Xbox Game Pass - Januari Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Januari Part 2

Då var det dags för den andra halvan av januaris spelskörd på Xbox Game Pass! En mycket trevlig sådan med bland annat release av skräckspelet The Medium, premiär för Yakuza Remastered Collection på Xbox med Yakuza 3.4 och 5, western-pangande i form av Desperados 3 och release av indiespelet Cyber Shadow.

The Medium fungerar inte på gammel-konsolerna, utan är Xbox Series X|S och PC enbart. Remedy's Control som redan ingår på konsol letar sig in på XGP för PC och Outer Wilds och What Remains of Edith Finch hittar till molnet.

Vill ni kolla in vad som kom under första halvan av månaden så hittar ni min tråd här.

Nya titlar:

Control (21 jan, PC)

Desperados 3 (21 jan, konsol+PC+android)

Donut County (21 jan, konsol+PC+android)

Cyber Shadow (26 jan, konsol+PC+android)

The Medium (28 jan, konsol+PC)

Yakuza Remastered Collection (28 jan, konsol+PC+android)

Prison Architect (28 jan, PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 29:e januari: Death Squared, Death's Gambit, Final Fantasy XV, Fishing Sim World, Gris, Indivisible, Reigns, Sea Salt.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #android #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hade tänkt att hoppa över Cyber Shadow, jag orkar inte ytterliggare en svår platformare. Men tack Game Pass, nu blir det tumme upp.

Medlem

Control är ett riktigt jävla bra spel!

Medlem

Ska 2021 bli året när jag till slut tar mig an Yakuza-serien? Mm, kanske.

Inaktiv

Men fy vad bra, köpte nyligen xbox game pass ultimate 3 månader för 10 kr (rekommenderas!) och slog av prenumenationen direkt så kommer spela Control och även prova Flight Sim

Medlem

Äntligen lite bra spel! Helvete vad jag ska spela Yakuza nu.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Desperados III har jag varit nära att köpa flera gånger så det kommer jag att lira.
Medium kommer jag nog att prova för att testa något mer krävande än Xbox 360 spel på Series X:en.
Tveksam till att hjärtat pallar att jag lirar ut det då det ser läskigt ut.

Lite sugen att köra Yakuza också trots att jag egentligen inte har tid.
Börjar man Yakuza på spel 1 eller 0? Är alla värda att spela?

Medlem

Tack Game Pass 🙌😊

Medlem

Är jävligt hypad över The Medium, och nu är det bara drygt en vecka kvar! Yakuza 3, 4 och 5 ska också spelas igenom. Så man har lite att göra nu under februari

Medlem

Mycket bra spel! Funderar på att börja med Yakuza kanske.

Medium blir ett måste. Går se hur länge man håller innan man skiter ner sig.

Medlem

Kul med Desperados 3, funderat på att köpa.

Control har det snackats om, såg att det ska bli Series X-anpassat i februari/mars beroende på digital/fysisk. Hoppas även Game Pass-varianten är SX-anpassat direkt.

Cyber Shadow såg fett ut!

Medlem

Oj, The Medium verkar riktigt intressant!
Fick Silent Hill vibbar 😃

Ambassadör
Xbox
Skrivet av omgponies:

Desperados III har jag varit nära att köpa flera gånger så det kommer jag att lira.
Medium kommer jag nog att prova för att testa något mer krävande än Xbox 360 spel på Series X:en.
Tveksam till att hjärtat pallar att jag lirar ut det då det ser läskigt ut.

Lite sugen att köra Yakuza också trots att jag egentligen inte har tid.
Börjar man Yakuza på spel 1 eller 0? Är alla värda att spela?

Är också...erhm...dålig på att hantera skräckspel så det blir intressant

Yakuza började jag med 0, fick det rådet. Har inte kommit längre, trots att 0 var riktigt bra, men nu blir det dags att sätta fart!


signatur

Jump in.

Medlem

Medium endast till series x/s, har microsoft redan frångått att spelen ska fungera även på one konsollerna??

Medlem
Skrivet av roftg:

Medium endast till series x/s, har microsoft redan frångått att spelen ska fungera även på one konsollerna??

De har hela tiden sagt att det inte gäller alla spel.

Medlem

Wow. Vilka släpp. Kommer spela igenom samtliga av Yakuza-spelen, spelade precis klart tvåan i förberedelse för dessa. Sedan blir det Medium och Desperados III. Hur ska man hinna med allt?

Avstängd
Skrivet av roftg:

Medium endast till series x/s, har microsoft redan frångått att spelen ska fungera även på one konsollerna??

Det gäller bara deras first party spel.
Third party så som Medium är upp till utvecklarna (Bloober Team i detta fall) att besluta.

Slänger in en killgissning också på att Microsoft öppnat börsen för att få Medium till endast Xbox och PC för att utesluta Ps5 släpp. (Går dock rykten om att Medium endast är Launch "exclusive")
Gissar även att de kände sig lite tvungna att göra så iom bristen på faktiska next-gen spel till Series S/X... Men som sagt, bara gissningar från min sida.

Skrivet av loerk:

De har hela tiden sagt att det inte gäller alla spel.

De har hela tiden sagt att det endast gäller first party spel.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Gnällkuk

Nice, tack @Mortaigne

Desperados ska bli kul att testa!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Riktigt najs! Tjänsten fortsätter briljera. Desperados har jag varit intresserad av att testa. Svårt att se att jag ska ta mig igenom Yakuza-spelen. Men är sugen på att köpa det senaste.

Medlem

Alltså.. Jag vill åter igen säga ett stort tack till vem det nu var här på forumet som tipsade om att skaffa game pass i höstas. Satan vilket mervärde den hundringen i månaden ger!

Tack!


signatur

K9
:.:

Medlem

Som vanligt levererar @Mortaigne matig info


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox
Skrivet av magma:

Som vanligt levererar @Mortaigne matig info

Tack! Roligt att så många läser.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Jag borde ta mig an Yakuza nu. Ett ypperligt tillfälle. Men tiden, den tiden...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Desperados 3 och Medium blir det för mig. Spelade desperados 1 och 2 när jsg var tonåring. Rätt kul spel. The medium blir ett måste. Måste testa nya generationes spel. Först ut på banan är fsktislt Medium. Ett spel som enbart är gjort för nuvarande gen. Härligt att vare gamepass användare.

Ambassadör
Xbox

Lagt till Prison Architect som surprise-joinade på PC idag!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar