Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Spelar ni nått red dead? Själv kör jag mest FIFA 21 och Horizon zero dawn nu i väntan på AC valhalla. Tröttnade på RDR2 men kommer aldrig avinstallera det för ibland kommer suget tillbaka!

RDR2 kommer jag aldrig avinstallera. När jag vill få en dos Vilda västern så drar jag igång det. Det händer då och då.

Just nu spelar jag annars Wasteland 3. Sjukt underhållande! Ett av de bästa crowdfunding-spelen jag kastat pengar på.

Medlem

Sakta men säkert håller jag på att göra en 100%-are med dålig karma.
Det är fasen ganska svårt att hålla karman låg för så snart man inte skjuter folk i synen direkt så får man ett litet +.
Jag gillar att fiska lite också och där får man + var gång man kastar tillbaka en fångad fisk (vill ju inte söla ner väskan med småfisk).

För att göra resan värt besväret så "fuskar" jag så lite som möjligt också. Det enda jag sagt är ok att fuska mig till är skattjakterna, ogillar dem. Kanske också för att hitta några av de mindre lätta djuren typ ormar och udda småfåglar.

Avstängd
Skrivet av Nizze Najs:

Sakta men säkert håller jag på att göra en 100%-are med dålig karma.
Det är fasen ganska svårt att hålla karman låg för så snart man inte skjuter folk i synen direkt så får man ett litet +.
Jag gillar att fiska lite också och där får man + var gång man kastar tillbaka en fångad fisk (vill ju inte söla ner väskan med småfisk).

För att göra resan värt besväret så "fuskar" jag så lite som möjligt också. Det enda jag sagt är ok att fuska mig till är skattjakterna, ogillar dem. Kanske också för att hitta några av de mindre lätta djuren typ ormar och udda småfåglar.

Fy fasen jag har aldrig orkat gå på 100%. För mycket små tjafs.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag är typ halvvägs igenom första genomspelningen än så länge, men har väntat några månader nu på Series X för lite bättre upplevelse. Tror ni att det kommer någon förbättrad variant av spelet till Series X förutom just fps-förbättring?

Avstängd
Skrivet av 20LEGEND:

Nämen, fan va gött med ett Unitedfan

Det kom en 2,5gb patch idag där dom ändrat mycket. Till fifa alltså.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Det kom en 2,5gb patch idag där dom ändrat mycket. Till fifa alltså.

Jaha. Idag redan? Kör du på xbox?


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av 20LEGEND:

Jaha. Idag redan? Kör du på xbox?

Ps4


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

I förra veckan köpte jag Red Dead Redemption 2 för andra gången, från PS4 till Xbox One X. Ett ganska markant lyft prestandamässigt. Det känns nästan som svartkonst att så detaljerade och visuellt realistiska spel kan flyta på så bra på soon to be last gen. Magiskt.

Nå, tänker börja med att ordna en free roam-sparning med Arthur. Men frågan är i vilket kapitel och efter vilket uppdrag man bör stanna vid för bästa upplevelse. Man vill ju ha en frisk Arthur, pengar på banken och en någorlunda stämning i lägret.

Någon som har ett förslag?

Avstängd
Skrivet av WonderBoy:

I förra veckan köpte jag Red Dead Redemption 2 för andra gången, från PS4 till Xbox One X. Ett ganska markant lyft prestandamässigt. Det känns nästan som svartkonst att så detaljerade och visuellt realistiska spel kan flyta på så bra på soon to be last gen. Magiskt.

Nå, tänker börja med att ordna en free roam-sparning med Arthur. Men frågan är i vilket kapitel och efter vilket uppdrag man bör stanna vid för bästa upplevelse. Man vill ju ha en frisk Arthur, pengar på banken och en någorlunda stämning i lägret.

Någon som har ett förslag?

Kapitel tre. Det är nog mitt favorit kapitel tror jag. Iaf mellan 2 och 5. Det är ju i 5 dey ballar ur.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

I förra veckan köpte jag Red Dead Redemption 2 för andra gången, från PS4 till Xbox One X. Ett ganska markant lyft prestandamässigt. Det känns nästan som svartkonst att så detaljerade och visuellt realistiska spel kan flyta på så bra på soon to be last gen. Magiskt.

