Sitter och tänker på kända personligheter som jag sett eller träffat

Inaktiv
Sitter och tänker på kända personligheter som jag sett eller träffat

Vi satt och tittade på teven och såg att Lasse Berghagen var med och gästade i rutan tillsammans med Lars Lerin och hans lärling Birgitta.
Så jag tog fram min telefon och letade upp en gammal bild på när jag träffade Lasse Berghagen som barn, ja det var ju som så att jag hade varit med en släkting och satt i publiken till ett tv program med Lasse Berghagen och i bakgrunden så står det väldigt suddigt vilket tv program som han var med i på den tiden.

Tjocka Släkten. Så jag tog och googlade det och såg på Wikipedia att det programmet visades på tv från hösten 1991 till våren 1992.
Alltså var jag 6 eller 7 år på den bilden, lika gammal som min dotter är nu.
Väldigt kul att se hur jag såg ut när jag var lika gammal som min dotter, man ser ju sig själv i sitt barn och kände att hon ser mycket trevligare ut än vad jag gjorde då.

Ja jag såg typ irriterad ut på bilden och egentligen kanske det inte är så konstigt.
Jag visste ju inte vem Lasse Berghagen var så när en främmande gubbe står framåtlutad med sin hand på min axel och släktingen till mig tar kort så funderade jag nog säkert på vad detta skulle vara bra för.

Men lite så har jag väl alltid varit, jag är ju inte den som bara går fram och tar kort om jag ser en kändis utan jag låter de vara i fred eftersom jag inte känner de.
Det var som när jag gick förbi hotell Drott här i Karlstad för ungefär tio år sedan och såg Johannes Brost stå utanför och rökte medan han pratade med några personer där.
Vissa hade säkert frågat efter autograf eller något, själv gick jag bara förbi eftersom jag inte ville störa honom.

Men nu ska jag se till att vara lite social i dessa juletider istället för att sitta här och skriva ner mina tankar.

God jul allihopa!

Medlem

En barndomsvän stötte på Christopher Lee i Holmsund utanför Umeå när han var liten. Jag har försökt syna honom på den men inte hittat varken eller och har ingen anledning att misstro honom så jag tar det som fakta tills motbevisat 😁

När jag var yngre tyckte jag mig se Dolph Lundgren i Sävar, en annan by utanför Umeå. Det var mest troligt bara önsketänkande dock 🤣

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bodde granne med Lasse Brandeby ett par år för typ 10 år sedan strax innan han gick bort, annars har jag nog inte sett någon som jag lagt på minnet. Eller ja, har en polare som bor granne med Charlotte Kalla som jag sett någon gång.

Medlem

På det glada 80 talet stötte jag och min syster på ZZ Top på Sveavägen Syrran blev helt starstruck och fick inte fram ett ljud då jag morsade på dem och de hejade tillbaka
Coola gubbar

Medlem

Min mormor var i Stockholm och gick förbi Ingrid Bergman. Hur fan toppar man det?

Medlem

Jag har haft backstage-pass till två konserter med rhcp, bara jantelagen som ville se ned på det tror jag. Dock var de rätt tråkiga men det är väl inte så konstigt för de borde ju varit trötta på att träffa folk efter att ha turnerat sedan 80-talet. Josh Klinghoffer som spelade gitarr med dom ett tag var nog trevligast men han var ju ny på banan då.

Jag träffade Jocke Åhlund på en fest en gång, jag kopplade inte honom alls först. Så jag frågade honom vad han producerat för musik och han brydde inte ett dugg om att jag inte kände igen honom eller dyl som jag tror många kändisar kan göra. Det var jätteintressant att höra om när han producerade Håkan Hellström och den ödmjukhet han visade var bara nice!

Sedan har jag mött några till eftersom jag känner folk som känner folk, men Jocke Åhlund slår nog de flesta i attityd.

Inaktiv

Kom på en till person som jag såg en gång här i Karlstad (kanske inte så konstigt eftersom den personen bodde i Karlstad) men det var 2010 när jag var med en person som jag kände in på affären för att handla. Då såg jag Sven-Erik Magnusson stå och betala vid kassan. Så jag fick låten Min gitarr i huvudet efter det. Jag varken sjöng eller nynnade den där inne, för det skulle ju ha varit pinsamt.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Kom på en till person som jag såg en gång här i Karlstad (kanske inte så konstigt eftersom den personen bodde i Karlstad) men det var 2010 när jag var med en person som jag kände in på affären för att handla. Då såg jag Sven-Erik Magnusson stå och betala vid kassan. Så jag fick låten Min gitarr i huvudet efter det. Jag varken sjöng eller nynnade den där inne, för det skulle ju ha varit pinsamt.

Det hade sett ut om jag i Gävle börjat sjunga ”jag tror jag tror” högt om jag hade sett Tomas Di Leva på stan haha! Han bor visserligen inte i Gävle men är från Gävle.

Medlem

Drack champagne med apelsinjuice (inte speciellt rockn'rolligt kanske) med Phil Lynott på det glada? åttiotalet.
I Norrköping av alla jäkla städer. (Ursäkta mig Norrköpingsbor, är bara en Lundellreferens..)
Också vilket kanske klår det befunnit mig backstage med Ramones på Göta Lejon tidigt åttiotal..

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Bor man i stockholms stad är det vardagsmat... man behöver inte ens lista, men här är tre jag såg nyligen och var.

Caroline Krook (prälle) (4ans buss)
Claes Eriksson (komiker) (östermalm)
Birgitta Ohlson (politiker) (regeringsgatan)

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Brukar springa på Magnus Betnér rätt ofta på Coop där jag bor. Har inte vågat hälsa än - han ser alltid så arg ut!

Dock svårt att slå en kompis till mig som spelat boule med Kungen av ren slump.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag såg Bengt Alsterlind på Filmstaden i K-d. Där ligger min mormor i lä, som råkade på Ingrid Bergman.

Medlem

Jag såg Ulrich Thomsen när jag var utomlands. Skön snubbe, tog en selfie med honom xD

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag såg Bengt Alsterlind på Filmstaden i K-d. Där ligger min mormor i lä, som råkade på Ingrid Bergman.

Haha skulle nog säga du ligger i lä, så stor är inte Bengt Alsterlind trots allt..

signatur

9070 XT
9800X3D

Inaktiv
Skrivet av scaryfoot:

Bengt Alsterlind hade jag glömt bort
Inför valet 2014 så stod jag och pratade med några vid Vänsterpartiets valstuga och tittade då bort mot Centerpartiets och ser Bengt sitta där. Inte för att jag hade koll på hur han låg till politiskt men nu vet jag att han är Center.

Inaktiv
Skrivet av Zontos:

Det hade sett ut om jag i Gävle börjat sjunga ”jag tror jag tror” högt om jag hade sett Tomas Di Leva på stan haha! Han bor visserligen inte i Gävle men är från Gävle.

Hehe, ja det hade sett ut
Fick bara en bild i huvudet av att jag gick omkring i affären och sjöng när jag skrev att jag fick den låten i huvudet, så jag kände mig tvungen att tillägga att så inte var fallet

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Bengt Alsterlind hade jag glömt bort
Inför valet 2014 så stod jag och pratade med några vid Vänsterpartiets valstuga och tittade då bort mot Centerpartiets och ser Bengt sitta där. Inte för att jag hade koll på hur han låg till politiskt men nu vet jag att han är Center.

Inte ett scoop direkt att den käre Alsterlind är Centerpartist.
Vad hade ni förväntat er? Kan man ens utstråla mer "centerpartist" än Bengt Alsterlind?

signatur

9070 XT
9800X3D

1
Skriv svar