Rockstar börjar sälja Red Dead Online som fristående spel

Robot
Rockstar börjar sälja Red Dead Online som fristående spel
Medlem

Spontana tanken är ju att man undrar vilka monster som INTE vill ha Single Player-delen, men å andra sidan, har man redan kört igenom den men vill ha onlinedelen för att kunna spela med en polare på någon annan plattform så är det ju perfekt att kunna skaffa lite billigare.

Ska sägas att Bounty Hunter-rollen ska expanderas 1a december också med nya bounties, legendary bountites, 10 nya ranks etc. etc. tydligen.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Spontana tanken är ju att man undrar vilka monster som INTE vill ha Single Player-delen

Gissningsvis de som är så brutalt trötta på Rockstars uttjatade spelformula som är så jävla tradig att det knappt finns ord till att beskriva skiten.

Medlem

Varför inte fortsätta utveckla mer gotta till SP delen? Precis som Gta5 så skiter man fullständigt i SP så fort spelet är släppt. Men så länge folk kastar tusenlappar i MP så kommer allt fokus ligga där. 😊

Medlem

Jag köpte spelet i somras till PC och jag hade väldigt svårt att hitta folk att spela med. Det jag såg av kartan så fanns det väldigt få spelare i huvud taget och ännu mindre som var i start området.

Min erfarenhet av RDO är också att väldigt mycket mer av spelet i form av ren spelmekanik så som yrken och accessoarer, vapen och andra tillbehör var låst bakom guld tackor som man tjänade så lite av att det skrek "Köp mig för riktiga pengar".

Enda som låter logiskt för mig är att de försöker locka in massor med nya spelare som kanske inte har råd eller lust att köpa hela spelet men känner att det är något de vill pröva på med några kompisar om det är billigt. Men jag tror de kommer försvinna lika snabbt när de märker vilka bromsklossar det finns i spelet som hindrar en att känna någon form av framgång utan att öppna plånboken ännu mer.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Min erfarenhet av RDO är också att väldigt mycket mer av spelet i form av ren spelmekanik så som yrken och accessoarer, vapen och andra tillbehör var låst bakom guld tackor som man tjänade så lite av att det skrek "Köp mig för riktiga pengar".

Stämmer att samtliga "roller" i spelet kostar guld. Har man lite tid över så är det ganska lätt att få ihop en del guld dock, kör man daily objectives en vecka eller två i rad (räcker med en objective om dagen, ofta finns det något så enkelt som typ "besök det här stället") så ökar man hur mycket guld man får av allt sånt, så jobbar man upp en streak kan man sen göra lite fler daily objectives och dra in typ 10 guld om dagen. Rätt segt att behöva grinda på det sättet dock.

Hade nog hellre sett att de tog betalt för onlinedelen separat och man fick tillgång till allt direkt istället men jag har åtminstone alla roller upplåsta och har inte spenderat en krona på guld. Var iofs sjukskriven i somras så jag hade lite tid men...

Medlem
Skrivet av loerk:

Gissningsvis de som är så brutalt trötta på Rockstars uttjatade spelformula som är så jävla tradig att det knappt finns ord till att beskriva skiten.

Edgy...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Jhf
Avstängd
Skrivet av loerk:

Gissningsvis de som är så brutalt trötta på Rockstars uttjatade spelformula som är så jävla tradig att det knappt finns ord till att beskriva skiten.

Haha. Några ord måste det väl finnas? Försök

Medlem

Guld är superlätt att tjäna ihop. Jag har inte lagt ut en spänn förutom att köpa spelet. Det räcker med att bygga upp ett "streak" dvs göra en daily per dag. Några brukar vara riktigt simpla och går att fixa på under en minut.

Mjölka vidare Suckstar.

Varje ko skall mjölkas !

Medlem

Fantastiskt ju!

Då slipper sådana som jag allt vad MP heter och kan köpa SP-utgåvan, förhoppningsvis helt fri från MP achievements/trophies. Perfekt om de väljer att göra på det viset.

Jag lirade RDR2 med stor njutning och satte 100%. Letade upp allt som fanns att göra. Sedan gick jag vidare till online-delen (eftersom det krävdes för ett antal achievements). Det kändes ärligt talat ganska B. Fick lägga 3 veckor på det för att bli helt färdig.

Värsta är när de tar fram achievements som är beroende av en MP-del som ingen längre spelar. Finns ju sådana i GTAV som inte längre går att göra, för att det fuskades så mycket att de stängde av funktionen helt och hållet.

Så blir det SP i nya utgåvan köper jag den (eftersom jag inte spelat GTAV mer än 15 minuter).

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tror inte du vet vad "Edgy" betyder.

Skrivet av Jhf:

Haha. Några ord måste det väl finnas? Försök

Orkar inte skriva, men det finns en hel del problem med Rockstars speldesign. De flesta verkar gilla storyn i deras spel, och kör därför klart spelen för att se vad som händer. Själv så har jag inte orkat att klara igenom ett enda rockstar spel, just för att deras speldesign är så otroligt tröttsam.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Fantastiskt ju!

Då slipper sådana som jag allt vad MP heter och kan köpa SP-utgåvan, förhoppningsvis helt fri från MP achievements/trophies. Perfekt om de väljer att göra på det viset.

Jag lirade RDR2 med stor njutning och satte 100%. Letade upp allt som fanns att göra. Sedan gick jag vidare till online-delen (eftersom det krävdes för ett antal achievements). Det kändes ärligt talat ganska B. Fick lägga 3 veckor på det för att bli helt färdig.

Värsta är när de tar fram achievements som är beroende av en MP-del som ingen längre spelar. Finns ju sådana i GTAV som inte längre går att göra, för att det fuskades så mycket att de stängde av funktionen helt och hållet.

Så blir det SP i nya utgåvan köper jag den (eftersom jag inte spelat GTAV mer än 15 minuter).

Det här kanske låter elakt, och det är absolut inte så jag menar det. Men tycker du seriöst att andra ska bli lidande och betala mer för att du har en form av OCD där du måste ha varenda achievement i ett spel? Även från den del du inte gillar?
Låter inte direkt som något som gynnar konsumenten.

Medlem
Skrivet av loerk:

Tror inte du vet vad "Edgy" betyder.

Orkar inte skriva, men det finns en hel del problem med Rockstars speldesign. De flesta verkar gilla storyn i deras spel, och kör därför klart spelen för att se vad som händer. Själv så har jag inte orkat att klara igenom ett enda rockstar spel, just för att deras speldesign är så otroligt tröttsam.

https://www.youtube.com/watch?v=MvJPKOLDSos&ab_channel=NakeyJ...

Personligen har jag inga problem med "speldesignen".

Gta-serien är den serien som har följt mig sedan man fick sin första dator, och jag har spelat klart vartenda av spelen som släppts med glädje, vilket är ovanligt för mig personligen, då jag brukar lessna några timmar in i ett spel, det rinner ut i sanden helt enkelt.

Och då tänker jag inte analysera det mer än så. Jag är inte så pretentiös för den delen heller, men låt så vara.

Rdr-spelen är lätt top 5 för mig om jag tittar tillbaka 20 år. Just för helheten, detaljera och miljöerna.

Rockstars spel är även sådana att man kan fortsätta bara slöspela efter man är klar med Storyn, vilket är svårt/tråkigt i många andra spel som är uppdelad i olika banor. Inte så att man exempelvis sitter och kör om bana 3 i Portal-spelet 10 gånger för att man vill roa sig lite.

Däremot Online-delen ger jag inte mycket för.

KoP
Medlem

Mjölkstar Games.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Spontana tanken är ju att man undrar vilka monster som INTE vill ha Single Player-delen, men å andra sidan, har man redan kört igenom den men vill ha onlinedelen för att kunna spela med en polare på någon annan plattform så är det ju perfekt att kunna skaffa lite billigare.

Ska sägas att Bounty Hunter-rollen ska expanderas 1a december också med nya bounties, legendary bountites, 10 nya ranks etc. etc. tydligen.

De flesta spelare idag spelar online om du tittar bortom vår klick här på FZ. Marknaden verkar i favör för online och multiplayer, medparten av de som köpt GTA5 har ju inte ens rört singelplayerdelen av spelet. Frågan är ju mer om Rockstar över tid kommer skippa singel-playerdelen och satsa på online. Återstår och se...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av loerk:

Tror inte du vet vad "Edgy" betyder.

Ok!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av loerk:

Det här kanske låter elakt, och det är absolut inte så jag menar det. Men tycker du seriöst att andra ska bli lidande och betala mer för att du har en form av OCD där du måste ha varenda achievement i ett spel? Även från den del du inte gillar?
Låter inte direkt som något som gynnar konsumenten.

Hmm. Känns lite som att läser in något som inte stod i det jag skrev?

Jag ser absolut inga problem med att onlinedelen ingår vid köpet, men den får gärna vara helt separat.

