PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Ja fy. Hoppas de har goda nyheter. Sist jag pratade med dem sa de att mailet borde gå ut mån eller tis. Får bli att hyperventilera till dess

Kan nog räkna med att hyperventilera tills tors-fre skulle jag tro


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Kan nog räkna med att hyperventilera tills tors-fre skulle jag tro

Så länge jag inte behöver hyperventilera till Q1 är jag 😄

Medlem
Skrivet av N_micke:

Kan nog räkna med att hyperventilera tills tors-fre skulle jag tro

När bokade du?

Medlem

OffT: Hittat första scalpern på Blocket som säljer PS5 för 12.000 på releasedagen.

Medlem
Skrivet av stesva:

När bokade du?

Mitten på juli nånstans förra året.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Megagurra:

OffT: Hittat första scalpern på Blocket som säljer PS5 för 12.000 på releasedagen.

hoppas det inte är någon som köper den

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Hmm på deras forum fick jag svaret att de inte får skicka dem ännu då jag ställde frågan om de börjat skicka ut XSX och XSS redan
Fick mail att jag skulle få min till release

Exakt. Men postnord har ändå mottagit förhandsinformation. Dom skickar på måndag. Samma som med xboxone x. Skickades dagen innan.

Medlem
Skrivet av limonass:

hoppas det inte är någon som köper den

Smart dock. Denne kommer sälja. Man kan äga företag sådär. Ha f - skattesedel och köpa saker för att sen sälja för hsvla priset dubbelt upp.

Medlem
Skrivet av denza:

Smart dock. Denne kommer sälja. Man kan äga företag sådär. Ha f - skattesedel och köpa saker för att sen sälja för hsvla priset dubbelt upp.

Fast det är inte riktigt samma sak. Finns inget företag som köper och säljer varor med 50 % vinst. Inte vad jag känner till. Jobbar själv som distributör med varor som har 40 % marginal. Vinsten ligger på ca 5 %.
De flesta företag har omkostnader för att kunna sälja.

Medlem

Min XSX står fortfarande som "reserverad". Bokade 1 minut efter släppet 22/9. Bor i Norrlands inland och bokade med expressfrakt. Såg tyvärr att dom skickar med Bring så jag börjar vara inställd på leverans 11-12/11

Skribent
Skrivet av P2daO:

Min XSX står fortfarande som "reserverad". Bokade 1 minut efter släppet 22/9. Bor i Norrlands inland och bokade med expressfrakt. Såg tyvärr att dom skickar med Bring så jag börjar vara inställd på leverans 11-12/11

Samma för mig. Fast jag bor i Göteborg. Ska ringa dem sedan och fråga vad som händer.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Min XSX står fortfarande som "reserverad". Bokade 1 minut efter släppet 22/9. Bor i Norrlands inland och bokade med expressfrakt. Såg tyvärr att dom skickar med Bring så jag börjar vara inställd på leverans 11-12/11

Min står också som reserverad. Med utan någon expressleverans lär jag få räkna med den 13/11:,)
Lite halv tråkigt efter jag hade chattat med Elgiganten i torsdags som berättade att dom skickar ut varorna 3-dagar innan release.

Medlem

CDON postade min SX för bara någon minut sedan.

Hajp!

Inaktiv

Allt jag vill veta är hur många gånger ordet ”papperslansering” sagts i denna tråd. Det var frekvent förekommande på SweC,s trådar om RTX 3070/3080.

Medlem
Skrivet av TorzT:

Min står också som reserverad. Med utan någon expressleverans lär jag få räkna med den 13/11:,)
Lite halv tråkigt efter jag hade chattat med Elgiganten i torsdags som berättade att dom skickar ut varorna 3-dagar innan release.

Enligt han jag pratade med på Elgiganten så ska inte det spela någon roll på förhandsbokningar. Hela idén är att få den på release. Så express som standard bär vara samma. Återstår att se.

Medlem

Cdon postade precis Xbox series x aldrig haft problem med Cdon så länge jag har handlat där.

blir konsolen en dag försenad är det inte hela världen. När man väntat på den i 1 år samma gäller för ps5

Medlem

Söker man på Series X på elgiganten.se så ser det ut som att butikerna har fått in dom i lager. Iaf det som är närmast där jag bor.

