PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Brytpunkt okotober 2019 för att få innan jul från WH: "Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar."

Medlem

Supporten på webhallen säger att man ska få en länk för att fixa Klarna HPP. Kundforumet säger att man ska kontakta supporten...


signatur

En styck signatur.

Medlem

Från Webhallen för 2 min sedan: "Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)"
Beställt 2020-06-30
Är inte helt säker på att det var det "jag vill veta" visserligen

Medlem

Ni som får på release, snäll skriv ert bokningsdatum också

Dex
Medlem

Fick mail från Webhallen nu. Får någon gång 2021 tyvärr. Bokade i Maj och enligt mailet var jag itne ens lite nära.

"Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019"

Så för att ens få detta året behövde man förhandsboka över 1 år innan release. Verkar sjukt många som har förhandsbokat samtidigt som dom inte får in så många.

Medlem

Jag får en på release! Bokade 7 juli 2019


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Fick precis mail att jag får 2021. Så på torsdag när/om jag får min ps5 som elgiganten lovat så bokar jag av hos WB.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Brytpunkt okotober 2019 för att få innan jul från WH: "Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar."

Hahaha ja såg det jag också, man kan väl säga att det var spiken i kistan för min del, kommer sluta handla från Webhallen fortsättningsvis 😂 min åsikt är att det är helt sjukt att ha förbokningar öppna så länge som de haft på rena spekulativa icke lanserade konsolsläpp. Hade jag vetat att Webhallen hade en gigantisk backorder hade jag aldrig förbokat från Webhallen utan i tid bokat från andra ställen och fått en konsol på release. Nu står jag tack vare Webhallen helt utan konsol under 2020 och en bit in i 2021, vad det verkar.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Brytpunkt okotober 2019 för att få innan jul från WH: "Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar."

Haha, jo, snubblade på nog precis på linjen där
Bokade 2019-10-19 och fick infon att jag får min 2021...

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Får en på release från Webhallen.

Bokade 2019-06-22 🙂


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av e3henri:

Ni som får på release, snäll skriv ert bokningsdatum också

2019-04-17

Medlem
Skrivet av Webhallen 20201116:

Hej!

Nu har vi äntligen kunnat räkna enheterna vi fått in på lager och kan konstatera hur många som vi kommer att kunna täcka på releasedagen. I samband med det så känner vi att vi står på lite bättre mark gällande information även om kommande leveranser.

Anledningen till att vi avvaktat är för att det är vanligare än man kan tro i dagens informationsålder att det antal vi får på förhand inte stämmer när leveransen väl kommer. Det stämde även för denna leverans. Den här gången fick vi in något fler än den första preliminära tilldelningen som vi fick i början av hösten, men det är mer normalt att det är det omvända som gäller. Vi tackar för förståelsen, och har lyssnat på er alla som återkommit med feedback gällande hur vi hade kunnat sköta hela förbokningsupplevelsen bättre. Speciellt gällande mer tydlig information.

Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)

Vi kan inte säga exakt när du kommer få en tilldelad enhet, då enheter per leverans och när leveranserna kommer inte är satt med säkerhet för den tiden än. När vi får information som vi känner är tillräckligt pålitlig så uppdaterar vi dig på mejl. Sony pressar sina fabriker för att möta den globala efterfrågan, så förhoppningsvis ser vi en ökning i det antal enheter vi får per leverans. Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar.

Om du har en separat order på tillbehör till PS5:an, så som kontroller, spel och annat – så behöver du se över om du vill ha kvar den, avboka eller justera den. Då dessa ordrar är separata så hålls inte de ordrarna tillsammans med bokningen på enheten.
I övrigt vill vi informera om att vi har kontaktat samtliga kunder som hade bokat fler än två enheter. Deras ordar har delats upp så att de får max två enligt sin första köplats. Resterande av deras enheter ligger på en annan order längst bak i kön. Det är relativt få ordrar det handlar om, men det låser ändå upp ett antal enheter för oss. Anledningen till att vi tillåter två enheter på samma order är för att det är relativt vanligt att man bokar till sig själv och ett syskon/kompis/partner osv. Det är inte ett särskilt stort antal som har bokat två stycken heller.

Vi vill också gå ut med att vi inte står bakom någon form av så kallad ”scalping” eller försäljning av sin köplats. Om man vet med sig att man inte vill ha sin bokning av PS5:an ber vi dig att avbeställa så att nästa kund på kö som vill ha den får.

Vanliga frågor och svar hittar du på vårt kundforum där du även kan ställa din egen fråga.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen.
//Webhallen-teamet

Blir till att hänga på det digitala låset hos Elgiganten på onsdag med andra ord.

Medlem

"Det du vill veta: Enligt prognosen får du din enhet i december"

Jag bokade 8 oktober 2019.

"Om du har bokat 2020-10-13 eller en kort tid innan det så är det en något större risk att du skulle påverkas om vi får ett lägre antal enheter eller om något oförutsett sker. Om det skulle vara så att du av någon anledning inte skulle få i december trots detta mejl så är du först på kö till den första leveransen i januari."

Sgt
Medlem

Får på release. Bokade 4 maj 2019.

Medlem

Bokat både en digital och en optisk från Webhallen. Vill egentligen ha en med optisk men den får jag 2021 och den digitala får jag på releasen så det får bli ett köp av den digitala och sälja den sen för att byta upp mig när optisk finns tillgänglig.

Bokning digital: 2020-06-12 (blir levererad till release)
Bokning optisk: 2020-02-14 (blir levererad någon gång 2021)

Medlem
Skrivet av nicbex:

Hahaha ja såg det jag också, man kan väl säga att det var spiken i kistan för min del, kommer sluta handla från Webhallen fortsättningsvis 😂 min åsikt är att det är helt sjukt att ha förbokningar öppna så länge som de haft på rena spekulativa icke lanserade konsolsläpp. Hade jag vetat att Webhallen hade en gigantisk backorder hade jag aldrig förbokat från Webhallen utan i tid bokat från andra ställen och fått en konsol på release. Nu står jag tack vare Webhallen helt utan konsol under 2020 och en bit in i 2021, vad det verkar.

Som sagt. Jag tror inte det är för sent att boka på ett mindre ställe och faktiskt få den tidigare.
Jag har bokningar på Inet och Webhallen 2020-06-30. KOmmer försöka kolla på Mediamarkt eller mindre ställe. Kanske NetonNet släpper fler.

Medlem
Skrivet av majep:

Annonsen borta trots 3 dagar kvar. Stred detta mot deras regler? Alltså att sälja något man inte har...

Ja det verkar som att man aktivt plockar bort annonser. Just den vi såg verkar ha kommit upp i 8400:- innan det sattes stopp. Verkar som att fler annonser lagts ut och blockerats. Priserna kom upp till 9400:- som högst. Fyfan vilken shitshow som väntar på torsdag

Skrivet av cb99:

Med mini kunskap om Tradera/Ebay borde de flesta ana tjogtals ugglor i mossen, het produkt nytt konto utan aktiviteter än just den här aktionen så sätter jag 1vl krona på bedrägeri försök.

Köpte min ps4 på blocket, sent ute blev ändå inte dyr, men produkt och kvitto i hand, inköps och försäljnings och kunde se såvitt det gick obruten förpackning, visade sig vara ostartad så gick fint den gången.

Men vem vet, kanske färsking scalper så det kanske finns en produkt på tradera, själv skulle jag inte våga chansa om det inte är avhämtning.

Mycket möjligt att det var en scam på den då kontot hade -1 i omdöme till och med. Men det lär dyka upp många konton med 0 omdömen och färska konsoler till salu. Sjukt dåligt beteende med eller utan scam. Skulle aldrig köpa en konsol till överpris själv av ren princip. Finns fan hur mycket som helst att spela där ute medan man väntar på ny leverans

Medlem

Fick på release. Yes!

