Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Done:

Slut på 1min??
Jaja inte konstigt om köpknappen pingas vara sekund av bottar, enligt Elgiganten..

Gick att köpa i hela 3 minuter.

Medlem

Lägger de inte ut på deras insta-stories längre när de får in PS5 i lager?

Skrivet av BiffTannen:

Hur fungerar Elgigantens utlottning? Är det utlottning bland bokningar dom fått in sedan tidigare eller vad? Borde väl finnas tusen sedan innan?

Elgiganten tar inte bokningar på PS5. Därmed kan de lotta ut så fort de får i lager.

Medlem

Fick iväg en beställning på Netonnet.
SE - leveransdag imorgon.
Testade en Webb Alert app (Android) efter ett tips på annat forum. Som ger en notification när en förändring sker på vald sida. Trodde inte det skulle fungera... Men det gjorde det!

Medlem
Skrivet av Totallylimbic:

Fick iväg en beställning på Netonnet.
SE - leveransdag imorgon.
Testade en Webb Alert app (Android) efter ett tips på annat forum. Som ger en notification när en förändring sker på vald sida. Trodde inte det skulle fungera... Men det gjorde det!

Samma här... Nu väntar jag bara på leveransbekräftelse...

Gen
Medlem
Skrivet av hugomoller:

Lägger de inte ut på deras insta-stories längre när de får in PS5 i lager?

Det var väl Elgiganten som kör instastory?

Medlem
Skrivet av Gen:

Det var väl Elgiganten som kör instastory?

NJa, net on net har kört story tidigare, senast för cirka 2 veckor sedan. Trodde det lade ut stories varje gång PS5 fanns tillgänglig med uppenbarligen inte...

Medlem

Han lägga i varukorgen skulle betala då va de slut 😡😡😡 sedan ur personlig syn på de tycker ja de är för jävligt när de släpper maskiner mitt på dagen när folk jobbar😡😡

Medlem
Skrivet av Totallylimbic:

Fick iväg en beställning på Netonnet.
SE - leveransdag imorgon.
Testade en Webb Alert app (Android) efter ett tips på annat forum. Som ger en notification när en förändring sker på vald sida. Trodde inte det skulle fungera... Men det gjorde det!

King! Ska testa

Medlem

Någon som vet när Elgiganten kör igång?

Medlem
Skrivet av majep:

Någon som vet när Elgiganten kör igång?

Säkert mellan 13-16.
Men den ska hålla på tills imorgon så ingen panik att missa att skriva in sig.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Säkert mellan 13-16.
Men den ska hålla på tills imorgon så ingen panik att missa att skriva in sig.

Tackar

Medlem

Spanks👍

Medlem

Lycka till alla! Tydligen är det tusentals konsoler denna gången, och inte hundratals som dom andra gånger, så chanserna är betydligt större.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Hur går det för alla som beställt Digitala från MM? Själv har jag beställt den 27/9 cg sitter fortfarande utan...

Medlem

Några nyheter om Xbox Series X på Elgiganten? De kommer in och ligger i lite olika butiker då och då, men ingen när mig tyvärr.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Några nyheter om Xbox Series X på Elgiganten? De kommer in och ligger i lite olika butiker då och då, men ingen när mig tyvärr.

Ja det är väl det som gäller. Man får spamma Elgigantens hemsida och kolla lagerstatus. Hade själv tur och lyckades plocka upp en Serie X i mitt lokala Elgigantenvaruhus i lördags.

Medlem

Min skickades idag, standard, CDON beställd 25/2

Har redan skickat in medverkat i Elgiganten lotteri , men skulle man ha dubbetur o få en kod där så går den till behövande😊

Medlem
Skrivet av Done:

till behövande😊

På Tradera, för 8000kr?

Medlem

Tusen tack !!

Inaktiv

4 gången man är med då. Skulle bli ytterst förvånad om man vinner. Får säkert flera 10,000 ansökningar på folk som känner folk "kan du regga mig så om du vinner tar jag den" grejen.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

På Tradera, för 8000kr?

