Sweclockers prestandatestar Cyberpunk 2077 på pc

Medlem
Skrivet av Dmge:

Läst att man tydligen kan vinna en hel del FPS genom att skruva ner "Cascaded Shadows Resolution" till Medium. Har dock inte hunnit testa detta själv än.

Jupz, det ska finnas ett antal settings man kan droppa från ultra ner till medium/low utan att man märker av det visuellt, men som ger en rejäl boost i fps.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Metroid:

Ja, men eftersom ditt inlägg var riktat till dem som förväntade sig bättre prestanda med bättre kort från den generationen så var det den detaljen jag kommenterade också.

Och det är precis därför man väntar och inte ger sig ut dag 1 om man inte kan leva med liknande problem. Att lita blint på vad tillverkaren skriver leder till sånt men det lär funka som de angett vad tiden lider.

Medlem
Skrivet av alias:

1070/980ti funkar på låga inställningar i 1080p, high är bara att glömma om man vill ha det spelbart. 30fps har de utgått ifrån när de skrivit systemkraven, för mig personligen så avstår jag hellere än att spela i 25-30fps på pc.

Det måste ju ha brunnit i huvudet på den som tyckte att 30 fps är godtagbart för ett spel på PC år 2020.

Medlem

Kommer ni ihåg och releasen av Red dead Redemption 2.
Fungerade skit för många och det kom ut mycket guider vilka inställningar man skulle ha och förklaringar.
Nu fungerar rdr2 hur bra som helst men nå liknande skulle kanske behövas för Cyberpunk. Vart är alla duktiga?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Ett tips är att istället aktivera RT på minst medium för att få snyggare grafik med bättre prestanda om ditt kort stödjer RT.
Det hjälpte iaf mitt 2070 att prestera bättre med mycket vackrare intryck och flera andra som jag norpade tipset från. Spelet är verkligen optimerat för RT och NVidias day one patch hjälpte spelets prestanda mycket i RT.

Är det inte för att dlss går igång i den preseten? Jag kör ultra utan rt med dlss(som man måste ställa in manuellt då) och upplever det flyter på liite bättre än med rt igång D:


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av alias:

ok ska provas, fortfarande så för mig är 1080p är en rejäl besvikelse, low eller high.., hade hoppats på att kunna köra low i 1440p men finns inte en chans.

https://imgur.com/a/P2tqy1y
kanske mina inställningar funkar bättre?

1440 drar dock MKT mer dator än 1080p


signatur

//monster

12
Skriv svar