PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kommer bojkotta Webhallen framöver.

Först skriver pajaserna att alla som bokat kommer få och nu detta fem dagar innan. Aldrig mer.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av zosma:

Dum som jag var så la jag in min beställning på webhallen när förbokningen officiellt startade 22/9, så fick mejl att jag inte får på release utan senare i december. Borde ha lagt in förbokningen på någon annan ställe som inte började ta förbokningar 10 år tidigare. Microsoft eller Elgiganten. Men lite sent att ändra på det nu.

Ja det är alltid bäst att gå direkt till källan. Rakt från Microsoft funkar alltid utan krångel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Beera:

Ah förlåt! Xbox för min del Blev lite för ivrig och exalterad där

Tack gode gud....

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Har inte BT vad jag vet så mobilen kanske blir svårt? Men jag har tänkt plocka upp en extra Dual Sense och ett 3D Pulse på release bara för att få klämma lite på next gen. Beställde som många andra på WH och ser ut att bli utan konsol detta året.

Tråkigt nog fungerar ju inte DS (ens i sin enklaste form) på PS4.

Kollade lite o ja vill man köra med mobilen så funkar d med 3,5 mm jack men inte trådlöst
D var mest att man vill känna lite på den innan hypad som man är, kommer bara spela med dem sen men ja en vecka med mobilen kan jag nog inte låta bli innan Ps5 launchen😅
Ja d kommer inte sälja över disk nånstans men är man beredd att klicka på releasedagen kanske d finns en chans, var beredd på några olika sidor så kan det gå
Lycka till🙏

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Min står fortfarande som reserverad...

Skrivet av Sveakungen:

Vilken leveranstyp valde du?

Valde själv Express Hem så den kanske skickas först på måndag?!

Jag förbokade inne på Elgiganten med All Access, så hämtar upp den i butik på release

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Kollade lite o ja vill man köra med mobilen så funkar d med 3,5 mm jack men inte trådlöst
D var mest att man vill känna lite på den innan hypad som man är, kommer bara spela med dem sen men ja en vecka med mobilen kan jag nog inte låta bli innan Ps5 launchen😅
Ja d kommer inte sälja över disk nånstans men är man beredd att klicka på releasedagen kanske d finns en chans, var beredd på några olika sidor så kan det gå
Lycka till🙏

Tänker väl att alla utom möjligen Elgiganten har lååånga köer utöver de som redan är bokade. Fanns ju tal om att EG skulle sälja över disk. Men samtidigt sa de som jag hörde av mig till att de inte skulle göra det. Så min känsla är att Sonys utspel inte har någon effekt. 😢 får hoppas att de överraskar och levererar fler än de ursprungligen sagt.

Medlem
Webhallen

Blev lite besviken på Webhallen idag. Förstår att PS5:an inte kunde bli av pga leveransproblemen, avbokade den också, men blev för en månad sedan försäkrad av deras support att jag skulle få en SX på utsatt datum pga att jag bokat i tid. Fick ändå idag besked om att jag kommer få vänta en månad extra. Nästa gång tror jag att jag handlar av någon av de stora elektronikfirmorna istället.

Medlem
Skrivet av John1988:

Blev lite besviken på Webhallen idag. Förstår att PS5:an inte kunde bli av pga leveransproblemen, avbokade den också, men blev för en månad sedan försäkrad av deras support att jag skulle få en SX på utsatt datum pga att jag bokat i tid. Fick ändå idag besked om att jag kommer få vänta en månad extra. Nästa gång tror jag att jag handlar av någon av de stora elektronikfirmorna istället.

Surt! Förstår att du är besviken.

Medlem

Såg att Mediamarkt har ett paket med Dual Sense o Pulse3D, köper man båda i paket så tjänar man... öh 0 kr😅😅

Medlem
Skrivet av John1988:

Blev lite besviken på Webhallen idag. Förstår att PS5:an inte kunde bli av pga leveransproblemen, avbokade den också, men blev för en månad sedan försäkrad av deras support att jag skulle få en SX på utsatt datum pga att jag bokat i tid. Fick ändå idag besked om att jag kommer få vänta en månad extra. Nästa gång tror jag att jag handlar av någon av de stora elektronikfirmorna istället.

Förstår dig. Jag hade tur som fick SX men PS5 var jag nog aldrig ens i närheten av. Hade missat helt att WH var så tidigt ute med att öppna sin förbokning. Verkar ju som att man hade behövt hänga på låset 1½ år innan release för att ha en chans på PS5:an.

Jag har näst högsta medlemsnivån (24) på Webhallen, så kanske påverkade det till min fördel med SX men jag skulle inte tro det. Medlemsförmånerna har ju snarare blivit färre med åren (slopad VIP-kassa m.m.)

Synd på så vis att jag föredrar att handla från lite mer nischade ÅF som Inet och Webhallen. Jag kommer säkert fortsätta med det, i slutändan är det inte deras fel att de inte får tillräckligt stor tilldelning vid release. Men visst suger det för alla som sett fram emot att vara tidigt ute i nya generationen.

