Dota 2 blir "vuxen-orienterad" anime – på Netflix

Robot
Dota 2 blir "vuxen-orienterad" anime – på Netflix

8 avsnitt med start i mars. Se trailern.

#dota2, #netflix


Medlem

Teaser trailer om: 2 dagar och 14 timmar
Main trailer om : 12 dagar och 20 timmar
Premiär om 36 dagar och 3 timmar

Och här är vad det står om dragon knight i Dota 2:

After years on the trail of a legendary Eldwurm, the skilled dragon-slayer found himself facing a disappointing foe: the dreaded Slyrak had grown ancient and frail, its wings tattered, its few remaining scales stricken with scale-rot, its fangs ground to nubs, and its fire-gouts no more threatening than a pack of wet matchsticks. Seeing no honor to be gained in dragon-murder, the young knight prepared to turn away and leave his old foe to die in peace. But a voice crept into his thoughts, and Slyrak gave a whispered plea that the knight might honor him with death in combat. The knight agreed, and found himself rewarded beyond expectation for his act of mercy: As he sank his blade in Slyrak's breast, the dragon sank a claw into his throat. As their blood mingled, Slyrak sent his power out along the Blood Route, offering all its strength and centuries of wisdom to the knight. The dragon's death sealed their bond, and Dragon Knight was born. The ancient power slumbers in the knight, waking when he calls it; or perhaps it is the Dragon that calls the Knight...

Medlem

Kul, kan aldrig bli för mycket anime förutsatt att det blir bra! Sen vet jag inte vad jag tycker om engelsk VA, anime känns mycket mer naturligt med japansk VA, men är väl också en vanesak

Medlem

Anime är bara för barn.

Edit: Förtydligande, "Kappa"-emoten(som den kallas) ovan används flitigt på Twitch i sarkastiska sammanhang.

Vette tusan, det är mycket skräp Netflix har gjort när det kommer till anime, samt att jag inte är så insatt i DotA-loren. Men vem vet, kanske blir bra. Håller även med ovan, japanskt tal ska det vara när det kommer till anime.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tycker är det en japansk anime ska det vara japanskt tal..men om den är gjord i andra länder med samma stil passar respektive lands språk in.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Fezk:

Anime är bara för barn.

https://wompampsupport.azureedge.net/fetchimage?siteId=7575&v...

Vette tusan, det är mycket skräp Netflix har gjort när det kommer till anime, samt att jag inte är så insatt i DotA-loren. Men vem vet, kanske blir bra. Håller även med ovan, japanskt tal ska det vara när det kommer till anime.

För att... det är tecknat? Urgh vilken inskränkt kommentar.. eller var det /s ? Man vet aldrig i text..

Älskar dota och älskar anime, så jag är hoppfull. Men animeringen ser halvtaskig ut, som mkt modern anime., tyvärr . Ingen kärlek i att få ett flow, allt ska bara gå fort och "kamera"vinkelbyte var halfte sekund...

Medlem
Skrivet av bulleboss:

För att... det är tecknat? Urgh vilken inskränkt kommentar.. eller var det /s ? Man vet aldrig i text..

Älskar dota och älskar anime, så jag är hoppfull. Men animeringen ser halvtaskig ut, som mkt modern anime., tyvärr . Ingen kärlek i att få ett flow, allt ska bara gå fort och "kamera"vinkelbyte var halfte sekund...

I allra högsta grad sarkasm hehe, vet inte om du läste spoilertaggen under, men gjorde även ett förtydligande där.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tråkigt att det blir tecknat... De kunde gott lagt lite mer krut på det, med tanke på att de aldrig gör reklam för DotA.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ganska otippat, men kan väl vara kul att få se gamla DotA hjältar i ny tappning? Har inte rört spelet på år och dagar, kanske till och med ett decennium, men blir ändå nyfiken. Kanske bli super pinsamt, och det är ju rätt kul det med!

Medlem
Skrivet av Fezk:

I allra högsta grad sarkasm hehe, vet inte om du läste spoilertaggen under, men gjorde även ett förtydligande där.

<3

Medlem

Rätt säker på att "vuxen-orienterad anime" kallas

"hentai"

i Japan.

Inaktiv

så... m a o hentai?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Rätt säker på att "vuxen-orienterad anime" kallas

"hentai"

i Japan.

Inte riktigt. Hentai är som du förmodligen redan vet tecknad porr. Seinen/Josei heter genren där man är mer inriktad på en äldre demografi.

Medlem

Ni som föredrar japanskt tal, se den med japanskt tal då? Castlevania blev två snäpp bättre när jag bytte till det japanska ljudspåret, även animén baserad på Dragons dogma.

eld
Medlem
1
Skriv svar