Mobilspelet Final Fantasy VII Ever Crisis kommer täcka sjuan, Advent Children, Before Crisis och Dirge of Cerberus (puh!)

Robot
Mobilspelet Final Fantasy VII Ever Crisis kommer täcka sjuan, Advent Children, Before Crisis och Dirge of Cerberus (puh!)

Också ett mobilt battle royale-Final Fantasy VII avslöjat.

#final-fantasy-vii, #final-fantasy-vii-ever-crisis


Medlem

Så kan det gå när man vill ha fanservice


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ser ju helt okej ut faktiskt. Synd bara att man är allergisk mot touchkontroller.

Någon som vet hur bra XV Pocket Edition sålde på mobila enheter?

Medlem

Mobilspel går fetbort för egen del. Helt ointressant.

Gnällkuk

Jag hade huggit på den där direkt, men episodbaserat känns som de skalat bort 80% av spelet så det känns tveksamt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Jag förstår inte. Är det alltså en mobilversion av FF 7 remake eller är den mer kopplad till originalet än så?

Medlem

Men wtf. Tycker det ser grymt charmigt ut?! Blev på riktigt mer sugen på detta än den riktiga remaken. Ser ut att vara klassiskt turn based med. Men till mobil?

Medlem

Kan det inte åtminstone komma till Switch...

Testpilot
Skrivet av Shadee:

Jag förstår inte. Är det alltså en mobilversion av FF 7 remake eller är den mer kopplad till originalet än så?

Vad jag har läst om spelet hittills är att det kommer vara episodbaserat och nytt material kommer en gång i månaden. Klart är att alla spel ur FF7 Compilation kommer att beröras dvs alla spinoffs också. Jag är inte helt säker om mobilspelet kommer följa original spelets berättelse, i trailern syns ju Aerith till när man möter Scorpion bossen t.ex. vilket är före man stöter på henne.

Det kan vara så skruvat att Square gör två parallella remakes samtidigt! Men min egna tolkning kan vara att episoderna gör intressanta nedslag i olika historier från universumet. Tror vi får vänta in lite mer information när det kommer.

Snurrigt, men intressant...

Medlem

Ja alla har ju mobiltelefoner.

Medlem

Såg verkligen ut som en riktigt FF VII Remake/Remaster.
meen kommer nog inte spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Shadee:

Jag förstår inte. Är det alltså en mobilversion av FF 7 remake eller är den mer kopplad till originalet än så?

Det verkar vara en till remake? Kopplat till FF7 och alla spinoffs, men inte kopplad till FF7 remaken på Ps4 och Ps5....fast jag är inte heller 100% säker där..

Skrivet av Kyrre:

Men wtf. Tycker det ser grymt charmigt ut?! Blev på riktigt mer sugen på detta än den riktiga remaken. Ser ut att vara klassiskt turn based med. Men till mobil?

Men för att se det lite positivt, om något passar bra på mobiler är det just omgångsbaserade spel som äldre japanska RPGs.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Nja, blir pass för egen del. FFVII är Sakaguch, Verkar i ärlighetens namn inte som att någon annan i teamet förstod hur man skapar ett spels kärna och själ. Trots att jag är medveten om att hela storyn hade varit totalt annorlunda under hans ledning skulle det fortfarande vara bättre än resten av smörjan som SQEENIX kläckt ur sig någonsin.

1
Skriv svar