Låt oss vända på steken: anser du att alla "som har en form av OCD" och endast är intresserad av SP-delen i ett utpräglat SP-spel som t.ex. RDR2 skall behöva få låsta achievements i en MP-del de hellre hade varit utan?

Det är väl bara bra om alla "normala" spelare kan välja den billigare MP-varianten om deras främsta intresse är att umgås med p12 och griefers?

Medlem

Det här kanske betyder att RDO faktiskt får lite uppdateringar. Det vore en positiv utveckling.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Hmm. Känns lite som att läser in något som inte stod i det jag skrev?

Jag ser absolut inga problem med att onlinedelen ingår vid köpet, men den får gärna vara helt separat.

Låt oss vända på steken: anser du att alla "som har en form av OCD" och endast är intresserad av SP-delen i ett utpräglat SP-spel som t.ex. RDR2 skall behöva få låsta achievements i en MP-del de hellre hade varit utan?

Det är väl bara bra om alla "normala" spelare kan välja den billigare MP-varianten om deras främsta intresse är att umgås med p12 och griefers?

Helt ärligt är det inte något jag skulle lägga någon vidare vikt vid som utvecklare då det antagligen är en extremt liten minoritet som oroar sig över något sådant.
Och vet inte vad det är att läsa in då du skrev "SP-utgåvan, förhoppningsvis helt fri från MP achievements/trophies. Perfekt om de väljer att göra på det viset."

Låter onekligen dumt att vilja ha två utgåvor som kostar pengar bara för att en liten skara spelare stör sig på att achievements är låsta bakom MP.

Själv skulle jag nog föredra att de skippade MP-delen i ett spel som RDR för att istället lägga energin på att förbättra SP-delen.

Medlem
Skrivet av mnordin:

Det här kanske betyder att RDO faktiskt får lite uppdateringar. Det vore en positiv utveckling.

Man kan ju hoppas! Kom ju lite bounty hunter-uppdateringar nu iaf.

Inaktiv

Finns inget mer inlevelsefullt spel enligt mig.
Även i onlinedelen rider jag runt och myser till max.

Hade en ytterst fimliknande upplevelse igår när jag red runt och letade tarotkort som collector.
Kom till en liten stuga utmed vägen på natten. Hittade kortet. Sen började det ösregna.
Ställer mig under taket och röker en cigarr endast för att jag kan. Så hör jag ylande i skogen intill och vargar dyker upp.
Låglevlad som jag är har jag lite problem med att schasa bort dom. Men som om det vore skriptat kommer det en höglevlad ryttare och hjälper mig få död på bestarna. Jag gör en vink-emote som tack. Han gör en 'tip of the hat' och rider vidare.

Supernajs.
Har lyckats övertala ett par annars tveksamma polare samt min flickvän att skaffa det.

Även om onlinedelen är lite ytligare än SP-delen så tycker jag det är ganska hög kvalité ändå.
Sen är det så klart drygt att man måste ha guld (premium currency om jag förstår rätt) till att köpa en del grejer.
Det låga spelarantalet per server tycker jag fungerar till fördel för spelets inlevelse. Jag vill inte ha GTA5 kaos här.

Medlem

Varför släpper de inte det gratis eftersom de har en affär i spelet?

Medlem

50 spänn för att spela onlinespel med auto aim på alla spelare...

Medlem
Skrivet av loerk:

Gissningsvis de som är så brutalt trötta på Rockstars uttjatade spelformula som är så jävla tradig att det knappt finns ord till att beskriva skiten.

Håller med, men då har jag ofta problem med "open-world"-spel överlag.
T ex. Witcher 3, skitkul de första 3-4 timmarna men när jag blir tvingad att "grinda" sidouppdrag i ett singelplayer-spel så tappar jag intresset.

Gnällkuk

Jaha, innebär det här då att RDO kommer vara översvämmat med fuskare? GTAO var ju inte spelbart på PC


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tanken med detta är ju att locka valarna till deras cash shop, samma taktik som Fortnite och mobilspel etc. Vilket för mig väcker frågan; varför inte bara köra F2P?

Alla som redan har de !

Om man redan köpt Rdr2 så har man på grön kvist då antar jag , detta är bara ner till de som inte vill köpa hela liret?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jaha, innebär det här då att RDO kommer vara översvämmat med fuskare? GTAO var ju inte spelbart på PC

Min första tanke med, och ja, troligtvis.

Medlem

Man får rätt mycket för 50kr. Iaf uppleva de tekniska runt rdr2

Men Rockstar är i nivå med EA i onlineläget, all nytt content är runt riktiga cash


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

12
Skriv svar