Medlem

Jag kommer åka in till Elgiganten för att se om de har någon kvar och i så fall avboka min på Webhallen. Jag vet att det inte är Webhallens fel att det är brist på enheter, men det är brist på kommunikation som jag stör mig mest på. De måste ha vetat om hur många de skulle kunna leverera sen åtminstone början av förra veckan, och jag tycker att det är rent ut sagt svinigt att vänta till fredag med att informera kunderna om att de inte kommer få någon konsol förrän i december. Känns lite som att de väntade in i det sista för att folk inte skulle ha tid att vända sig till någon annan.

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Enligt han jag pratade med på Elgiganten så ska inte det spela någon roll på förhandsbokningar. Hela idén är att få den på release. Så express som standard bär vara samma. Återstår att se.

Pratade med deras kundtjänst precis. Och även om min står som reserverad kunde hon inte se några eventuella förseningar. Så jag vete fan om konsolerna har gått till Bring direkt eller hur de gör det. Men enligt henne ska min levereras imorgon. Och min PS5 den 19/11.

Den som lever får se.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ser att många nojjar över att deras beställningar står som reserverade hos Elgiganten. Jag har senaste månaden köpt saker från Elgiganten som funnits inne på lager och dom har alla stått som reserverade även när jag fått sms att paketet har sänts. Majoriteten av paketen har ändrats till skickad först efter jag har hämtat ut dom. Så fokusera inte för mycket på statusen på paketen på Elgigantens hemsida. Det enda som indikerar paketens sändningstatus där är huruvida ett sms eller mejl gått iväg att försändelsen skickats.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Pratade med deras kundtjänst precis. Och även om min står som reserverad kunde hon inte se några eventuella förseningar. Så jag vete fan om konsolerna har gått till Bring direkt eller hur de gör det. Men enligt henne ska min levereras imorgon. Och min PS5 den 19/11.

Den som lever får se.

Jag pratade precis med Elgiganten också. Har man en PS5 som reserverad så betyder det att man får den på release. Enligt han jag pratade med så kunde man bara reservera upp det antal som de fått bekräftat av Sony. Sen frågade jag han när dom skickade och han sa 19/11 vilket fick mig att fråga "wtf så man får den inte på release?" varpå han svarade "Jo du får den 19/11" Så enligt han så teleporterar dom ut PS5 på release day...hightech!

Medlem

Någon som vet om det är helt kört att få en series x på Elgiganten? Är sugen på att slå till på All Access men inte sugen på att vänta till December.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Någon som vet om det är helt kört att få en series x på Elgiganten? Är sugen på att slå till på All Access men inte sugen på att vänta till December.

Jag har hört ryktas om att det finns osålda ex i butik på ett antal ställen, så det skadar nog inte att åka förbi ditt lokala Elgiganten och fråga

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Någon som vet om det är helt kört att få en series x på Elgiganten? Är sugen på att slå till på All Access men inte sugen på att vänta till December.

Det verkar vara baserat på butik.
Jag förbokade min på All Access i lokal butik den 28/10, jag får min imorrn.
En annan här i forumet förbokade också via All Access, men i en annan butik, han får vänta till december.
In på din lokal Elgiganten och fråga vettja

Skribent
Skrivet av Foppa82:

Fast det är inte riktigt samma sak. Finns inget företag som köper och säljer varor med 50 % vinst. Inte vad jag känner till. Jobbar själv som distributör med varor som har 40 % marginal. Vinsten ligger på ca 5 %.
De flesta företag har omkostnader för att kunna sälja.

Sidospår, men blomhandlare har sjuk marginal på sina prylar fast det är ju stort svinn och stor kostnad på att sköta dem så det kanske inte räknas.

Medlem

Sitter på bekräftat bokning av båda PS5/XSX men från att ha gått från att ha råd med båda till ingen av dom, har inte ens råd att behålla mina hundar längre. Fuck you 2020.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Sitter på bekräftat bokning av båda PS5/XSX men från att ha gått från att ha råd med båda till ingen av dom, har inte ens råd att behålla mina hundar längre. Fuck you 2020.

Usch, vilken mardröm! Hoppas det löser sig för dig!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Sitter på bekräftat bokning av båda PS5/XSX men från att ha gått från att ha råd med båda till ingen av dom, har inte ens råd att behålla mina hundar längre. Fuck you 2020.

Tråkigt att höra som fan! Hoppas verkligen det löser sig!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Sitter på bekräftat bokning av båda PS5/XSX men från att ha gått från att ha råd med båda till ingen av dom, har inte ens råd att behålla mina hundar längre. Fuck you 2020.

Nej, fan vad tråkigt att höra!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

OffT: Hittat första scalpern på Blocket som säljer PS5 för 12.000 på releasedagen.

Hoppas verkligen att ingen slår till.

Skriv svar