Efter Cyberpunk-debaclet – Dying Light 2 har testats grundligt på PS4, XB1

Robot
Efter Cyberpunk-debaclet – Dying Light 2 har testats grundligt på PS4, XB1

Techland gläntar på dörren till Dying Light 2-utvecklingen.

#dying-light-2, #techland


Medlem

Här fortsätter vi sparka på dom som ligger ner för att plocka poäng utan att kunna visa några som helst resultat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fint att de testar old-gen, men hoppas de prioriterar next-gen och att det intr skiljer ett halvår på releasedatum. Man har väl inte köpt PS5 för att spela PS4 spel.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Här fortsätter vi sparka på dom som ligger ner för att plocka poäng utan att kunna visa några som helst resultat.

Ja det verkar onekligen populärt att sparka på dem som ligger nu för tiden (kanske alltid varit vanligt men tycker det märks av mer nu iom internet och sociala medier).

Man ska vara perfekt från början och inte begå misstag. Begår man misstag ska man bli utvisad för all framtid och alla framtida försök till bättring ska häcklas.
Förlåt aldrig något så hemskt som att inte leverera den vision man haft.

Vad hände med konstruktiv kritik och viljan att hjälpa andra att bli bättre?

ZF
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vad hände med konstruktiv kritik och viljan att hjälpa andra att bli bättre?

Tror aldrig det existerat i kommersiella sammanhang. Edison grillade ju inte hundar för att visa på fantastiska sekundära möjligheter med konkurrentens system.

Men det är ju inte heller för egenvärdet i att sparka på den som ligger. Utan att kliva på axlar efter att andra fallit.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ja det verkar onekligen populärt att sparka på dem som ligger nu för tiden (kanske alltid varit vanligt men tycker det märks av mer nu iom internet och sociala medier).

Man ska vara perfekt från början och inte begå misstag. Begår man misstag ska man bli utvisad för all framtid och alla framtida försök till bättring ska häcklas.
Förlåt aldrig något så hemskt som att inte leverera den vision man haft.

Vad hände med konstruktiv kritik och viljan att hjälpa andra att bli bättre?

Känns lite som samma mekanism som när det börjar en ny tönt i klassen... Och klassens tidigare mobboffer börjar mobba den nya tönten för att på så vis sluta va en tönt..

Anropar Dying Light 2: Vem ni än mobbar kommer ni fortsätta va en tönt tills ni släppt ett bra spel. Håll käften och fokusera på egna resultat ist


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ok fine gör ett bra spel först innan ni snackar men med all rätt så borde inte fler gamers få uppleva trasiga spelsläpp ala CP2077 men då får man se till att leverera annars blir de riktigt pinsamt.
Dessutom är jag inte imponerad av det som visats för den delen heller, används bara motion capture på huvudkaraktärer i spel nuförtiden? Zombies ser ut och rör sig fortfarande som i Dead Island 2.
Tacka vet jag Days Gone där man fick svettas lite då och då

Medlem

Minns att det första Dying Light spelet kasserade PlayStation 3 och Xbox 360 versionerna ganska nära release då den generationen inte räckte till för att driva spelet. Sedan minns jag att Dying Light släpptes först digitalt för att sedan släppas fysiskt 1 månad senare. Stabil minneskapacitet va...

Ser iaf fram emot Dying Light 2 något enormt mycket. En av årets absolut efterlängtade titlar för egen del. Originalet var ett grymt parkour/zombie slafsande äventyr. Tror dock spelet blir försenat till 2022 vilket i stort sett allt blir i dagens spelbransch. Trist nog..
_________________________
@Anton Q
Du behöver absolut inte svara men ser att du arbetar som spelutvecklare. Spännande! Vart jobbar du nånstans? I vilken studio? Men förstår självklart om du vill gå under radarn. /MVH: C


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

eld
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Anropar Dying Light 2: Vem ni än mobbar kommer ni fortsätta va en tönt tills ni släppt ett bra spel. Håll käften och fokusera på egna resultat ist

Det var FZ som pratade om cyberpunk, jag tror inte cyberpunk nämns en enda gång i intervjun.

