Microsoft: Fortsatt brist på Xbox Series X/S till andra kvartalet 2021

Robot
Microsoft: Fortsatt brist på Xbox Series X/S till andra kvartalet 2021

Kan bli svårt att få tag på en next-gen i år.

#playstation-5, #xbox-series


Medlem

Nja Series S är det knappast problem att få tag i om nu någon skulle vara intresserad, fanns massor ute i butiken på Mediamarkt
Den kommer nog sälja som smör inför julen men trycket går inte att jämföra med d riktiga konsolerna

Medlem

Trist för alla som inte fått någon konsol.

Kul dock att det tycks gå bra för både MS och Sony. I synnerhet MS behöver det.

Medlem

För att råda bot på alla som inte får tag i "nextgen" så rekomenderar jag alla att köpa en PC och spela på ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Omöjligt, Microsoft skulle ju sköta detta så otroligt mycket bättre än Sony och ha konsoler så det räcker och blir över. 🤔

Medlem

Ja, Series S verkar det inte råda någon brist på ute i butikerna...

Medlem
Skrivet av Molotov:

För att råda bot på alla som inte får tag i "nextgen" så rekomenderar jag alla att köpa en PC och spela på ist

Ja eller blocket men om man vill betala mer. Har sett att xbox series x sälj från ca 7000 kr.

Medlem
Skrivet av Molotov:

För att råda bot på alla som inte får tag i "nextgen" så rekomenderar jag alla att köpa en PC och spela på ist

6000kr eller 15000kr...vad ska jag välja

"Fruuugan du vet jag är ju egentligen PC gamer i själen det vet du ju ? den där playstationet jag skulle köpa för 6.000kr, tänkte om jag kan köpa en PC istället för 15.000kr, det låter väl bra ? vi kan ju ställa in den där Thailands resan med barnen plus att grabben kan ju köra med farfars hockey utrustning istället för att köpa en ny? VA?! vad säger du ? inget sex på ett halvår ?"

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Trist för alla som inte fått någon konsol.

Kul dock att det tycks gå bra för både MS och Sony. I synnerhet MS behöver det.

Kul att det är är stort intresse men man får väl ändå säga att det är ett misslyckande att de inte lyckats producera tillräckligt med enheter till lanseringen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Omöjligt, Microsoft skulle ju sköta detta så otroligt mycket bättre än Sony och ha konsoler så det räcker och blir över. 🤔

Kanske sålt bättre än väntat?

Medlem
Skrivet av Molotov:

För att råda bot på alla som inte får tag i "nextgen" så rekomenderar jag alla att köpa en PC och spela på ist

Är så trött på dessa kommentarer. En PC med bra kaliber kostar från 2-3 gånger så mycket, hur kan man ens att prata om PC i en topic som handlar om konsol?

”Min nya Kia kommer tyvärr inte i december”
Lösning ”köp en tesla”....

Redaktör

Fria spekulationer nu men... Det kanske är så att varken MS eller Sony är jätteledsna över att inte kunna mätta marknaden? Om alla kunde köpa konsol idag skulle marknaden snabbt mättas och intresset avta, men med brist hålls intresset vid liv i flera månader till. Ren spekulation som sagt, jag har inga belägg för att det faktiskt är så.


signatur
Medlem
Skrivet av Toadii:

Är så trött på dessa kommentarer. En PC med bra kaliber kostar från 2-3 gånger så mycket, hur kan man ens att prata om PC i en topic som handlar om konsol?

”Min nya Kia kommer tyvärr inte i december”
Lösning ”köp en tesla”....

Håller med till 100%
Hade jag haft obegränsad ekonomi och inte haft två småttingar och även andra intressen som kostar pengar så hade jag LÄTT kört mina FPS spel på PC som sig bör men även haft en PS5 för andra titlar Gow, Last of us ect men nu får man prioritera lite och då kan jag tycka att en konsol är SJUKT mycket gaming for the buck.

Medlem

Tur att det inte finns tredjepartstillverkare för konsoler, likt det gör för grafikkort. Då hade de säkert kostat 10.000 kr.

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

6000kr eller 15000kr...vad ska jag välja

"Fruuugan du vet jag är ju egentligen PC gamer i själen det vet du ju ? den där playstationet jag skulle köpa för 6.000kr, tänkte om jag kan köpa en PC istället för 15.000kr, det låter väl bra ? vi kan ju ställa in den där Thailands resan med barnen plus att grabben kan ju köra med farfars hockey utrustning istället för att köpa en ny? VA?! vad säger du ? inget sex på ett halvår ?"

