Recension – Demon's Souls
Bluepoint välsignar lanseringen av Playstation 5 med en mästerlig remake.
#bluepoint, #demons-souls, #fromsoftware, #playstation-5, #sony
Ååh herregud vad sugen jag blir. Har suttit och nött Astros Playroom och DualSense är ju helt magiskt. Men är Demon Souls ett spel för en annan om man verkligen ogillade Bloodborne? Jag vill gilla Bloodborne men jag är så urbota dålig på det att jag inte vågat mig på några soulsspel.
Ååh herregud vad sugen jag blir. Har suttit och nött Astros Playroom och DualSense är ju helt magiskt. Men är Demon Souls ett spel för en annan om man verkligen ogillade Bloodborne? Jag vill gilla Bloodborne men jag är så urbota dålig på det att jag inte vågat mig på några soulsspel.
Jag sög på Demon's Souls till PS3 och va också rädd för soulsborne-spelen innan jag faktiskt provade och klarade Bloodborne så det kan vara skillnader som gör att du klarar det ena men inte det andra.
Enjoy!
Är Demons souls något enklare än Dark souls/Bloodborne?
YMMW, men jag tycker det. Det är åtminstone lättare att bygga karaktärer som gör köttfärs av spelets blossar. Spela som magiker brukar vara det vanliga tipset till nybörjare.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
YMMW, men jag tycker det. Det är åtminstone lättare att bygga karaktärer som gör köttfärs av spelets blossar. Spela som magiker brukar vara det vanliga tipset till nybörjare.
YMMW?
riktigt bra recension Gurra! Trots att genren inte riktigt är ming rej så var det rolgit att läsa att de faktiskt lyckats emd sin remake. Det låter ju också bra att konsolen är så tyst som du beskriver den och nu känns det faktiskt som att next-gen är här på ritkigt. Tänk vad de kommer att kunna pressa ur de här konsolerna om några år.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
YMMW?
Gissar på "your mileage might vary" dvs att det kanske kan skilja sig lite från person till person (fast det borde isf vara YMMV
Ad hoc addendum
Please.....
Exklusivitet är aldrig en anledning att köpa konsoler.
+ det kommer nog komma till PC som det där "misstaget" sa.
Tvärtom, det är väl en av de viktigaste aspekterna att ta i beaktning vid val av konsol.
Jag har ätit pannkaka!
Please.....
Exklusivitet är aldrig en anledning att köpa konsoler.
+ det kommer nog komma till PC som det där "misstaget" sa.
Bra spel är ett skäl att köpa en spelplattform det finns på. Sen kan man ju tycka att exklusivitet suger ibland, men det är ju så det är med konkurrens.
Trevlig recension och även väntat med 5/5! Säkert ett av årets bästa spel men jag kommer inte spela det på ett bra tag tror jag. Det här är nog det enda next-gen spelet som lockar men 5-6000 på ett spel är tyvärr lite mycket.
Tror dessvärre inte att det kommer till PC då det är ett Sony IP trots att den initiala trailern sade annat.
Gissar på "your mileage might vary" dvs att det kanske kan skilja sig lite från person till person (fast det borde isf vara YMMV
Your mileage might Wisconsin.
/ Skämskudde
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Skit oxå nu blev jag riktigt sugen på både detta och nya Spider-Man, men har ju inte lyckats få tag på nån PS5a än😢 Får nöja mig med det som finns att tillgå till min XSX så länge, men Gamepass har bara massa skitspel så jag vet inte vad jag ska spela nu.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Your mileage might Wisconsin.
/ Skämskudde
Wisconsin the home of cheese in the US of A, och jag har kollat på den här till och från hela morgonen. Allt hänger ihop!
Ps. Bra recension!
Ad hoc addendum
Jag har varit sugen på Dark Souls 3 länge, storyn verkar kul men jag är ointresserad av svåra spel. Finns det en story mode eller easy mode eller liknande där man enkelt spelar genom det?
Dark souls 3 eller något av dark souls spelen är inte direkt svåra.
Sen så finns det ju alltid viss bossmekanik som vissa har det svårt med, men efter ett tag lär man sig och övervinner hindret. Bossar som jag har det svårt med tycker andra är en cakewalk, och så kommer det antagligen vara för dig.
Kör en quality build så är du hemma.
Skit oxå nu blev jag riktigt sugen på både detta och nya Spider-Man, men har ju inte lyckats få tag på nån PS5a än😢 Får nöja mig med det som finns att tillgå till min XSX så länge, men Gamepass har bara massa skitspel så jag vet inte vad jag ska spela nu.
https://www.eurogamer.net/articles/xbox-game-pass-games-list-...
Verkar ju finnas rätt många sköna spel på Game pass.
https://www.eurogamer.net/articles/xbox-game-pass-games-list-...
Verkar ju finnas rätt många sköna spel på Game pass.
Ja, det är ett extremt bra utbud för det priset, skulle jag säga.
Jag har varit sugen på Dark Souls 3 länge, storyn verkar kul men jag är ointresserad av svåra spel. Finns det en story mode eller easy mode eller liknande där man enkelt spelar genom det?
Måste lägga in ett litet tips från en som också satt i samma tankar som dig. Jag var också ute efter samma sak, men så testade jag Bloodborne, och även om jag inte kom så långt så köpte jag DS1 till Switch och la ner massa timmar. Visade sig att jag inte ogillade svåra spel, jag ogillade dåligt designade spel
Så jag kan ändå tycka att du borde ge det en chans. Det är by far inte ett spel för alla, men jag tror att det är ett spel för fler än man tror. Sen så finns det ingen skam att kolla guider för optimala och enkla builds Speciellt inte i ett spel som Dark Souls!
Videomupp