PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av b0ne:

http://www.bilddump.se/bilder/20201109144204-94.255.135.153.p...

Man blir lite sur fan, ps5 på release hade varit guld!

Står Digital men på bilden är ju discversionen, inte bara priset som är suspekt

Medlem

Är det någon annan som har problemet att inte kunna logga in på elgiganten? Sidan bara laddas om och "logga in" knappen är kvar som inget har hänt.

Medlem

Ska precis packa upp min XSX nu 😍

Medlem

Demons souls livestream för den som inte räds spoilers :). https://www.youtube.com/watch?v=uHP9jbFzYqM

Kollade lite och det verkar som att hud:en kan döljas helt eller sättas till dynamic mode, och då bara synas när den används. Bra för OLED-ägare.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Är det någon annan som har problemet att inte kunna logga in på elgiganten? Sidan bara laddas om och "logga in" knappen är kvar som inget har hänt.

Jag hade inga problem att logga.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Demons souls livestream för den som inte räds spoilers :). https://www.youtube.com/watch?v=uHP9jbFzYqM

Kollade lite och det verkar som att hud:en kan döljas helt eller sättas till dynamic mode, och då bara synas när den används. Bra för OLED-ägare.

Hur fan ska du kunna spela ett souls spel utan HUD? haha

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Hur fan ska du kunna spela ett souls spel utan HUD? haha

Döljas helt är nog mest för photo-mode. Men dynamic mode är ju klart användbart.

Medlem

Min XBX kom äntligen runt 17.30, extremt dåligt levererat, klagade till elgiganten och slapp också fraktkostnaden, nu är det bara att uppdatera, fixa inställningar och ladda ner så man kan dra igång och spela.

Medlem
Skrivet av laban005:

Min XBX kom äntligen runt 17.30, extremt dåligt levererat, klagade till elgiganten och slapp också fraktkostnaden, nu är det bara att uppdatera, fixa inställningar och ladda ner så man kan dra igång och spela.

Extremt dåligt - hur då?

Medlem
Skrivet av majep:

Extremt dåligt - hur då?

Bara tidsmässigt, inget fel alls med själva paketet, förlåt om jag skrämde och lurade folk, menade bara hur den här lanseringen skötts av elgiganten och att expressfrakt för 149kr innebär leverans kvällen efter släpp, bor dessutom bara drygt 2h från Jönköping där jag antar att allt har skickats från.

Medlem

Någon som hört något från Inet. Får inget den 19 men dom har inte sagt något när dom får in fler. När behövde man boka på Inet för att få 19.

Dex
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Någon som hört något från Inet. Får inget den 19 men dom har inte sagt något när dom får in fler. När behövde man boka på Inet för att få 19.

Det var någon här på FZ eller Sweclockers som skrev att han hade bokat i April (2020) på Inet och han får på release.

Medlem

Få se om jag får PS5 på release, bokade på webhallen 10/6-19

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Det är intressant med NetOnNet, dels gick de inte ut med när deras förbokning skulle starta, så en var tvungen att ha tur (vilket jag råkade ha), men jag är nyfiken på vad han fått för mail då jag chattade med NetOnNet idag och de hävdar att det går inte ut några mail alls förrän ordern lämnar deras lager, alltså nästa vecka.

I samma chatt-session, på frågan om jag kommer få ett PS5 nästa vecka:
"alla som har förhandsbokat ett PS5 kommer att få detta, men vi kan inte se när din order kommer att levereras. Så leveransbesked kommer först på lanseringsdagen"

Jag spetsar frågan lite och frågar om han menar att jag får en från första batchen, men att de inte kan garantera leverans på releasedagen:
"Jag kan inte se hur många vi kommer att få in. Alltså du är garanterad att få en, men vet inte om det är vid första leveransen in till oss eller andra"

Med andra ord, de har inte en aning om vem som får eller när.

Så korkat/tröttsamt att han svarar på en annan fråga, han liksom verkar tro att du ifrågasätter om man kommer få en vara när man bokar, medan du såklart frågar om du får den på släppdatumet...

"Ja alla som bokar får ps5" mjo hoppsan men om det blir i vinter eller nästa sommar kanske är en oviktig detalj i sammanhanget...

Medlem
Skrivet av heady89:

Så korkat/tröttsamt att han svarar på en annan fråga, han liksom verkar tro att du ifrågasätter om man kommer få en vara när man bokar, medan du såklart frågar om du får den på släppdatumet...

"Ja alla som bokar får ps5" mjo hoppsan men om det blir i vinter eller nästa sommar kanske är en oviktig detalj i sammanhanget...

Fick i princip samma från dem. Att jag garanterat skulle få en men de kunde inte se mitt leveransdatum

Medlem

Förvånansvärt hur tyst Xbox Series S är. Den blir relativt varm, men hur knäpptyst som helst oavsett vad jag gör/spelar! Tror att det är den tystaste konsolen som jag någonsin har ägt

Gällande att XSS har hängt sig när jag spelar Gears 5 så tycks detta endast gälla Gears 5. Har spelat massa andra krävande spel igår och idag och då har det inte varit några problem. Förhoppningvis kommer de med en patch inom kort till Gears 5. Vill ju spela det, hur jädra grymt som helst

Medlem
Skrivet av HightowerXVI:

Tror att det är den tystaste konsolen som jag någonsin har ägt

Min är snes!

Medlem
Skrivet av Lokander:

Min är snes!

Haha, my bad! Tänker i modern tid sedan det blev diskläsare

Medlem

Hej folk!

