Cyberpunk 2077 slog digitalt säljrekord

Robot
Cyberpunk 2077 slog digitalt säljrekord
Medlem

Sålänge alla glatt slänger iväg pengar på pre-orders så behöver man inte utveckla ett färdigt spel.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Sålänge alla glatt slänger iväg pengar på pre-orders så behöver man inte utveckla ett färdigt spel.

Lite så känns det - med det sagt är jag själv en av orsakerna till att det funkar så


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dom hypade upp spelet enormt, de hade The Witcher spelen i ryggsäcken sedan tidigare. Inte så konstigt kanske...

Medlem

130 timmar spelade, snart klar med andra vändan.
Underbart spel!

eld
Medlem
Skrivet av duchovny:

Sålänge alla glatt slänger iväg pengar på pre-orders så behöver man inte utveckla ett färdigt spel.

Köpte spelet efter release, efter att ha läst reviews, så jag följde "No pre-order" reglerna!

Mitt största brott är dock att jag uppskattar spelet

Medlem
Skrivet av duchovny:

Sålänge alla glatt slänger iväg pengar på pre-orders så behöver man inte utveckla ett färdigt spel.

Varför förhandsbokar folk fortfarande spel när det enda man får är ett lite dyrare spel?

Är ju ytterst sällan numer som förhandsbokningar inkluderar något faktiskt exklusivt.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

130 timmar spelade, snart klar med andra vändan.
Underbart spel!

Vad tycker du om spelets ai?

Medlem

Jättebra spel! Det är nog mitt goty 2020.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Exxo:

Varför förhandsbokar folk fortfarande spel när det enda man får är ett lite dyrare spel?

Är ju ytterst sällan numer som förhandsbokningar inkluderar något faktiskt exklusivt.

Det känns som att folk gillar att identifiera sig med det dom tycker om, det är kul att visa sin omgivning vad man gillar och hur mycket. Folk tycker det är viktigt när ett spel först announce'as att man kan säga "jag har redan förbokat, SÅ stor fan är jag!". Marketing är väl medvetna om det och det är just därför alla pre-order "bonusar" är just grejer man kan visa upp för sina vänner "jaha, du har inte pre-order jackan? antar att jag är större fan än dig!".

Medlem

Trots allt strul? Allt trasigt var ju maskerat . Lyckad blåsning var det iaf.

Medlem
Skrivet av landahl:

Vad tycker du om spelets ai?

Haha, den är så bra att spelaren är den enda som använder hiss i spelet. NPCer teleporterar sig, även polisen. Måste vara något grymt cyberware man inte kan få tag på.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Pc-versionen uppges stå för hela 80 procent av den digitala försäljningen, siffror som givetvis hade sett annorlunda ut om spelet funkat bra på alla konsoler.

Alternativt hade troligtvis PC-versionen sålt ännu bättre om de fokuserat på den versionen först, sedan porta spelet till nextgen-konsolerna.

CD Project hade nog oavsett haft bättre ekonomi nu, om de först skippat konsol-versionerna. För det kan inte varit billigt att utveckla alla diverse versioner sammtidigt, för att inte tala om all extra marknadsföring, samt alla miljoner de förlorade i aktieraset.

Inte troligt konsolernas försäljning kompensera för alla dessa extra omkostnader. Sedan har CD Project dessutom besudlat sin image nu. Men värst av allt, all crunch personalen fick genomlida, med tydligen över ett år av 6-dagars arbetsvecka. Pengar och image kan man återfå, men sönderarbetad personal kan ibland aldrig riktigt ersättas.

Medlem

Älskar det. Trots alla buggar. Väljer att tolka det som att det inte är buggar utan strulande cyberware

Medlem

Hur mycket säljs fortfarande fysiskt på konsol? Tänkte att det är ju en viktig parametern i denna diskussionen.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

En generisk action-shooter. Rollspelsarvet urinerade dem på.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av landahl:

Vad tycker du om spelets ai?

Under striderna när man märker av den mest så funkar den jättebra. Men trafiken i GTA är mycket bättre gjort. Går inte alls gör trafik-kaos i Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jättebra spel! Det är nog mitt goty 2020.

Håller med bra story och många många roliga sidouppdrag, och helt okej, crafting och fixande med cyberware,

Medlem

Själv är ja jätte nöjd! Spela ut spelet o massa side quests till ja var trött på de o sen refunda spelet. Lol

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Själv är ja jätte nöjd! Spela ut spelet o massa side quests till ja var trött på de o sen refunda spelet. Lol

Det gick inte så bra att refunda spelet då va? Om du nu klarat spelet som tar många timmar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Väntar fortfarande på att de flesta buggar ska fixas och gärna X/S optimized version, men antar att det dröjer? Är det någon som har spelat på Series X och kan berätta för mig om det är värt att fortsätta vänta eller om jag lika gärna kan ge mig in i det nu?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det gick inte så bra att refunda spelet då va? Om du nu klarat spelet som tar många timmar.

Det sjuka är att de gick hur bra som helst. Det var på xbox sereis x jag apelade. Hade säkert spelat 50+timmar. Hade ägt spelet i 1 månad med. Vart förvånad att ja fick tillbaka pengarna

Medlem

Det levde inte upp till förväntningarna men Cyberpunk är fortfarande ett helt okej spel på PC. Ångrar inte mitt köp, kommer dock tänka mig för en extra gång nästa gång CD projekt lanserar något.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Under striderna när man märker av den mest så funkar den jättebra. Men trafiken i GTA är mycket bättre gjort. Går inte alls gör trafik-kaos i Cyberpunk.

Jag tänker tex på poliserna som teleporterar.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Sålänge alla glatt slänger iväg pengar på pre-orders så behöver man inte utveckla ett färdigt spel.

Finns inga incetiv för spelföretag att släppa färdigutvecklade spel. Tvärtom. Konsumentens minne är som guldfiskens, det är rabalder i en kvart för att sedan glömma allt och förbeställa nästa spel.

Ond feedback loop. Kommer bara bli värre, tyvärr.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tänker tex på poliserna som teleporterar.

Jo det har jag märkt, sen kommer det bara mer och mer så man kan inte farma levels på dom.

Medlem

Tråkigt att något så trasigt säljer bra. Många besvikna köpare bland alla de miljonerna, kan man tänka sig.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Väntar fortfarande på att de flesta buggar ska fixas och gärna X/S optimized version, men antar att det dröjer? Är det någon som har spelat på Series X och kan berätta för mig om det är värt att fortsätta vänta eller om jag lika gärna kan ge mig in i det nu?

Tycker det är värt det på Series X i alla fall. Flyter kanon och ser bra ut. Har dock inte testat på high end PC så kan inte göra några jämförelser.
Jag gör en genomspelning nu och en ny när optimiseringen är på plats.

eld
Medlem
Skrivet av A1200G:

Finns inga incetiv för spelföretag att släppa färdigutvecklade spel. Tvärtom. Konsumentens minne är som guldfiskens, det är rabalder i en kvart för att sedan glömma allt och förbeställa nästa spel.

Ond feedback loop. Kommer bara bli värre, tyvärr.

Det här är bara påhitt, alla spelföretag vill utan tvekan släppa en produkt som fungerar så bra som möjligt.

Det som däremot är sant är att man nu faktiskt kan släppa ett spel med problem med möjlighet att fixa det sen, men det är inte något man önskar, det är mer en sista utväg när man rusar mot deadlines.

Medlem

Har ni inga nya konsoler eller nyare grafikkort så kan jag verkligen rekommendera att testa det på Stadia, har 100+ timmar och inte en crash och stabil bilduppdatering.

12
Skriv svar