Medlem
Skrivet av eld:

Det var FZ som pratade om cyberpunk, jag tror inte cyberpunk nämns en enda gång i intervjun.

Haha men skärp dig, på riktigt

"...have long been our priority. We make every effort to ensure that the game's quality on PS4 or XBO is at the highest level. We started testing on the older generation consoles much earlier than in other projects."

Men kul att dom inte nämns en enda gång... Hade det hamnat i rättengång hade du säkert vunnit.

Det är tydligt Cyberpunk det handlar om... Sen om FZ är (med?)skyldig att lyfta fram det som anledning till pepp så må det va hänt.

FZ: Precis som i spel ser jag hellre tid bortklippt än ersatt med dåli' filler. Then again om barna ska ha mat på bordet så måste klicks bli klickad.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Ok fine gör ett bra spel först innan ni snackar men med all rätt så borde inte fler gamers få uppleva trasiga spelsläpp ala CP2077

Nej men det såg jag som självklart.
Det jag vill får fram är väl mest att det inte ska ses som en feature att spelet sägs vara rimligt spelbart

Blir väl snabbare orolig över att dom verkar behöva nämna det


signatur

subterranean homesick alien

eld
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Haha men skärp dig, på riktigt

"...have long been our priority. We make every effort to ensure that the game's quality on PS4 or XBO is at the highest level. We started testing on the older generation consoles much earlier than in other projects."

Men kul att dom inte nämns en enda gång... Hade det hamnat i rättengång hade du säkert vunnit.

Det är tydligt Cyberpunk det handlar om... Sen om FZ är (med?)skyldig att lyfta fram det som anledning till pepp så må det va hänt.

Det är precis alla projekt som råkar ut för detta, i techlands fall så inkluderade ju även frågan detaljen att de själva hade gjort just detta och blev tvungna att slopa ps3+360 versionerna av dying light. Sluta se det som en attack, det är ett seriöst svar.

Problemet med cdpr är inte att de inte testade de versionerna i god tid, de har ju inte ens någon ps5 eller xbox series version ute ännu, det finns bara en konsolvariant av spelen. Problemet är att de släppte spelet innan de hade optimerade färdigt.

Nej det är inget fel med att FZ nämner detta, det är ju ändå något många oroar sig för.

Medlem

Techland nämner inte CDPR. Dessutom är det inte Techlands fel att CDPR, i det här fallet, släpper trasiga spel. Jag förstår inte varför Cyberpunk ska försvaras till den grad som vissa har som agenda. Det är bara positivt för oss konsumenter att allt kommer upp på ytan så vi slipper ser samma trasiga versioner framöver

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nej men det såg jag som självklart.
Det jag vill får fram är väl mest att det inte ska ses som en feature att spelet sägs vara rimligt spelbart

Blir väl snabbare orolig över att dom verkar behöva nämna det

Ja det är ju därför vi måste stampa hårt och rejält när ett el några av 100tals företag gör såna här felsteg/övertramp så att inte resten får blodad tand och tror att det är den nya normen av spelsläpp.
Ser ju redan många titlar som får patchas kontinuerligt för att till slut fungera optimalt efter 2 år som man snällt vant sig vid utan att egentligen bry sig nämnvärt.
Vi är fler än någonsin som spelar, cashen kommer ändå rulla in utan att vi blir dumma i huvudet 👍

Medlem

Många övertolkande kommentarer.

Är det fel att med insikt lösa ett eventuellt problem efter att ha sett någon annan göra ett misstag i en liknande situation?

Känns som ett moget beslut.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Här fortsätter vi sparka på dom som ligger ner för att plocka poäng utan att kunna visa några som helst resultat.

Skit ska skit ha

Det var inte så att projekt red "råkade" släppa ett trasigt spel. De uppriktigt sagt ljög, lurade människor etc och förtjänar all skit som de får och mer.

Är ju bara bra att Techland beter sig som ett riktigt spelföretag.

1
Skriv svar