Tänkte höra med er som förmodligen har lite koll på kötider etc. för PS5:an: Om jag vill ha en konsol någon gång runt mars, tror ni då att jag behöver boka en nu? Givetvis förväntar jag mig inte att någon ska veta detta till 100%, men dela gärna med er av era tankar kring frågan.
Tack på förhand!

signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Hej folk!

Tänkte höra med er som förmodligen har lite koll på kötider etc. för PS5:an: Om jag vill ha en konsol någon gång runt mars, tror ni då att jag behöver boka en nu? Givetvis förväntar jag mig inte att någon ska veta detta till 100%, men dela gärna med er av era tankar kring frågan.
Tack på förhand!

Rent spontant känns det som du bör boka så fort som möjligt. Finns väl egentligen ingen anledning att vänta? Kör på!

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Hej folk!

Tack på förhand!

Jag bokade i den 22/9, rätt efter annonseringen tror jag. Jag kommer få min 3e maj enligt komplett...

Medlem

Då ska vi få mer information av Webhallen idag. "Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release,"

Medlem
Skrivet av jonnin01:

Då ska vi få mer information av Webhallen idag. "Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release,"

Står tidigare i tråden - en vecka innan kan även vara på måndag enligt deras hemgjorda specialkalender, hälsar de

Medlem

”bara att vänta och se” säger webhallen idag. En vecka innan release.

Medlem

Har inte Webhallen redan meddelat att typ bara de som föreställde april 2019-sep 2019 (eller tidigare) kommer att få på release? Världens sämsta förbokningssystem. Jag sitter själv och väntar på att de snart ska sätta igång med förbokningar för Playstation 7 så att jag kan vara ute i god tid.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Har inte Webhallen redan meddelat att typ bara de som föreställde april 2019-sep 2019 (eller tidigare) kommer att få på release? Världens sämsta förbokningssystem. Jag sitter själv och väntar på att de snart ska sätta igång med förbokningar för Playstation 7 så att jag kan vara ute i god tid.

Nja dom har ju skickat ut preliminära besked o bara dom mellan april 2019 och slutet av oktober 2019 har fått positiva besked.
Sen dess att dom mailen gick ut kan dock många ha avbokat pga det beskedet dom fick, samt att deras inköpare kan ju möjligtvis lyckats lösa några fler konsoller. Men man ska nog inte hoppas på nå vidare bättre besked från WH dock skulle ja gissa på.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ingen av WH kunder har blivit lovade ps5 på relesedagen, borde vara rimligt att dom har info nu, borde vara mycket logistik med
en sån stor lansering, något borde ju dom säga till oss som kunder tycker jag. Börjar bli på riktigt pinsamt!

Medlem
Skrivet av HightowerXVI:

Förvånansvärt hur tyst Xbox Series S är. Den blir relativt varm, men hur knäpptyst som helst oavsett vad jag gör/spelar! Tror att det är den tystaste konsolen som jag någonsin har ägt

Gällande att XSS har hängt sig när jag spelar Gears 5 så tycks detta endast gälla Gears 5. Har spelat massa andra krävande spel igår och idag och då har det inte varit några problem. Förhoppningvis kommer de med en patch inom kort till Gears 5. Vill ju spela det, hur jädra grymt som helst

Finns väl få spel som drar nytta av Series hårdvara så som Gears gör.
Men det är väl inte ovanligt med tidiga buggar, så det kommer nog en patch snart som du säger.

Skrivet av nicbex:

*Kan få release, ingen har fått bekräftat än.
Mailet som kom för några veckor sedan säger att det är troligt att man får emellan release och Jul.

Mer info kommer förhoppningsvis idag, dem meddelade att man skulle få bekräftelse en vecka innan release.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Skrivet av stesva:

Ingen av WH kunder har blivit lovade ps5 på relesedagen, borde vara rimligt att dom har info nu, borde vara mycket logistik med
en sån stor lansering, något borde ju dom säga till oss som kunder tycker jag. Börjar bli på riktigt pinsamt!

Tydligen har jag skjutit mig själv i foten för att jag vill byta leveransadress hos dem också, det kan de inte göra utan att kön påverkas. Vad är det för skräp ? Alltid haft högt förtroende för dem och nu dalar det rejält. Förstår att adressen är separat registrerad på ordern mot tex klarna men att deras kösystem inte mäkta med detta är ju helt otroligt. Dessutom är det inte som att jag byter mitt i något och trasslar, ingenting har ju skeppats, konsollen är inte släppt här och jag bytte för en vecka sedan.

Jävla skitsystem som någon bok hette.

Medlem
Skrivet av heady89:

Tydligen har jag skjutit mig själv i foten för att jag vill byta leveransadress hos dem också, det kan de inte göra utan att kön påverkas. Vad är det för skräp ? Alltid haft högt förtroende för dem och nu dalar det rejält. Förstår att adressen är separat registrerad på ordern mot tex klarna men att deras kösystem inte mäkta med detta är ju helt otroligt. Dessutom är det inte som att jag byter mitt i något och trasslar, ingenting har ju skeppats, konsollen är inte släppt här och jag bytte för en vecka sedan.

Jävla skitsystem som någon bok hette.

Ja de är tyvärr mycket som är skräp med boknings systemet på den punkten.
Jag bokade day 1 o sen så ändrade ja till o hämta i butik i januari av olika anledningar. Så ja får ingen vid release.
När hade du bokat ordinarie?

Skriv svar