Samtidigt kan jag känna att vi har det oförskämt bra om problemen vi nojar över handlar om att man får vänta en halv månad extra på en ny konsol, mitt under brinnande farsot och politiskt kaos världen över.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kommer bojkotta Webhallen framöver.

Först skriver pajaserna att alla som bokat kommer få och nu detta fem dagar innan. Aldrig mer.

Det har varit en dålig upplevelse att boka på WH håller med. Men har bokat saker där många gånger förr och detta är första gången det blir krångligt. För övrigt tycker jag fortfarande att det är en bra återförsäljare men kommer inte boka stora release-saker här mer. Det är en speciell release i ett speciellt år antar jag.

Medlem

Fick mejlet nu från Mediamarkt - tyvärr ingen PS5 på release utan Q1 2021.
Bokade väldigt sent dock 22/9 så det ska väl knappast vara någon överraskning
Grattis till alla som har en till jul - vi andra kan väl å andra sidan ha lite mer att spela på maskinen när den väl dyker upp. Räknar kallt med att Cyberpunk också skjuts till Q1 2021 ....

Medlem
Skrivet av strangelove:

Det har varit en dålig upplevelse att boka på WH håller med. Men har bokat saker där många gånger förr och detta är första gången det blir krångligt. För övrigt tycker jag fortfarande att det är en bra återförsäljare men kommer inte boka stora release-saker här mer. Det är en speciell release i ett speciellt år antar jag.

Tror och hoppas att WH har lärt sig något av detta, vi är ganska många som är missnöjde med bla info samt på tok för tidig förboknings start, är trogen WH sedan 15år men kan nog bli större förbokningar hos andra Åf.

Medlem

Jag fick ett mail idag från både postnord och webhallen med kolli ID. Fick mail flera timmar senare att bäste kund bla bla du kommer få xbox till release. Förbokade i september förra året. XsX. Skönt det här. Då blir det valhalla på releasen då med nya boxen om nu inte postnord blir rånade eller tappar bort paket. Haha

Läste forumet på webhallen om en person som var arg. Han hade bokat i juni förra året. Så denne var fundersam. Webhallen tittade på dennes case.

Personen hade ändrat upphämtningsställe och det står tydligt att man förlorar sin köplats innan man klickar på accept.

Medlem

Fick precis det här ang. min PS5 Digital edition från Inet:

"Tidigare i höstas informerade vi dig om att du inte skulle få en konsol vid lanseringen, men vårt grymma inköpsgäng har lyckats få in fler konsoler vilket innebär att även du kommer att få en vid lansering! Vi hoppas att du blev lika glad över nyheten som oss här på Inet. Skulle det vara något som vi kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta oss."

Ska inte ropa hej än men det ser ju onekligen ljusare ut.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Fick precis det här ang. min PS5 Digital edition från Inet:

"Tidigare i höstas informerade vi dig om att du inte skulle få en konsol vid lanseringen, men vårt grymma inköpsgäng har lyckats få in fler konsoler vilket innebär att även du kommer att få en vid lansering! Vi hoppas att du blev lika glad över nyheten som oss här på Inet. Skulle det vara något som vi kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta oss."

Ska inte ropa hej än men det ser ju onekligen ljusare ut.

Grattis! Jag tror (och hoppas då jag blir utan själv) även att det lär bli en del kortare köer på diverse ställen när folk får en bekräftad och avbokar de överflödiga beställningarna. Såg att de har börjat dyka upp på sidor där folk säljer själv för hutlösa priser.

Edit: kom på att det är onödigt att göra reklam för scalpers.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Fick precis det här ang. min PS5 Digital edition från Inet:

"Tidigare i höstas informerade vi dig om att du inte skulle få en konsol vid lanseringen, men vårt grymma inköpsgäng har lyckats få in fler konsoler vilket innebär att även du kommer att få en vid lansering! Vi hoppas att du blev lika glad över nyheten som oss här på Inet. Skulle det vara något som vi kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta oss."

Ska inte ropa hej än men det ser ju onekligen ljusare ut.

Mitt såg inte lika roligt ut 😂

'Hej bästa kund!

Vi vill bara uppdatera dig gällande din bokning på konsolen, tidigare i höst informerade vi samtliga kunder om leveransstatus och du var en av dem som inte kunde få en konsol på lanseringen. Tyvärr kvarstår statusen men våra inköpare jobbar hårt för att få in fler konsoler och vi kommer att uppdatera dig löpande gällande din bokning så fort vi får leveransinformation ifrån Sony.

Skulle det vara något som vi kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta oss.'

Medlem

Fick precis följande av WH:
” Din order har nu paketerats av vår logistikpersonal, men då den innehåller en eller flera produkter som inte släppts ännu kommer beställningen att skickas dagen innan släppdatum”

Med PostNord i spetsen ser jag nog inte min XSX innan tisdagen. Blir glad om jag får hämta ut den på tisdag dock 🙏🏻

Medlem
Skrivet av denza:

Jag fick ett mail idag från både postnord och webhallen med kolli ID. Fick mail flera timmar senare att bäste kund bla bla du kommer få xbox till release. Förbokade i september förra året. XsX. Skönt det här. Då blir det valhalla på releasen då med nya boxen om nu inte postnord blir rånade eller tappar bort paket. Haha

Läste forumet på webhallen om en person som var arg. Han hade bokat i juni förra året. Så denne var fundersam. Webhallen tittade på dennes case.

