillade idén med aliens då heller.

Nej, Kraven, Hobgoblin, Shocker, mfl var det jag gillade. Less is more liksom. Så trött på hela världen is at stake senarier.

Moderator | Testpilot
Skrivet av memorycard:

De gör så mycket ohederligt med Spiderman. Är man Shocker nu? Aldrig varit ett fan av Miles Morales överhuvudtaget.

Multiversum och tidsresor avskyr jag. Ingenting som händer känns som det spelar roll. Man använder sig av dessa grejer för att kunna göra en massa crossovers och låta hjältar dö för att sen bara rewinda. Trist och ospännande.

Samma med Tom Hollands Spiderman. Känns mer som Ironman Light med spindelnät. Ja jag förenklar för att ha en poäng.

För min del vill jag ha Spidermans berättelser mer down to earth. Som förr. Han ska möta fiender som på kemiskt, forskar och andra sätt uppgraderat sig. Jag vill inte ha övernaturliga, interdimensionella etc fiender. Venom och Carnage, där drar jag väl gränsen. Kommer ihåg att jag inte riktigt gillade idén med aliens då heller.

Nej, Kraven, Hobgoblin, Shocker, mfl var det jag gillade. Less is more liksom. Så trött på hela världen is at stake senarier.

Charmen med Spider-man är ju, lite som Tom Hollands Spider-man säger själv, att han vill hjälpa "the little guy". Trotts att han är så kraftfull när han gör sitt bästa för att ta hand om vilken person som helst i New York, eller var han nu befinner sig.

Dock har många av hans historier ofta haft höga insatser. Sedan om det är dimensionshoppande där han träffar andra spindelmän, eller att det är kloner spelar inte så stor roll för egen del. Spider-verse var riktigt bra när det begav sig i serieformat : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av memorycard:

De gör så mycket ohederligt med Spiderman. Är man Shocker nu? Aldrig varit ett fan av Miles Morales överhuvudtaget.

Multiversum och tidsresor avskyr jag. Ingenting som händer känns som det spelar roll. Man använder sig av dessa grejer för att kunna göra en massa crossovers och låta hjältar dö för att sen bara rewinda. Trist och ospännande.

Samma med Tom Hollands Spiderman. Känns mer som Ironman Light med spindelnät. Ja jag förenklar för att ha en poäng.

För min del vill jag ha Spidermans berättelser mer down to earth. Som förr. Han ska möta fiender som på kemiskt, forskar och andra sätt uppgraderat sig. Jag vill inte ha övernaturliga, interdimensionella etc fiender. Venom och Carnage, där drar jag väl gränsen. Kommer ihåg att jag inte riktigt gillade idén med aliens då heller.

Nej, Kraven, Hobgoblin, Shocker, mfl var det jag gillade. Less is more liksom. Så trött på hela världen is at stake senarier.

Jag gillar faktiskt Tom Hollands spidde mer än den som var i dom tidigare filmer. Han har bra humor och passar som spiderman.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag gillar faktiskt Tom Hollands spidde mer än den som var i dom tidigare filmer. Han har bra humor och passar som spiderman.

Får förtydliga. Tom Holland är det inget fel på. Passar utmärkt som Peter Parker/Spiderman. Han kan inte rå för vad de gör med dräkten, storyn etc.

Avstängd
Skrivet av memorycard:

Får förtydliga. Tom Holland är det inget fel på. Passar utmärkt som Peter Parker/Spiderman. Han kan inte rå för vad de gör med dräkten, storyn etc.

Tycker inte det är nått fel med det heller. Bara kul att han verkar se upp till Tony Stark så mycket och att han får hjälp med dräkten.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Tycker inte det är nått fel med det heller. Bara kul att han verkar se upp till Tony Stark så mycket och att han får hjälp med dräkten.

Charmen, och hela grejen till att karaktären blev stor, var ju det faktum att han var tvungen att lära sig mycket av det han kan själv. Allt från att sy ihop dräkten, till hur han ska använda sina krafter och stoppa bovar.

Jag gillar att han har Tony att se upp till, men de tog det lite väl långt i mitt tycke och då kommer jag från en bakgrund där jag läst alla tidningarna som Stan Lee och Steve Ditko jobbade med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Charmen, och hela grejen till att karaktären blev stor, var ju det faktum att han var tvungen att lära sig mycket av det han kan själv. Allt från att sy ihop dräkten, till hur han ska använda sina krafter och stoppa bovar.

Jag gillar att han har Tony att se upp till, men de tog det lite väl långt i mitt tycke och då kommer jag från en bakgrund där jag läst alla tidningarna som Stan Lee och Steve Ditko jobbade med.

Jo har också läst tidningarna. Men tycker ändå det var en bra grej allt detta med stark, avengers filmerna och allt. Det hade ju blivit en återupprepning bara om dom följt tidningarna. Kul med något nytt!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jo har också läst tidningarna. Men tycker ändå det var en bra grej allt detta med stark, avengers filmerna och allt. Det hade ju blivit en återupprepning bara om dom följt tidningarna. Kul med något nytt!

Nu har inte jag läst tidningarna men Spider-Man har väl nära koppling till Iron Man i tidningarna också? Med tanke på att båda är super genier som lever i samma värld är det väl bara logiskt att de hängt ihop i tidningarna också? Spiderman är ju även en Avenger där med.

1
Skriv svar