Xbox Game Pass - Mars 2021 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Mars 2021 - Part 1

Ny månad och således nya spel som kommer till Xbox Game Pass! Mars inleds i sportens tecken med en hel drös sportfranchises som droppar sina årliga spel på tjänsten, några via EA Play som ju som bekant ingår i Xbox Game Pass Ultimate. Därigenom får vi också Star Wars Squadrons, så hårda rymdstrider väntar!

Släppdatumen för Star Wars: Squadrons och NHL 21 är vaga, med bara respektive månad (mars och april) angivna så det återstår att se exakt när de kommer. Det ska väl synkas med EA helt enkelt. Är man inte sportintresserad eller inte har Xbox Game Pass Ultimate så är det kanske en något svag inledning på månaden, men det kommer mera om ett par veckor som vanligt.

Vill man se vad som kom till XGP i februari så hittar ni mina trådar här och här.

Nya titlar:

Madden NFL 21 (Ute nu, konsol - EA Play)

Football Manager 21 (4 mars, konsol+PC)

NBA 2K21 (4 mars, konsol+cloud)

Star Wars: Squadrons (mars, konsol - EA Play)

NHL 21 (april, konsol - EA Play)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 mars: Alvastia Chronicles, Astrologaster, Bloodstained RotN, Kona och The Witcher 3.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

funderar på att bryta upp och beställa en ny xbox istället för en pstation. mycket bättre utbud. samt bethasda fallout nu med uppköpta.

Medlem

Grymt med squadrons å NHL!!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

funderar på att bryta upp och beställa en ny xbox istället för en pstation. mycket bättre utbud. samt bethasda fallout nu med uppköpta.

Pro tip: Man kan äga båda.

Medlem

har alltid undrat varför NHL är en tabu för pc. senaste va 2005 eller något skulle vilja gärna spela nya NHL. Men ea typ alla spel finns på pc men inte ishockey har någon förklaring till det?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skribent

Kul, kommer boosta spelarbasen till Squadrons också


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Blessus:

har alltid undrat varför NHL är en tabu för pc. senaste va 2005 eller något skulle vilja gärna spela nya NHL. Men ea typ alla spel finns på pc men inte ishockey har någon förklaring till det?

NHL är tyvärr det minst populära sportspelet från EA Sports, så än så länge får vi fortsätta att spela det på konsol. Utgår ifrån att det är ett rent ekonomiskt beslut. Det är en sak att tillämpa nya iterationer från en existerande port, som med Fifa och Madden, och någonting helt annat att börja om från scratch.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Kanske rätt off topic men är det något klart om när EA play kommer till gamepass PC?

Medlem
Skrivet av Priapsi:

NHL är tyvärr det minst populära sportspelet från EA Sports, så än så länge får vi fortsätta att spela det på konsol. Utgår ifrån att det är ett rent ekonomiskt beslut. Det är en sak att tillämpa nya iterationer från en existerande port, som med Fifa och Madden, och någonting helt annat att börja om från scratch.

tack. Tråkigt å höra dock


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

tack. Tråkigt å höra dock

Ja, håller med helt. NHL och Horizon Forbidden West är egentligen de enda anledningarna till varför jag kommer att köpa ett PS5. 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Ambassadör
Xbox
Skrivet av svampfan:

Kanske rätt off topic men är det något klart om när EA play kommer till gamepass PC?

Nej inget klart än. Det var någonting med EA's app och Game Pass och Live som de inte fick att fungera som det var tänkt. Förhoppningsvis på ingång snart!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johlor:

Kul, kommer boosta spelarbasen till Squadrons också

Yup, jag kommer dyka in i alla fall!


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Yup, jag kommer dyka in i alla fall!

Då får du passa dig för mig och mitt PSVR med HOTAS


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av svampfan:

Kanske rätt off topic men är det något klart om när EA play kommer till gamepass PC?

Tänkte skriva detsamma. Letat men saknar förfarande någon annan information är att det släpps 2021
Nån som vet nått?

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

funderar på att bryta upp och beställa en ny xbox istället för en pstation. mycket bättre utbud. samt bethasda fallout nu med uppköpta.

