Oxford-universitet säger att fyra timmar Animal Crossing om dagen är bra för dig

Robot
Oxford-universitet säger att fyra timmar Animal Crossing om dagen är bra för dig

Sicken bra tajming att det släpps mer innehåll till New Horizon!

#animal-crossing


Inaktiv

Behöver någon timme här och där för att må bra så kan stämma bra.

Animal crossing får mig däremot stressad, allting går i snigelfart så tenderar att bli irriterad istället för avslappnad.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Behöver någon timme här och där för att må bra så kan stämma bra.

Va?

Medlem

Nja, spelet är väldigt tomt och slött för att stå ut med fyra timmar om dagen. Vart less efter någon timme bara när jag testa. Det känns som man spelat det flera gånger innan.

Medlem
Skrivet av inkui:

Han/hon behöver någon timme här och där för att må bra.

Medlem

som visar på att spel är bra för ditt välmående.

Dark souls/demon souls eller souls like spel är inte bra alls för dig specielt om du har högt bloodtryck.

Men kan tänka mig Animal crossing, Harvest mooon och stardew valley med fler är skit bra då det är väldigt lugna och avslappande spel.

Medlem

jag har svårt att klara av en 1 timme.
Hopplöst efter ungarna, dom har värsta husen med prylar jag har fortfarande ett tält


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det fortfarande bara en spelare per Switch som gäller?

Medlem

12 timmar om dagen vilket spel som helst är bra för mig skulle jag vilja säga ^^ Annars blir man sur och grinig, och vill mörda någon =D

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Han behöver någon timme här och där för att må bra.

Exakt, jag kanske formulerade det lite underligt.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

som visar på att spel är bra för ditt välmående.

Dark souls/demon souls eller souls like spel är inte bra alls för dig specielt om du har högt bloodtryck.

Men kan tänka mig Animal crossing, Harvest mooon och stardew valley med fler är skit bra då det är väldigt lugna och avslappande spel.

Souls-serien kan gå lite åt bägge hållen. Å ena sidan kan dom få en att känna sig f-ing kickass awesome och känna att man kan klara av mer än man tror.. fast å andra sidan kan dom också få en att känna sig ännu mer usel som inte ens kan ta sig förbi Capra Demon.

Medlem

Ha, ha, företaget bakom Animal Crossing beställde undersökningen? 🙂

Vad säger de om Last of us part II? Skräckspel i VR?

eld
Medlem
Skrivet av A1200G:

Ha, ha, företaget bakom Animal Crossing beställde undersökningen? 🙂

Vad säger de om Last of us part II? Skräckspel i VR?

Studien har titeln "Video game play is positively correlated with well-being"

Så även om animal crossing användes för studien så handlar det om allmänt spelande.

Skrivet av Duke_Gamer:

Dark souls/demon souls eller souls like spel är inte bra alls för dig specielt om du har högt bloodtryck.

Nu är det här iof bara från mitt eget perspektiv, men jag har ofta stressat av mig med spel som anses som stressiga och mått bättre efteråt.

Inaktiv

Nu är det ju högst olika vilka spel som vardera man ser som avslappnande. Ett spel som Bloodborne tycker jag är ganska avslappnande pga glädjen när man dödar bossar och den ganska monotona grindningen man ibland gör. Detta medans jag inte finner Animal crossing avslappnande alls då det går för segt för min smak (trots det har jag 120+ h i det, skoj spel ändå).

Medlem
Skrivet av eld:

Studien har titeln "Video game play is positively correlated with well-being"

Så även om animal crossing användes för studien så handlar det om allmänt spelande.

Nu är det här iof bara från mitt eget perspektiv, men jag har ofta stressat av mig med spel som anses som stressiga och mått bättre efteråt.

Hehe jo men nu var dark souls lite mer skämtsamt tanke på ibland kan spel serier vara väldigt frustrerande men fan man mår bättre efter en runa dark souls så man får ut lite irritation på spelet.

1
Skriv svar