Personen hade ändrat upphämtningsställe och det står tydligt att man förlorar sin köplats innan man klickar på accept.

Hmm på deras forum fick jag svaret att de inte får skicka dem ännu då jag ställde frågan om de börjat skicka ut XSX och XSS redan
Fick mail att jag skulle få min till release

Medlem

Jag skall få Series X på release. Men jag tvekar om jag vill ha den jämfört med en PS5....

Webhallen. Bokade 10 mars i år.

Avbokat - så en mindre i kön!

Medlem
Skrivet av Learion:

När beställde du ?

17e september när jag vaknade, antar att jag hade tur som fan för hade ingen aning att d var möjligt utan d var en slump att jag gick in på Mediamarkts hemsida

Medlem

Jag har förbokat Xsx hos webhallen och Elgiganten för att säkra upp ett exemplar på release dagen. Nu visade det sig att jag kommer få från de båda företagen. Jag kommer förmodligen ge bort den ena i julklapp till min son.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Bokade min PS5 digital edition på Inet den 4:e januari i år, fick ingen tilldelning i första batchen. Hade jag bokat en med optisk drive hade jag fått, surt.

Får citera mig själv, fick ett mail från Inet igår innehållande följande text vilket gjorde min dag: 😀🎉

Hej bästa kund!

Här kommer en positiv uppdatering kring din bokning,

Tidigare i höstas informerade vi dig om att du inte skulle få en konsol vid lanseringen, men vårt grymma inköpsgäng har lyckats få in fler konsoler vilket innebär att även du kommer att få en vid lansering! Vi hoppas att du blev lika glad över nyheten som oss här på Inet. Skulle det vara något som vi kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta oss.

Jag önskar dig en trevlig helg!

Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Får citera mig själv, fick ett mail från Inet igår innehållande följande text vilket gjorde min dag: 😀🎉

Hej bästa kund!

Här kommer en positiv uppdatering kring din bokning,

Tidigare i höstas informerade vi dig om att du inte skulle få en konsol vid lanseringen, men vårt grymma inköpsgäng har lyckats få in fler konsoler vilket innebär att även du kommer att få en vid lansering! Vi hoppas att du blev lika glad över nyheten som oss här på Inet. Skulle det vara något som vi kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta oss.

Jag önskar dig en trevlig helg!

Inet är grymma. Till skillnad mot Webhallen som vi andra får gråta oss över att vi valt

Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Får citera mig själv, fick ett mail från Inet igår innehållande följande text vilket gjorde min dag: 😀🎉

Hej bästa kund!

Här kommer en positiv uppdatering kring din bokning,

Tidigare i höstas informerade vi dig om att du inte skulle få en konsol vid lanseringen, men vårt grymma inköpsgäng har lyckats få in fler konsoler vilket innebär att även du kommer att få en vid lansering! Vi hoppas att du blev lika glad över nyheten som oss här på Inet. Skulle det vara något som vi kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta oss.

Jag önskar dig en trevlig helg!

Grattis! Gav mig lite hopp om att WH också fått tag på fler. Men hade inet digital ver för förhandsbokning i januari? Då visste väl ingen att den skulle komma. WH la upp den efter Sonys release event.

Medlem

Min XSX från Elgiganten listas fortfarande som reserverad och mer än så får jag ej reda på. Någon som fått sitt ivägskickat från giganten? Förbokade så gott som sekunden det var möjligt. :/

Medlem
Skrivet av speglosa:

Min XSX från Elgiganten listas fortfarande som reserverad och mer än så får jag ej reda på. Någon som fått sitt ivägskickat från giganten? Förbokade så gott som sekunden det var möjligt. :/

Det är nog lugnt, jag bokade efter en timme och den ska skickas den 10/11

Medlem
Skrivet av speglosa:

Min XSX från Elgiganten listas fortfarande som reserverad och mer än så får jag ej reda på. Någon som fått sitt ivägskickat från giganten? Förbokade så gott som sekunden det var möjligt. :/

Min är fortfarande listad som reserverad men när jag kontaktade Elgiganten så höll de på att packa den. Så du kan nog vara lugn.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Inet är grymma. Till skillnad mot Webhallen som vi andra får gråta oss över att vi valt

Blir en spänd vecka i väntan på mailet från Webbis.

Antar att det inte kommer i första halvan av veckan men hoppas på det.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Blir en spänd vecka i väntan på mailet från Webbis.

Antar att det inte kommer i första halvan av veckan men hoppas på det.

Ja fy. Hoppas de har goda nyheter. Sist jag pratade med dem sa de att mailet borde gå ut mån eller tis. Får bli att hyperventilera till dess

Skriv svar