Yes, för tillfället finns det helt klart en fördel med Xbox Game Pass. Har dock det på PC och nöjer mig med det. Personligen är jag dock inte så stort fan av hur Microsoft arbetar med sina stuidios, inte för att de behandlar dem illa men för att jag inte hör så mycket om en samarbetande kultur mellan företagen som ändå är under samma tak. Kan vara jag som missat dock. Sen har jag en besk smak i munnen av alla som fortsätter skrika att Microsoft är bäst för att de släpper sina storspel som multiplatform medan Sony är elaka och bara kör på PlayStation. Det argumentet är så... erk... folk får gärna höra av sig när Halo släpps på PlayStation 5, då är jag redo att ta det argumentet på allvar. Annars tycker jag mer om hur Microsoft hanterat kompatibilitet för att spela multiplayer med spelare på andra plattformar, hoppas Sony ändrar sig där.

PS: Blev lite av en rant, det mest av den kommentaren har väldigt lite med just ditt inlägg att göra och mer att göra med mina tankar kring hur det ser ut just nu och vad jag har hört tidigare.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av UggleMannen:

funderar på att bryta upp och beställa en ny xbox istället för en pstation. mycket bättre utbud. samt bethasda fallout nu med uppköpta.

Jag har en Xbox Series X och är jättenöjd. Tror de är lättare att få tag på också, speciellt om du köper en Series S. Sen kan du ju alltid köpa en PS5 senare, de verkar ju ändå vara ett tag innan de kan få ut dem i full produktion...så varför inte ha lite roligt på Xbox-sidan medan du väntar?


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johlor:

Då får du passa dig för mig och mitt PSVR med HOTAS


signatur

Jump in.

Avstängd

Vore trevligt om EA kunde steppa upp gamet och lägga lite pengar på att utveckla bra sportspel igen.
Squadrons är trevligt dock!

Moderator | Testpilot
Skrivet av qvartofdt12:

Vore trevligt om EA kunde steppa upp gamet och lägga lite pengar på att utveckla bra sportspel igen.
Squadrons är trevligt dock!

Och som nämnt tidigare, släpp på PC! Hade otroligt kul med "Elitserien" när det begav sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

funderar på att bryta upp och beställa en ny xbox istället för en pstation. mycket bättre utbud. samt bethasda fallout nu med uppköpta.

Jag gjorde samma sak denna generation
Har ett ex av varje generations Playstation här hemma och har alltid varit lite av en PS-fanboy.
Meeeen sen försvann Metal Gear Solid och Gran Turismo blev sämre och sämre vilket var mina go-to PS spel, dem exclusives som PS har kvar känns bara som en hög tredjepersons action-äventyrs spel. Dem spel som jag spelar annars på PS finns ändå på Xbox.

Iom Bethesda upköpet var det klart för min del att det skulle bli ett hopp över till Xbox, samt värdet i Gamepass.
Köpte en Series X för en månad sen, jag och ungarna spelar varje dag på den men har inte betalat en extra krona för något spel än så länge

Då spelar jag ändå på PC också, argumentet att "det finns på PC också" spelar ingen roll för min del. Vill jag spela FPS spel så sitter jag vid PC, vill jag spela RPG och sportspel vill jag kunna luta mig tillbaka i soffan och spela mer avslappnat på Xboxen. Som sagt, dem spel jag tidigare spelade på PS var ändå multiplattformare och kunde köras på PC dem också.

Medlem

meh! Sportspel, usch!

Squadrons försökte jag spela på release på PC, men kontrollerna var helt uppåt väggarna. Försökte få min ps4kontroll att funka nämnvärt i spelet, men det blev pannkaka :).
Värt ett nytt försök på Boxen!

Medlem

Tack Mortaigne för ännu en grym uppdatering.

Football Manager är bland det bästa spel jag spelat. Ska också tillägga att man tappar all form av tidsuppfattning när man fastnat för detta, och får ofta dåligt samvete när man tittar upp från skärmen och inser att solen gick ner för flera timmar sedan.

Får prova 2K, alltid velat men aldrig orkat lägga pengar på det själv. Detta blir perfekt.

Medlem

Varför gör inte EA NHL serien spelbar på PC med kontroller?! Hade aldrig avslutat en subscription till EA Play eller Xbox gamepass om det var möjligt att spela på både konsol och PC... sadface

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Pro tip: Man kan äga båda.

I samma rum då menar du?

Vet inte om jag hade vågat. Låter som trubbel.

1
Skriv svar