Xbox Series - dina första intryck?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vart bor du? Jag har en extra konsol som jag beställt som jag tänkte lämna tillbaka. Du kan få köpa det för ordinarie pris.

Skrivet av kanshira:

Lirilesh. Du har fått ett pm!

Hoppas det löser sig och detta är communityvänlighet på hög nivå


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

jbx
Medlem

Mitt första intryck är lite så där, det känns inte riktigt nextgen för mig, samma menyer, samma ljud från maskinen, liknande handkontroll samma inställningar osv.
Men jag är ändå nöjd med konsolen, men känns mer som en Xbox One X2 och inte något nytt.
Får se hur ps5 blir nästa vecka.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

KoP
Medlem
Skrivet av Scream112:

Menar du på riktigt att du bokade din konsol på Elgiganten förra veckan och redan fått den???

En arbetskamrat bokade en på Elgiganten för ett par veckor sedan och hämtade ut den i förrgår. ╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av KoP:

En arbetskamrat bokade en på Elgiganten för ett par veckor sedan och hämtade ut den i förrgår. ╮(′~‵〞)╭

Som jag skrev tidigare, polaren bokade en i måndags och hämtade den dagen därpå
All Access på giganten i Varberg.

Medlem

Ok

Skall testa.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Issue:

@NuZ det är fler som har samma problem som oss, denna gång med 9x headsetet, det är när man inte använder kontrollen på några sekunder som det börjar, så alltså typiskt vid cut scenes osv. skönt ändå, då slipper jag lämna tillbaka mina HS75 då det verkar vara generellt problem

https://www.reddit.com/r/steelseries/comments/js6m2z/arctis_9...

Jupp att köra med One dosa/Elite dosan löste problemet. Låter som att det är något med MS Wireless uppdateringen i dosan man var tvungen att göra vid första uppstart


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jupp att köra med One dosa/Elite dosan löste problemet. Låter som att det är något med MS Wireless uppdateringen i dosan man var tvungen att göra vid första uppstart

Okok, låter ju som att de borde vara en enkel fix, hoppa på det. Men har ännu inte sett detta som ett acknowledged problem. Hmm


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Har bara hunnit testa min XSX i ett par timmar men som alla skriver så är den otroligt tyst!
Uppgraderar från en One X, till och med frun frågade vad vitsen var med att köpa en ny konsol när jag ändå satt och spelade samma spel så JA saknaden av några nya maffiga next gen titlar tycker jag känns av! Ska dock bli spännande att se vilka av ens favoritspel som blir patchade/uppgradera för XSX.
Har kört lite Forza Horizon 4 för att testa 60fps, flyter på otroligt bra!
Tyvärr fick jag ett måndagsexemplar av handkontrollen då D-paden var trasig redan i kartogen. Uppåt registreras bara typ varannan var tredje gång man trycker och uppåt har inget klick-ljud som när man trycker åt övriga håll. Ska ta kontakt med Elgigantens kundtjänst under dagen.
Har också problem med hackade ljud i mina Arctis 9x hörlurar när jag inte rör på spakarna på handkontrollen. Får hoppas dom löser det snart.

Bokade min konsol en minut efter att bokningarna öppnade hos Elgiganten och dom skickade den 9/11 så absolut nöjg med hur Elgiganten fungerat för mitt köp. Tyvärr skickar dom med Bring så leveransen tog 2 dagar trots att jag betalade för express.

Medlem

Var lite tveksam först när jag skulle beställa den om jag verkligen behövde en Xbox series x

när jag månaderna efter jag beställt maskinen började jag få hype. är extremt nöjd

Menyerna är blixtsnabb. 5/5

spelen laddar snabbt 5/5

Konsolen låter absolut inget alls 5/5

Borde varit några exklusiva spel till konsolen tanke på att den började jobba med series x-s redan 2017

Tills vidare får man vänta på dessa

Cyperpunk 2077

Far cry 6

Test drive solar crown

hogwarts legacy

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Tror allt över 05.x.x ska fixa HDMI-problemen. Har du testat att låta den vara strömlös några minuter? Annars kanske du får köra utan VRR eller ställa ned till 4k60Hz tillsvidare.

Lät tv vara strömlös en timme. Ställde in boxen på 4k 60hz. Funkade en stund men sedan tappade den signalen igen.