Ett halvår klarar du lätt! En gamingburk för 15 papp håller i 5-6 år minst

Medlem

@Toadii

Ber om ursäkt om mitt inlägg gjorde dig upprörd, du missade lite poängen.
Game on 👍

@EYEtriforce Det är en fråga om prioriteringar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dex
Medlem

Men var det inte lite liknande även när PS4 släpptes? Har ingen aning om Xbox, men PS4 var väl också väldigt svår att få tag i till release? Eller minns jag fel?

Medlem
Skrivet av Dex:

Men var det inte lite liknande även när PS4 släpptes? Har ingen aning om Xbox, men PS4 var väl också väldigt svår att få tag i till release? Eller minns jag fel?

Tror det var liknande med PS4.

Xbox One minns jag inte. Hela den lanseringen var väl rätt trött? Vi i Sverige (och vissa andra länder) fick vänta ett år. Lägg därtill TV memen. Noll hajp.

Medlem

Känns bättre att vänta ändå. Har redan dykt upp en del barnsjukdomar på båda maskinerna som jag gärna slipper.

Medlem
Skrivet av Molotov:

För att råda bot på alla som inte får tag i "nextgen" så rekomenderar jag alla att köpa en PC och spela på ist

Det är ju brist på next gen-grafikkort också. Så så bra gick det med det

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ja, Series S verkar det inte råda någon brist på ute i butikerna...

Nä för den är skräp

Medlem
Skrivet av Molotov:

För att råda bot på alla som inte får tag i "nextgen" så rekomenderar jag alla att köpa en PC och spela på ist

Lite jobbigt (och gräsligt fult) att ställa en PC på tvmöbeln och ha tangentbord och mus på soffbordet. PC i all ära men det är inte jämförbart med konsol. Visst, finns Steam Big picture etc. man kan köra men det är fortfarande så mycket sämre än en maskin som är gjord för att köra med handkontroll och vara kopplad till tv.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

6000kr eller 15000kr...vad ska jag välja

"Fruuugan du vet jag är ju egentligen PC gamer i själen det vet du ju ? den där playstationet jag skulle köpa för 6.000kr, tänkte om jag kan köpa en PC istället för 15.000kr, det låter väl bra ? vi kan ju ställa in den där Thailands resan med barnen plus att grabben kan ju köra med farfars hockey utrustning istället för att köpa en ny? VA?! vad säger du ? inget sex på ett halvår ?"

Jag tycker att man kan lägga till att de flesta måste köpa en 4k-tv för att spela de nya konsolerna till fullo. Då är det inte så dyrt helt plötsligt med en PC...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag tycker att man kan lägga till att de flesta måste köpa en 4k-tv för att spela de nya konsolerna till fullo. Då är det inte så dyrt helt plötsligt med en PC...

Känner nog inte en enda person som inte redan har en 4k TV.
Och med den logiken så behövs ju även en 4k skärm för att spela en PC till fullo, då blev en PC helt plötsligt ännu dyrare då de flesta redan har en TV. Bra tänkt!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är ju brist på next gen-grafikkort också. Så så bra gick det med det

Ja det var ju typiskt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

6000kr eller 15000kr...vad ska jag välja

"Fruuugan du vet jag är ju egentligen PC gamer i själen det vet du ju ? den där playstationet jag skulle köpa för 6.000kr, tänkte om jag kan köpa en PC istället för 15.000kr, det låter väl bra ? vi kan ju ställa in den där Thailands resan med barnen plus att grabben kan ju köra med farfars hockey utrustning istället för att köpa en ny? VA?! vad säger du ? inget sex på ett halvår ?"

Därför man inte dumpar hela lönen på samma gemensamma konto. Bara spara några slantar från egna lönen varje månad om behovet finns.
Man måste alltid ha buffertpengar för teknik om något tufft släpps, eller om något går sönder.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av nicbex:

Lite jobbigt (och gräsligt fult) att ställa en PC på tvmöbeln och ha tangentbord och mus på soffbordet. PC i all ära men det är inte jämförbart med konsol. Visst, finns Steam Big picture etc. man kan köra men det är fortfarande så mycket sämre än en maskin som är gjord för att köra med handkontroll och vara kopplad till tv.

Du min vän är fullständigt ute och cyklar

Jag ber omrusäkt för mitt första inlägg det var bara ett vänligt välkomnande in i gemenskapen

Ni kan ställa tillbaka högafflarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kanske sålt bättre än väntat?

Eller, om man ska tro kommentarer från liknande nyheter om playstation 5, så var nog xboxen klart framstressad och att Microsoft inte var färdiga att släppa konsolen.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nä för den är skräp

Själv skulle jag säga att det är den mest prisvärda konsollen på marknaden.

Medlem

Jaha, men det gör väl inget. Phil Spencer sa juh själv uttryckligen det inte spelar dem någon roll att vi inte kan få tag på konoler då de inte har några spel till oss ändå så det här är väl bara i linje med hans tankar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar