Hogwarts Legacy försenas till 2022

Robot
Hogwarts Legacy försenas till 2022

Releasedatumet får en trollstav i fejset.

#hogwarts-legacy


Medlem

Skumt, jag sa senast imorse till min sambo att det var det enda ps5 spelet som imponerat på mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kanske inte vill göra en Cyberfail..

Medlem

Trist, jag tyckte det här såg mysigt ut. Kan väl tycka att de borde strunta i lastgen dock om det dröjer till 2022.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Min sambo längtar då på detta spelet.


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

varför envisas alla nuförtiden att sätta releasedatum för tidigt?
Är det inte bättre att börja teasea och göra pr när man har en produkt som är 99% färdig?

Medlem
Skrivet av AxxT:

Kanske inte vill göra en Cyberfail..

Kan ju hoppas studios lär sig, men känns som en fantasi i sig att de inte kommer fortsätta trycka ut ofärdig skit för att försöka tjäna så mycket pengar som möjligt för att träffa visa sälj-fönster osv

Medlem

Surt. Men värt väntan kanske

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ph3noM:

Kan ju hoppas studios lär sig, men känns som en fantasi i sig att de inte kommer fortsätta trycka ut ofärdig skit för att försöka tjäna så mycket pengar som möjligt för att träffa visa sälj-fönster osv

Jepp. Cyberpunk är låååångt ifrån det första och kommer vara låååångt ifrån det sista trasiga spelet som släpps.

Avstängd

Bättre det än att köra en "cyberpunk" (såg att jag inte var först med denna.. )

Hoppas verkligen detta får tillräckligt med utvecklingsresurser. Det är ju ett kanon-intressant IP för spel! Finns det något bra Harry Potter-spel i dagsläget?

Medlem
Skrivet av comcrono:

varför envisas alla nuförtiden att sätta releasedatum för tidigt?
Är det inte bättre att börja teasea och göra pr när man har en produkt som är 99% färdig?

Jag håller med dig. Dock så länge folk köper saker som inte finns(pre-order) så kommer nog detta bara att eskalera.

Medlem
Skrivet av comcrono:

varför envisas alla nuförtiden att sätta releasedatum för tidigt?
Är det inte bättre att börja teasea och göra pr när man har en produkt som är 99% färdig?

Bättre för konsumenten? Ja
Bättre för intäkterna? Absolut inte

Man vill så ett frö och bygga hype så länge som möjligt.

Cyberpunk t.ex är så stort och välkänt idag bland annat för att det teasats länge och byggt upp hype. Hade de presenterat spelet 1 månad innan release så hade det nog knappt sålt så mycket som det gjort idag där alla och deras farföräldrar köpt spelet utan att knappt ens veta vad det är för typ av spel och vad RPG ens är.

Marknadsnissarna vet nog vad de håller på med för att få maximala intäkter.

Verkar förövrigt att spel som har långa utvecklingstider, särskilt helt nya spel med helt ny gameplay har svårt att veta exakt hur länge det kommer ta att komma i mål eftersom allting är nytt, de blir alltid försenade. Division var väl också fördröjt med 2 år?

Kommer ihåg att det läckte gameplay video från Hogwarts Legacy för över två år sedan där det redan såg ut att vara riktigt snyggt och spelbart, så utvecklingen för det här spelet ser ut att vara mycket långt också, skulle nog gissa att de landar på en total utvecklingstid på 5-6 år dagen spelet släpps.

Sedan kan det nog vara så att corona försenat utvecklingen.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Tror ett stort antal Pre-Orders hängde på detta spel,.. det kan inte kännas bra att sitta med en ny skalpad PS5 för 11 papp och läsa detta.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Tror ett stort antal Pre-Orders hängde på detta spel,.. det kan inte kännas bra att sitta med en ny skalpad PS5 för 11 papp och läsa detta.

Känns dumt att köpa en scalpad ps5a innan det finns spel man vill spela


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

jbx
Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Tror ett stort antal Pre-Orders hängde på detta spel,.. det kan inte kännas bra att sitta med en ny skalpad PS5 för 11 papp och läsa detta.

Jag tror inte någon köper en ps5 enbart för ett ”Harry Potter” spel.. Verkligen inte xD
De skulle dessutom släppas i September och då kommer tillgången antagligen vara bra och alla som vill har fått sina. Så alla fel skulle jag säga.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag tror inte någon köper en ps5 enbart för ett ”Harry Potter” spel.. Verkligen inte xD
De skulle dessutom släppas i September och då kommer tillgången antagligen vara bra och alla som vill har fått sina. Så alla fel skulle jag säga.

Haha, folk köper spelkonsoler för mindre.


signatur

I'm like you, I have no name.

jbx
Medlem
Skrivet av Dohman:

Haha, folk köper spelkonsoler för mindre.

Jasså?! Kanske inte för 5000kr mer än marknadsvärdet.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Väldigt tråkigt.

Medlem

Kanske kan detta faktiskt vara en effekt av efterspelet till CyberPunk i den bemärkelsen att de vill försöka undvika lastgen då de inte kommer kunna leverera ett tillräckligt bra spel på gamla plattformar?

Att skjuta upp släppet till 2022 gör det mindre problematiskt att slopa lastgen helt. Då slipper de behöva optimera för 4 konsoler med mekaniska diskar och begränsad beräkningskraft och kan lägga all kraft på framtiden.

Men jag tror det blir svårt att skippa så många miljoner konsoler med ett så pass stort IP. Även 2022 kommer det vara många som inte sitter på PS5/XSX

Medlem

Tråkigt, men helt klart bättre om dom släpper ett färdigt spel. Men blir klart ett dag 1 köp när det släpps 😊

Medlem

Hoppas de vill lägga till ett gediget online-läge när de ändå är i farten.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Känns dumt att köpa en scalpad ps5a innan det finns spel man vill spela

Finns massor av spel man vill spela till PS5.

Medlem
Skrivet av Äldreherre:

Finns massor av spel man vill spela till PS5.

Läs vad jag citerade så förstår du nog vad jag menade


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

1
Skriv svar