Skulle aldrig göra så, hatar det jävla sättet, men har vänner som försöker få tag på en 😊

Hoppas många tusen enheter kommer ut de närmsta 14 dagarna och kraschar marknaden för scalpers

Medlem
Skrivet av Done:

Min skickades idag, standard, CDON beställd 25/2

Har redan skickat in medverkat i Elgiganten lotteri , men skulle man ha dubbetur o få en kod där så går den till behövande😊

Samma här! Likaså jag anmälde mig för kod, om jag får en går den självklart till en FZ:are🙂

Medlem
Skrivet av MLundin:

Samma här! Likaså jag anmälde mig för kod, om jag får en går den självklart till en FZ:are🙂

Ja tack 😉

Medlem

Också köat hos elgiganten, återkommer här ibland er PS5 suktande vargar om utgång


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Done:

Hoppas många tusen enheter kommer ut de närmsta 14 dagarna och kraschar marknaden för scalpers

Du kan förutse när det kommer hända genom att kolla på avslutat-annonser på tradera (sortera efter kortast tid kvar och gå till sista sidan för att få senaste auktionerna). När slutpriserna börjar närma sig butikspriset är marknaden mättad.

https://www.tradera.com/konsoler-c3_1000006?itemStatus=Ended&...
(gå till sista sidan)

Kollade lite snabbt nu, väldigt många ps5:or säljs inte alls (noll bud). Genomgående för dessa verkar vara att de har fast pris som är ganska högt. De som man får buda på verkar säljas för kring 6500-7000 för digital edition och 7000 - 8000 för versionen med skivläsare. Får även intrycket att de flesta auktioner är korta, några dagar bara. Iaf en har jag hittat med reservationspris som gjorde att den inte blev såld, det måste man kolla också.

Har inte slumpmässigt kollat tillbaka i tiden för att se hur priserna fluktuerat, men rimligen började det nånstans kring 10000 för att nu ligga på 7 - 8000 för versionen med skivläsare.

Med tanke på att tradera tar 300 spänn och frakten ligger på 200 spänn måste priset på tradera upp med 500 kr innan scalpern går plus minus noll. (På blocket räcker det att priset går upp 240 kr eller något sådant, annonsen är billigare där men å andra sidan omfattar blocket mer arbete med alla tusentals "är den kvar?"-mail.)

Kostar inte versionen med skivläsare 6000 kr? Minus 500 till tradera och fraktfirman så är vinsten nu nere på så lite som 500 spänn. Kanske 1500. Det börjar därmed närma sig brytpunkten för där scalpers riskerar göra förlust, och då kommer de försvinna kvickt. Får Elgiganten tusentals maskiner den här gången lär iaf ett ansenligt antal dyka upp på tradera och driva ner priset.

Den som till äventyrs tänkt ge sig in i scalperbranchen kommer nog bli varse att man missat tåget. Antingen denna gången eller nästa gissar jag att det händer.

Personligen hoppas jag att scalpers får tag i merparten, eftersom många snart kommer behöva ta förluster för att bli av med prylarna.

Medlem

Njaa, får du inte sålt den så är det bara att lämna tillbaka, risken är väldigt låg att man förlorar pengar

Medlem

Har skrivit upp mig och hjälper gärna någon på FZ få en för butikspriset på ett eller annat sätt.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av dennan:

Njaa, får du inte sålt den så är det bara att lämna tillbaka, risken är väldigt låg att man förlorar pengar

Sant, du kan ångra köpet inom 14 dagar (distansköpslagen) om du köpt över nätet. Men du får ju betala frakten eller på annat sätt bekosta transport tillbaka till butik, så den kostnaden får du ta.
Elgiganten har kanske 30 dagars öppet köp på oöppnad förpackning?

Oavsett vilket så kommer det leda till att någon kan köpa maskinen till inköpspris, och det är positivt.

Skriv svar