PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Webhallen har fått in Xbox Series X på lagret igen!

Medlem

Pratade precis med EG kundtjänst (de måste vara måttligt nöjd med att svara på frågor om PS5an)
Men min kommer att bli skickad på måndag och förväntas vara framme onsdag den 9e.
Beställde digital edition den 19/11 kl 12

Medlem

Tack för tipset gällande Xbox Series X, har en kompis son som önskar sig en sådan. Och skulle annars bara fått en "bild" på den

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Pratade precis med EG kundtjänst (de måste vara måttligt nöjd med att svara på frågor om PS5an)
Men min kommer att bli skickad på måndag och förväntas vara framme onsdag den 9e.
Beställde digital edition den 19/11 kl 12

Det låter bra Vad står det för dig när du spårar din med det unika ID:et? Jag beställde och digital och tänker om min kanske också skickas då trots att de på supporten sa tisdag.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Det låter bra Vad står det för dig när du spårar din med det unika ID:et? Jag beställde och digital och tänker om min kanske också skickas då trots att de på supporten sa tisdag.

1 220280 PlayStation 5 Digital Postal Services : 20.12.09
1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.12.09

Jag frågade om det betydde att de skulle skicka ut dem på onsdagen eller om jag skulle få PS5an då,
Hon svarade att den kommer att skickas på måndag för att komma fram den 9/12.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

1 220280 PlayStation 5 Digital Postal Services : 20.12.09
1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.12.09

Jag frågade om det betydde att de skulle skicka ut dem på onsdagen eller om jag skulle få PS5an då,
Hon svarade att den kommer att skickas på måndag för att komma fram den 9/12.

Ok men det var så jag tänkte att det skulle vara och det påpekade jag till han som jag chattade med, men han sa nej den skickas den 8:e och så får du den under nästa vecka eller veckan därefter. Antar att de är rätt trötta på alla frågor haha.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Ok men det var så jag tänkte att det skulle vara och det påpekade jag till han som jag chattade med, men han sa nej den skickas den 8:e och så får du den under nästa vecka eller veckan därefter. Antar att de är rätt trötta på alla frågor haha.

Aha det känns ju väldigt motsägelsefullt mot den information jag fick då
Men hon lät väldigt säker på sin sak

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Aha det känns ju väldigt motsägelsefullt mot den information jag fick då
Men hon lät väldigt säker på sin sak

På min står det 8:e så den borde ha skickats idag för att komma på tisdag, men blir väl inte så eftersom jag har inte fått någon info. Även om de skicka på måndag så hinner den inte fram på en dag. Jag tog dessutom vanlig frakt. Känns dock bra att hon var så säker

Medlem
Skrivet av Anzwer:

På min står det 8:e så den borde ha skickats idag för att komma på tisdag, men blir väl inte så eftersom jag har inte fått någon info. Även om de skicka på måndag så hinner den inte fram på en dag. Jag tog dessutom vanlig frakt. Känns dock bra att hon var så säker

vet inte vad man ska tro, får hoppas på det bästa. Förhoppningvis kommer det fram den 9e så jag hinner få konsolen innan jag åker bort i 1 månad på coronajulaftonsfirande. Hade sugit rätt mycket röv om PS5an kommer försent

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

vet inte vad man ska tro, får hoppas på det bästa. Förhoppningvis kommer det fram den 9e så jag hinner få konsolen innan jag åker bort i 1 månad på coronajulaftonsfirande. Hade sugit rätt mycket röv om PS5an kommer försent

Ska man på ett sånt firande så måste man jo ha den Jag har som tur en Xbox Series S så jag klarar mig, men hade varit trevligt att få PS5 också.

Medlem

känner nog utifrån vad alla skrivit att den digitala versionen anländer något senare än standardversionen. Har någon som har digital fått leveransbekräftelse? jag tänker att digitala kanske inte anlänt än? eller kom in senare så dom bockar av SE först? bara min teori.

Medlem
Skrivet av Stålburken:

känner nog utifrån vad alla skrivit att den digitala versionen anländer något senare än standardversionen. Har någon som har digital fått leveransbekräftelse? jag tänker att digitala kanske inte anlänt än? eller kom in senare så dom bockar av SE först? bara min teori.

kan mycket väl vara så

Medlem
Skrivet av Stålburken:

känner nog utifrån vad alla skrivit att den digitala versionen anländer något senare än standardversionen. Har någon som har digital fått leveransbekräftelse? jag tänker att digitala kanske inte anlänt än? eller kom in senare så dom bockar av SE först? bara min teori.

Yes skulle nog kunna vara så, men de verkar rätt säkra på att skicka på måndag så de kanske börjar packa dem snart

Medlem

Fick Mail inatt ifrån EG och senare fakturan från Klarna. När ja spårar det unika ID står det att ”levererades till transportör vid 09:34”
Antar att dom menar Bring och får väl på måndag tror jag

Beställde disc-versionen, 12:34 den 19/11, Stockholm, express

Det börjar bli på riktigt !!!

Medlem
Skrivet av Dirkydirk:

Några Dustin Homies här? Har ni fått/hört något senaste veckan?

Har en bokning på dustin också, dock sent typ september. Inte hört något alls sedan den 19/11 och då skrev de:

"Vi kommer att skicka ut enheter allt eftersom vi får in dem i lager. Som läget ser ut just nu så kommer majoriteten av våra förhandsbokningar att skickas ut under 2021."

Medlem

Mitt PS5 lämnade Elgigantens lager i Jönköping nu 18:02 😃

Medlem
Skrivet av Janne-Loffe:

Helt tyst för tillfället tyvärr. Fått 2st mail totalt efter lanseringem båda med lite information. Beställde med disk 2020-06-11.

Jaha då har du mer info än mig för jag har bara fått ett mail efter lanseringen (20 nov). Sedan ett äldre runt 6 nov.
De verkar vara någonstans kring Maj 2020 på sin kölista

Medlem
Skrivet av P2daO:

Mitt PS5 lämnade Elgigantens lager i Jönköping nu 18:02 😃

Fan vad kul 😊 antar att du beställde disc version

Medlem

Är det någon som vet hur långt fram Mediamarkt kommit i sin kö. Vilket datum måste man ha bokat för att ha fått en alltså.

Medlem

Fortfarande inte hört något från EG, ser nog rätt mörkt ut att få den på måndag... Ska så reklamera min 80-kronors expressfrakt av ren princip.

Medlem

Någon som hört något om CDON på sistone? Har hört att en del har lyckats lägga en beställning någon gång de senaste veckorna och att de har fått sitt levererat några dagar efter.. Försöker vara väldigt uppmärksam nu på CDON för digital edition, men är det någon som vet något om andra butiker? Såg att det var någon på instagram att Elgiganten skulle få in lite i lager senare idag, men det kanske inte stämmer heller.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Fan vad kul 😊 antar att du beställde disc version

Korrekt 😊

Medlem

Fick precs bekräftelse på leverans från EG! NU KÖR VI!

Medlem
Skrivet av Wheatleyzor:

Fick precs bekräftelse på leverans från EG! NU KÖR VI!

Standardedition?

Medlem

Fick precis bekräftelse med beställde EG 12:30 den 19e

Skrivet av P2daO:

Mitt PS5 lämnade Elgigantens lager i Jönköping nu 18:02 😃

Fick också de vid 16.40 tiden, hype hype!

zsm
Medlem

Är jag den enda stackars jäveln som beställde från netonnet och blir helt ghostad av deras kundservice?

Medlem
Skrivet av zsm:

Är jag den enda stackars jäveln som beställde från netonnet och blir helt ghostad av deras kundservice?

Jag beställde också därifrån (kl 08.18 den 19 november) och trodde att jag blivit ghostad. I dag gjorde jag dock en sökning på "Netonnet" i min skräppost och hittade där till mitt stora förtret ett mejl daterat den 26 november med följande budskap:

"Vi vill uppdatera dig om att vi dagligen har en tät kontakt med Sony, för att försöka få fram mer information om när nästa leverans av produkten till oss beräknas ske. Vi har ännu inget datum för när konsollen planeras att levereras, men informationen vi har fått till oss är att den dessvärre inte kommer in under detta året."

Medlem

Beställt den 19:e 12:34 med expressfrakt. Står att jag skulle få den 7:e men den har ju uppenbarligen inte skickats idag så blir väl inget med det...ska också gnälla så jag får tillbaka expressfrakt kostnaden av ren princip.

Medlem
Skrivet av Luciferofhell666:

Fick också de vid 16.40 tiden, hype hype!

Samma här! Kl 16:11 lämna hon Jönköping, kan det bli en leverans imon!? Som för övrigt är min födelsedag också. Känns rimligt att EG kollade upp mitt personnummer och timade leveransen där efter

Skriv svar