När jag kontaktade LG innan, ville supporten att jag skulle kolla att HDMI Ultra HD Deep Coulor var påslaget på den Hdmi port xboxen var inkopplad på. Vet inte varför det var viktigt?

Nu kör jag på 05.00.02.
4k 60hz. Deep coulor, är av på Hdmi porten där boxen är inkopplad.

Det funkar. Bilden är grym.

Väntar tills LG puschar ut en ny uppdatering för B9. Den var ju på gång väldigt snart enligt LG support.

Inaktiv
Skrivet av PARRAPOSS:

Lät tv vara strömlös en timme. Ställde in boxen på 4k 60hz. Funkade en stund men sedan tappade den signalen igen.

När jag kontaktade LG innan, ville supporten att jag skulle kolla att HDMI Ultra HD Deep Coulor var påslaget på den Hdmi port xboxen var inkopplad på. Vet inte varför det var viktigt?

Nu kör jag på 05.00.02.
4k 60hz. Deep coulor, är av på Hdmi porten där boxen är inkopplad.

Det funkar. Bilden är grym.

Väntar tills LG puschar ut en ny uppdatering för B9. Den var ju på gång väldigt snart enligt LG support.

Man måste slå på HDMI Ultra HD Deep Colour för att kunna dra nytta av hdr över 8bit från externa källor som stödjer det. Det gör Series x... Detta kräver mer bandbredd så du har nog något trassel fortfarande. Använder du kabeln du fick med eller kör du någon du redan hade?

Missade att du hade B9 och inte C9. Enligt användare på reddit kan det även vara att firmwaren på B9 inte funkar som den ska så du
kanske får vänta på ny. Din TV ska klara 4k 120Hz HDR med VRR. Men det tycks som att du är nöjd än så länge

fue
Medlem

All Access lockar. Allltid haft en PSx. Men Game Pass låter ju sjukt lovande? Hur skulle ni gjort? 370 i månaden för så mkt spel är ju lockande som sagt.. Enda som är nackdelen är ju deras exklusive.

Medlem

@NuZ

Third Party Headset Adapters Known Issue: Some third party headset adapters are unable to adjust game/chat audio mix when playing with the New Xbox Wireless Controller. (the controller that comes with the Xbox Series X|S) Workaround: There is no known workaround at this time. The proper teams are aware and looking in to but if you connect the headset directly into the 3.5mm headset jack of your New Xbox Wireless Controller you can adjust game/chat audio via the Xbox Audio Mixer settings by going to Guide > Audio. If you still wish to use your headset adapter for quick audio adjustment, you can still use a previous generation controller.

så inte exakt problem vi har men de hänger kanske ihop


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Issue:

@NuZ

Third Party Headset Adapters Known Issue: Some third party headset adapters are unable to adjust game/chat audio mix when playing with the New Xbox Wireless Controller. (the controller that comes with the Xbox Series X|S) Workaround: There is no known workaround at this time. The proper teams are aware and looking in to but if you connect the headset directly into the 3.5mm headset jack of your New Xbox Wireless Controller you can adjust game/chat audio via the Xbox Audio Mixer settings by going to Guide > Audio. If you still wish to use your headset adapter for quick audio adjustment, you can still use a previous generation controller.

så inte exakt problem vi har men de hänger kanske ihop

Ja kanske. Jag spelar med Elite så länge. Verkar iaf vara något i kanalseperationen som strular. Men lär fixas snart 👍

Skrivet av fue:

All Access lockar. Allltid haft en PSx. Men Game Pass låter ju sjukt lovande? Hur skulle ni gjort? 370 i månaden för så mkt spel är ju lockande som sagt.. Enda som är nackdelen är ju deras exklusive.

Ja MS saknar ju 3e persons äventyr men har ju väldigt bra andra typer av spel. 3e person tror jag är på väg och jag hoppas på ett nytt Ryse och Medium tror jag blir riktigt nice


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja kanske. Jag spelar med Elite så länge. Verkar iaf vara något i kanalseperationen som strular. Men lär fixas snart 👍

Blir bara orolig när det inte är listat under "kända problem" att det kanske inte är känt för dem.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Issue:

Blir bara orolig när det inte är listat under "kända problem" att det kanske inte är känt för dem.

