Valheim till Switch? En utvecklare gör i alla fall en intresseanmälan

Robot
Valheim till Switch? En utvecklare gör i alla fall en intresseanmälan

"Skulle älska att göra det."

#valheim


Medlem

Det skulle vara ett väldigt roligt spel till switch!

Jag har kört lite med handkontroll till PC och det fungerar väldigt bra.

Medlem

Jag skulle gärna se spelet på konsoler men om så sker begränsa det då inte bara till Switch. Ett spel som detta skulle fungera väldigt bra till Xbox och Playstation.

Medlem

Tror spelet skulle passa bra där, tror inte utvecklarna är giriga heller, skulle vara lätt för dem att lobba bollen vidare så att de kan fokusera på huvudutvecklingen åt PC


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Har inte köpt det än men skulle det kommit till Switch hade det blivit ett köp

Medlem

Även om spelet är grafiskt väldigt simpelt så är det faktiskt rätt så ooptimerat för tillfället och även starkare datorer dimper i fps i vissa lägen, så jag tror inte att switchen hade fixat detta i nuvarande skick utan först måste arbetet med optimering göras.

Med det sagt så hade det rent gameplay-mässigt varit en perfect fit för Switchen!

Medlem

Klockrent - hoppas de nappar på detta för då hade de ju nått en helt ny och ännu större marknad.

Medlem

Hade köpt det till Switch, men bara om det var cross platform...

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Även om spelet är grafiskt väldigt simpelt så är det faktiskt rätt så ooptimerat för tillfället och även starkare datorer dimper i fps i vissa lägen, så jag tror inte att switchen hade fixat detta i nuvarande skick utan först måste arbetet med optimering göras.

Med det sagt så hade det rent gameplay-mässigt varit en perfect fit för Switchen!

Jag vet inte om min dator räknas som kraftfull längre med mitt 1080 Ti men jag märkte av detta när jag byggde en stor Mead hall i helgen med fem öppna eldar och ett gäng med facklor. Jag är nere på runt 15 till 30 fps ibland.
Men tänker jag bygga om min mead hall och göra den mindre krävande för min dator? Nähä du gosse!


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Ooohhhh det vore underbart om Valheim kom till switch! Hoppas hoppas det kommer!

Medlem

Som sagt är det idag ett tungrott spel. Är det bara grafiken så går det förstås att optimera, men jag tror att det tyvärr är rätt mycket mekaniken också. Världarna är genererade och i stort sett helt förstörbara, så ingenting kan hållas lokalt, allting måste strömmas från servern och beräknas lokalt, och switch är rätt begränsad i både minne och beräkningskraft. Risken är att det blir bara lokal single player på switch och då är det inte värt det.

Men men, vi har det stordåd på switch förr, så man kan ju alltid hoppas

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag vet inte om min dator räknas som kraftfull längre med mitt 1080 Ti men jag märkte av detta när jag byggde en stor Mead hall i helgen med fem öppna eldar och ett gäng med facklor. Jag är nere på runt 15 till 30 fps ibland.
Men tänker jag bygga om min mead hall och göra den mindre krävande för min dator? Nähä du gosse!

Precis detta jag tänker på, när det är mycket bebyggelse på ett och samma ställe och även vissa vädereffekter kan sänka FPS rejält med tanke på hur simpel grafik spelet har egentligen. Inte har jag tagit hänsyn till detta i vår lilla by heller, klart som fasen att ens byggnader går före lite FPS-problem

Men som sagt, om ditt 1080 Ti tuggar på som det gör så lär spelet nog vara mer eller mindre ospelbart på Switch i nuvarande skick, men jag tror och hoppas att de löser FPS-problemen till 1.0 om inget annat.

Medlem

Såg att Valheim går att spela på Geforce Now. Kan ju vara ett alternativ?

ZF
Medlem

Med tanke på den grafiska stilen borde det gå att dra ner detaljerna rätt rejält utan att det ser konstigt ut. Men som sagt, det blir ändå galet mycket geometri att hålla reda på. För att inte tala om den ovanligt omfattande materiallogiken som byggen innebär. Det är inte direkt Minecraft..

Men det enda som spelet har för sig på Switch är nog trots allt fotavtrycket det skulle göra på en kassett.

Medlem

Bara dom behåller gameplayet och filar på det spelar grafik mindre roll. Game Boy-versionen av Bionic Commando är t.ex. klart överlägsen NES-versionen 😁

1
Skriv svar