Skribent
Skrivet av crowbar82:

Jag förbokade en PS5 digital 19 nov 2020 på WH och fick nu mail om jag jag får konsolen under 2021. Om någon snäll person sitter på en dubbel bokning skicka PM 😁

Du förbokar in i framtiden?

Medlem

Jag bokade 2019-06-20 och jag fick besked från WH att jag får på release.

Jag är dock inte helt hundra på att jag ska hämta ut den.

Skribent

Intressant att det är så många som får en på release ändå. Trodde på extrem skral tillgång med tanke på hur tongången varit.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Ja det verkar som att man aktivt plockar bort annonser. Just den vi såg verkar ha kommit upp i 8400:- innan det sattes stopp. Verkar som att fler annonser lagts ut och blockerats. Priserna kom upp till 9400:- som högst. Fyfan vilken shitshow som väntar på torsdag

Mycket möjligt att det var en scam på den då kontot hade -1 i omdöme till och med. Men det lär dyka upp många konton med 0 omdömen och färska konsoler till salu. Sjukt dåligt beteende med eller utan scam. Skulle aldrig köpa en konsol till överpris själv av ren princip. Finns fan hur mycket som helst att spela där ute medan man väntar på ny leverans

en sak på blocket, att begära 15000 - men på tradera säger folk vad de vill betala. kan inte känna att det är fel att sälja en där egentligen. Det är upp till var och en. Om ingen budar skyhögt så vinner personen inte så mycket. Så det är ju helt upp till köparen.

Medlem

jag känner mig så jävla ensam i den här tråden.

bokade 18 september på komplett.se (ganska sent, men ändå)

leverans 3 maj 2021

har inte sett nån annan som kommer bli tvungen att vänta ens i närheten så länge. över 6 månader kvar. är det komplett som är helt jävla värdelösa eller ser det ut så här för alla som bokade i september eller senare?

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag känner mig så jävla ensam i den här tråden.

bokade 18 september på komplett.se (ganska sent, men ändå)

leverans 3 maj 2021

har inte sett nån annan som kommer bli tvungen att vänta ens i närheten så länge. över 6 månader kvar. är det komplett som är helt jävla värdelösa eller ser det ut så här för alla som bokade i september eller senare?

bokade du sep 2019 eller 2020?

Medlem

Har min bokad på Inet. Skulle inte få första omgång men jag har nog med spel på Steam o Switch att klara mig fram tills jag fått min. Kunde köpt en Series X lokalt då de hade i lager på elgiganten men vill ju inte ha den...

Medlem
Skrivet av e3henri:

Ni som får på release, snäll skriv ert bokningsdatum också

2019-04-18, får på release

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Har min bokad på Inet. Skulle inte få första omgång men jag har nog med spel på Steam o Switch att klara mig fram tills jag fått min. Kunde köpt en Series X lokalt då de hade i lager på elgiganten men vill ju inte ha den...

Då hade det ju varit väldigt onödigt...

Medlem
Skrivet av stesva:

bokade du sep 2019 eller 2020?

2020. jag är helt med på att jag och många andra som bokat nån gång i år får vänta tills 2021, men vafan, maj?

Medlem

Fick inte på release som väntat, bokade i februari. En dundermiss att gå på WH.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag känner mig så jävla ensam i den här tråden.

bokade 18 september på komplett.se (ganska sent, men ändå)

leverans 3 maj 2021

har inte sett nån annan som kommer bli tvungen att vänta ens i närheten så länge. över 6 månader kvar. är det komplett som är helt jävla värdelösa eller ser det ut så här för alla som bokade i september eller senare?

Du behöver inte känna dig ensam, här är en till. Jag bokade 19 september på Webhallen och det blir leverans 2021, något närmare datum har jag inte utan det kommer info senare.

Men jag tänker att det gör inte så mycket, det finns ju ändå inte särskilt många PS5-spel ännu. När jag får mitt ex om några månader så finns det garanterat fler titlar. Ibland gör det inget att att vänta lite.

Skriv svar