Det lär det vara för blir störning med 2 dosor kopplade också. Splitscreen i Cod med grabben var en minst sagt spännande upplevelse med Elite och series dosa kopplad
Tror det kommer lösas i nästa update. Den som ligger i Omega nu


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

25 timmar i Valhalla nu. Inte kraschat en enda gång. Säkert kört 10 timmar i sträck igår/inatt.

Varmt uppe vid Tornets fläkt efter så många timmar men det är i sin ordning!

Stadiga 60fps så gott som hela tiden... meeen lite screen tearing då och då faktiskt!

I övrigt supernöjd med Series X!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

25 timmar i Valhalla nu. Inte kraschat en enda gång. Säkert kört 10 timmar i sträck igår/inatt.

Varmt uppe vid Tornets fläkt efter så många timmar men det är i sin ordning!

Stadiga 60fps så gott som hela tiden... meeen lite screen tearing då och då faktiskt!

I övrigt supernöjd med Series X!

köp ny TV!!!!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

köp ny TV!!!!

Lol. Ja, tids nog.

Medlem

Mycket nöjd.
Snabb. Tyst. Skön handkontroll även om den kanske inte är nåt revolutionerande.

Inte haft Xbox sen 360. Kommer bli en PS5 också för de exklusiva titlarna men spontant känns det som multi-platformstitlarna kommer gynnas av Xbox. Bara det faktum att det är enda konsolen som stöder 3D-ljud fullt ut och inte simulerat ”3D-ljud” via hörlurar gör den en klar vinnare för mig.

Nackdelen är såklart att där inte finns några next-gen titlar. Det är trist. Men Gamepass är super och speciellt för oss som inte lirat Xbox på ett tag

Medlem

Väldigt nöjd med min X!

Har lirat lite Valhalla och ska börja spela igenom Gears serien för första gången, sen blir det Halo.
Är sugen på att köpa hem en Series S att ha i vardagsrummet för att spela med mina barn.

Medlem

Någon som vet varför Fallout 4 inte flyter i 60 fps? Var det inte en stor grej att det skulle göra det, från Microsoft själva?

Medlem
Skrivet av Oldirtyrob:

Någon som vet varför Fallout 4 inte flyter i 60 fps? Var det inte en stor grej att det skulle göra det, från Microsoft själva?

Tror spelet behöver patchas för det. Får se när det kommer.

Har FZ någon Xbox Klubb? Hade varit jul om vi fick ihop en och eventuellt spela tillsammans.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Tror spelet behöver patchas för det. Får se när det kommer.

Har FZ någon Xbox Klubb? Hade varit jul om vi fick ihop en och eventuellt spela tillsammans.

Det finns en klubb, meninte så aktiv sist jag var inne där.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lirilesh:

Tror spelet behöver patchas för det. Får se när det kommer.

Har FZ någon Xbox Klubb? Hade varit jul om vi fick ihop en och eventuellt spela tillsammans.

Skrivet av Leffe76:

Det finns en klubb, meninte så aktiv sist jag var inne där.

Nej, det är ingen från redaktionen som aktivt gör något där, men det blir kanske ändring på det nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nej, det är ingen från redaktionen som aktivt gör något där, men det blir kanske ändring på det nu.

Hade varit riktigt roligt, ska hålla koll.
Xbox gamertag : Alabo76

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Tror spelet behöver patchas för det. Får se när det kommer.

Har FZ någon Xbox Klubb? Hade varit jul om vi fick ihop en och eventuellt spela tillsammans.

Jaa ok, misstänkte det. Segt att vänta på patch när man redan väntat på konsolen i månader..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nej, det är ingen från redaktionen som aktivt gör något där, men det blir kanske ändring på det nu.

Hojta till om ni behöver hjälp. Jag, och även andra här, ställer gärna upp för att få det att rulla.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lirilesh:

Hojta till om ni behöver hjälp. Jag, och även andra här, ställer gärna upp för att få det att rulla.

Jag är väldigt öppen till att folk härjar där, vad behöver man göra, utnämna moderatorer eller hur fungerar det?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är väldigt öppen till att folk härjar där, vad behöver man göra, utnämna moderatorer eller hur fungerar det?

Tror det bara är att skapa en grupp, slänga upp lite kanaler sen löser spelarna det själva.

Jag använder det ganska ofta för att söka folk till BF5, Destiny 2 etc. Även för att plocka co-op achievments.

Går även att använda för att dela bilder/videos, länkar etc.

Skriv svar