Pågående spamattack

Medlem

Alla som inte blivit kontaktade av den unga damen med behov, skicka era epostadresser till mig så skall jag ordna så att dom blir tillgängliga på darknet alla behöver vi lite romantik i livet.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?

Jag har inte fått någon sån PM!

Känner mig diskriminerad! :-'(

Medlem

Inte ens bottarna vill ha mig! :/

Medlem

Hehe får mig att tänka på...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?

1998 är helt korrekt, men jag får med Bullen-vibb med "Hej det är Albin ska vi knulla?"


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wimp:

1998 är helt korrekt, men jag får med Bullen-vibb med "Hej det är Albin ska vi knulla?"

Som vanligt är det inte kontots ägare som skrivit spammet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kanadagäss är inga renliga djur.

Sorry! Eller ja, det kan ju vara någon som är jättepilsk och skickat ett par hundra PM.

Äsch de länka ju ändå inte till Elefantbajs 2000 så blev lite besviken ändå 😁

Medlem
ögonblicksbild från min servers eventviewer

Det är en jävla smattrande från Ryska bottar

(detta är typ 5 sekunder) samma IP, just nu, rysk, testar ordlista...

Lösenordet för den enda användaren som är aktiv på servern är sjukt jobbigt, 22 tecken, gott och blandat... lycka till.
Är öppen för RDP så det är där dom försöker.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?

Skyll på Kina du Calle... "realmancalle.se" skulle man alltså inte trycka på sa du?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shelter:

Skyll på Kina du Calle... "realmancalle.se" skulle man alltså inte trycka på sa du?

Tryck på alla länkar - lev farligt!


signatur
Medlem

När jag såg detta fick jag ta och logga in på mitt konto.

Och... fan, inte ens kinesiska botar vill skicka oanständiga förslag till mig!

Medlem

Jag som tittade min flickvän djupt i ögonen och sa "äntligen är det någon som har förstått att jag har en otrolig sexuel dragningskraft"
Hon skrattar fortfarande.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Du menar (den) yngre kvinnan? Singular ej plurar. 🙂

Jag utgår från att det är ett stort mörkertal med kvinnor som vill men inte vågar kontakta mig.

Medlem

Jag fick inget PM heller. Häpp.


signatur

I drank what?

Medlem

Känslan som uppstår när jag fick ett meddelande av en vacker kvinna som ville älska med mig. Så var det bara en bot. 😭

Medlem

Jag har inte fått något 😢

Medlem

Fantastiskt att spam hänger kvar varje år, hjärncellerna användes flitigt.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Värt och notera: fick varning för ett litet tag sedan av Google att mitt sparade lösenord till fz va på vift. Just på denna siten och ingen annan. (Olika lösenord överallt så klart). Nått som hänt senaste tiden? Bytte iaf lösenord i förra veckan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Värt och notera: fick varning för ett litet tag sedan av Google att mitt sparade lösenord till fz va på vift. Just på denna siten och ingen annan. (Olika lösenord överallt så klart). Nått som hänt senaste tiden? Bytte iaf lösenord i förra veckan.

Vad vi kan se har det inte gjorts några databasintrång av den magnituden. Då hade förmodligen haft större problem än den spam vi sett idag.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Uppdatering om läget: Vi har konstaterat att det med största sannolikhet rör sig om en bruteforce-attack och när de lyckats gissa sig till lösenordet, har de loggat in och börjat skicka massa PM.

Vi tittar nu på en lösning för att radera alla dessa PM i vår ände, så att vi sedan kan sätta igång PM-funktionen igen. Om du verkligen måste skicka oanständiga förslag ber vi dig att signera dessa med "jag är inte en robot", så att vi vet. Uppfattat @Klorixx?


signatur
Medlem

Men mitt PM var ju signerat med "/Redaktörn'". Är det samma lika det här? Otäckt vilket som!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Uppdatering om läget: Vi har konstaterat att det med största sannolikhet rör sig om en bruteforce-attack och när de lyckats gissa sig till lösenordet, har de loggat in och börjat skicka massa PM.

Vi tittar nu på en lösning för att radera alla dessa PM i vår ände, så att vi sedan kan sätta igång PM-funktionen igen. Om du verkligen måste skicka oanständiga förslag ber vi dig att signera dessa med "jag är inte en robot", så att vi vet. Uppfattat @Klorixx?

Bara en bot skulle svara med att "jag är inte en robot"


signatur

IDKFA

Medlem

Fan också, jag som trodde att jag skulle äntligen få till det...

Inaktiv

Bytte lösenord för att jag vet att jag hade ett väldigt osäkert sådant just här på FZ. Hoppas ni inte fått några skamlösa förslag från mitt konto.

Redaktör
Skrivet av anon_306295:

Bytte lösenord för att jag vet att jag hade ett väldigt osäkert sådant just här på FZ. Hoppas ni inte fått några skamlösa förslag från mitt konto.

Bra!

Jag säger till Calle att hålla sig i skinnet.


signatur
Medlem

Får gott om mail från pilska damer, som alla har horribel google Svenska. Börjar tro att allt är fejk och att jag inte heller har en avliden okänd släkting i Kina som har angett mig som arvtagare.

Detta är på Outlook då.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Ah, så det är därför jag har restriktioner på mitt konto. Folk gillade inte mina närmanden. /s

Medlem

Jag får aldrig några obscena frågor på nätet i PM form. Känner mig kränkt!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag hade godtagit den metoden och stämt in i en tandemrotor.

https://i.makeagif.com/media/4-24-2016/1sJHld.gif

Här är förresten en lite mer vågad duett...

Gäller hålla rätt takt.

Medlem

Jag fylldes av en värme när jag såg att pm ikonen lyste limegrön. Vilken kalldusch när det inte var ett spånnande pm från någon medlem.

Ridå ner.

Skriv svar