Nå, tänker börja med att ordna en free roam-sparning med Arthur. Men frågan är i vilket kapitel och efter vilket uppdrag man bör stanna vid för bästa upplevelse. Man vill ju ha en frisk Arthur, pengar på banken och en någorlunda stämning i lägret.

Någon som har ett förslag?

Efter kapitel 2 men innan de flyttar till Shady Bell.
Horseshoe overlook kommer alltid vara en favoritplats för mig men det är nog pga emotionella skäl.
Min rekommendation blir att beroende på hur mycket du vill ha upplåst i form av vapen och hästar blir svaren lite olika.
Kolla på wiki vilka quest triggar flytteventen och låser upp det du tycker dig behöva och håll dig ifrån alla gula pluppar när du väl kommit dit.

Vill du bara roama så behöver du bara en vit häst från från bergen så är du redo för allt.
(pilbåge är ett underbart vapen så försök få tillgång till den iaf, tror den är tidig så det torde gå lätt)

Medlem
Skrivet av breahl:

Undra om det kommer ett rdr 3 i framtiden men vad ska det handla om?

Om en Cajun french trapper/gunslinger då inbördeskriget började? Men inbördeskriget kanske fortfarande är en för het politisk potatis.

Avstängd
Skrivet av Svengben:

Om en Cajun french trapper/gunslinger då inbördeskriget började? Men inbördeskriget kanske fortfarande är en för het politisk potatis.

Det tror jag inte för det var väl nått inbördeskrig i assassins creed 3. Det verkade ju gå bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det tror jag inte för det var väl nått inbördeskrig i assassins creed 3. Det verkade ju gå bra.

I AC 3 var det amerikanska frihetskriget, nästan hundra år före inbördeskriget. Då slogs de mot ett antal brittiska kolonier och flera europeiska stormakter, så det var väl inte lika känsligt att göra spel av antar jag. Men det kanske är knepigare med inbördeskriget.

Medlem

Kapitel 2 och 3 ska man nöta mest på imo.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

I AC 3 var det amerikanska frihetskriget, nästan hundra år före inbördeskriget. Då slogs de mot ett antal brittiska kolonier och flera europeiska stormakter, så det var väl inte lika känsligt att göra spel av antar jag. Men det kanske är knepigare med inbördeskriget.

Just ja så var det. Men krig var det iaf!

Varför skulle det va knepigt med inbördeskriget?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Just ja så var det. Men krig var det iaf!

Varför skulle det va knepigt med inbördeskriget?

Det är nog en känslig fråga i usa, speciellt i dagens klimat.
Går nog inte göra nån nöjd av det hela.

Rockstar är ju däremot proffs på att skita i PK vara eller icket vara så om nån skulle klara av det så är det dom. Pissa på alla lätt kränkta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av breahl:

Just ja så var det. Men krig var det iaf!

Varför skulle det va knepigt med inbördeskriget?

Det jag tänker på då är väl frigörelsen för slavar, särskilt i södern. Apropå "polisbrutalitet" och hudfärg som skapat massprotester på senare tid. "I can't breathe" Alltså mörkhyade män har dött vid polisingripanden. Då poliserna varit ljushyade.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är nog en känslig fråga i usa, speciellt i dagens klimat.
Går nog inte göra nån nöjd av det hela.

Rockstar är ju däremot proffs på att skita i PK vara eller icket vara så om nån skulle klara av det så är det dom. Pissa på alla lätt kränkta

Ja just det.
Man kan väl få spela som sydstatare 😁😉

Tillägg
Assassins creed har ju varit inne även på detta område i och med expansionerna efter "Black flag".

Avstängd
Skrivet av Över45:

Ja just det.
Man kan väl få spela som sydstatare 😁😉

Tillägg
Assassins creed har ju varit inne även på detta område i och med expansionerna efter "Black flag".

Japp då var det väl om slavar osv. Tror inte det är farligt att göra ett mer ingående spel om det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är nog en känslig fråga i usa, speciellt i dagens klimat.
Går nog inte göra nån nöjd av det hela.

Rockstar är ju däremot proffs på att skita i PK vara eller icket vara så om nån skulle klara av det så är det dom. Pissa på alla lätt kränkta

Ja, är det någon spelfirma som kan fixa det så är det Rockstar. Det vore intressant att se hur ett sådant spel skulle se ut. Men det skulle nog trigga en del... 😊

Skrivet av Över45:

Ja just det.
Man kan väl få spela som sydstatare 😁😉

Det skulle definitivt trigga en del. 😄

Avstängd

Tror det blir lite rdr 2 i helgen och poker i det. Spelar nog det i valentine som är en av mina favorit platser.

Lite dåligt att man inte kan spela någon poker med riktigt höga insatser som på båten man rånar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Tror det blir lite rdr 2 i helgen och poker i det. Spelar nog det i valentine som är en av mina favorit platser.

Lite dåligt att man inte kan spela någon poker med riktigt höga insatser som på båten man rånar.

Online kan du spela med högre insatser mot andra spelare. Men det är online som sagt...

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Online kan du spela med högre insatser mot andra spelare. Men det är online som sagt...

Håller mig tyvärr ifrån online.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Håller mig tyvärr ifrån online.

Samma här. Jag spelade Destiny 2 för ganska länge sedan. Men när jag anslöt till en grupp upptäckte jag konversationer av denna typen: "Min pappa låter mig spela GTA och vi brukar spela COD tillsammans". Det tog även en otroligt lång tid att ta beslut om vad "klanen" skulle göra för uppdrag. "NEJ! Det vill inte jag göra det är jättetråkigt, man blir anfallen direkt och dör jättefort. Vi ska göra det här i stället" "NEJ! Det har jag redan gjort. Vi gör detta i stället" "Men det är ju jätteläskigt det törs inte jag spela" o s v......

Jag spelar inte Destiny längre.

Medlem

Det för PK-tramset är bara så överdrivet, folk trodde ärligt talat att feminister hade tvingat rockstar att ha med kvinnliga gängmedlemmar. Med motiveringen att de inte fanns, jo de fanns och rätt många var dom.

Anyway det vore intressant att spela ett spel som utspelar sig under inbördeskriget. Att vara sydstatare eller nordstatare bryr jag mig inte om. Det är åt andra sidan ingen som bryr sig om de spelar SS-Tyskland under WW2 eller sovjet av samma anledning liksom.

Medlem

Åh, snubblade på något jag inte sett eller hört talas om inte (finns ju 113 sidor att bläddra bland så kanske det nämnt innan).
Mitt i natten kom ett spöktåg och susade förbi mig. Hörde att det var något annorlunda med tåget så jag vände mig om för att se vad som stod på.
Hmm kanske en halloween sak...men ganska coolt (var i storymode)

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Åh, snubblade på något jag inte sett eller hört talas om inte (finns ju 113 sidor att bläddra bland så kanske det nämnt innan).
Mitt i natten kom ett spöktåg och susade förbi mig. Hörde att det var något annorlunda med tåget så jag vände mig om för att se vad som stod på.
Hmm kanske en halloween sak...men ganska coolt (var i storymode)

Jodå, det har nog varit några som sett spöktåget. Men det roligaste är ju när man helt plötsligt upptäcker saker själv, som du gjorde. Det är ju de här slaget av händelser som gör att man bara fortsätter och fortsätter spela. 😊

Medlem

Jag har aldrig hört talas om spöktåget, var finns den? Har hittat ett tåg som kraschat ned för ett stup och det fanns guldtackor där. Hittade och hittade det var någon som skrev det men ändå.

Medlem

Men något som jag hittade var ändå det skumma paret som finns i ett hus strax söder Ermars Ranch (vad det nu stavas) fast precis på andra sidan Lymone-staten?

Det är som att komma in i en skum film och det händer märkliga saker.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Men något som jag hittade var ändå det skumma paret som finns i ett hus strax söder Ermars Ranch (vad det nu stavas) fast precis på andra sidan Lymone-staten?

Det är som att komma in i en skum film och det händer märkliga saker.

Kan vara mitt favoritmoment i ett spel någonsin som ej tillhör huvudstoryn. Dessutom kan man höra folk prata om detta par runtom i världen. Fantastiskt!

Skriv svar