FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4
Fy fan vad dåligt det här gick!
Den långa första sträckan gick galant! Om än långsamt så var bilen knappt smutsig när jag gick i mål, någonstans mitt i fältet.
På andra sträckan totalkvaddar jag bilen, får byta däck ute på vägen och under sträcka tre börjar bilen hosta då kylaren sedan länge simulerar sin funktion mer än faktiskt gör något vettigt.
Servicen räcker till att laga...typ ingenting XD
Kvaddar igen kort in på sträcka 4...punktering, ingen vätska i kylaren (eller snarare ingen kylare överhuvudtaget) och en motor som just så pass orkar få bilen i rullning på första växeln...
Dags att vända blad, glömma det förgångna och vandra långsamt in i solnedgången mot landet nedanför.
Vi ses åter i Australien!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
USA Avklarad. Redigt nöjd med rallyt förutom misstag i samma kurva på s1 och s2. Rakt in i ett gäng stenar på högersida ner i en tajt vänster kurva. Lamporna och kylarn och allt some hade med däck geometri att göra var som bortblåst. Men lyckades ta mig i mål och slutade på nuvarande fjärdeplats totalt.
USA Avklarad. Redigt nöjd med rallyt förutom misstag i samma kurva på s1 och s2. Rakt in i ett gäng stenar på högersida ner i en tajt vänster kurva. Lamporna och kylarn och allt some hade med däck geometri att göra var som bortblåst. Men lyckades ta mig i mål och slutade på nuvarande fjärdeplats totalt.
Känner igen det stället!
Passerade där första gången utan problem men med hjrtat i halsgropen.
Andra gången small det hårt!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Skit. Skit. Skit.
Laddade fullt första deltävlingen och tänkte, jäklar vilket flöde jag har! Bara till att gasa. Vägen gick rakt och sedan en 3a vänster. Inga problem, genar lite lätt över gräset. Där stod en finfin sten och blänkte så fint, PANG! Punktering och stor motorskada. Lämnade i ren ilska.
Återkommer senare när jag lugnat ner mig.
Helvete vilket tempo ni håller i Amerikat pojkar!
Detta rally är jag inget större fan av, och när jag fick köra hela nästan SS2 med punka höger bak efter att ha slått i en skylt(en jävla skylt!) och därefter haft ytterligare en liten incident på SS3 kände jag att det var bättre att slå av på takten och räkna hem poäng istället.
I ärligheten namn kändes däcksdödarskylten som lite karma då det förra säsongen kändes som jag kunde köra över spikar, glas, spanska ryttare och igelkottar utan att få punka
Har inte haft nån tid eller lust för Dirt den senaste veckan, men satte mig en kväll och hoppade rakt in i tävlingen utan minsta träning eller uppvärmning.
Det kunde tagit slut redan på första sträckan då jag gjorde ett balansnummer på två hjul ut mellan några träd i skogen. Glad att inte tappa jättemycket tid, men kände redan där att segerchansen var borta. Det är för många snabba med nu för att man ska kunna vinna efter en miss.
Sträcka två och tre gick sen riktigt bra och jag bestämde mig för rejäl attack på ss4. Det höll i ungefär 200m innan forden låg på taket efter att ha vält mitt i första hårnålen. Förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till...
15 tappade sekunder till och ganska skadad bil så resten blev en transportsträcka. Att det räckte till andraplats var långt över förväntan!
Hoppas på mer lust och energi till den kommande tävlingen så jag kan utmana Ottothecopilot lite igen.
Näee..
R2 bilarna, de funkar inte för mig. Svänger in för skarpt eller inte alls. Helst tvåor. Svårt att få tyngden på ytterhjulen. När det känns som att där! borde fästet finnas, möter upp med gas. Känns helt random om det blir spenaten på utsidan eller om det hugger i och får för mycket fäste och bilen hugger i och pekar mot spenaten på insidan...får inte till det....alls...Skitsvårt att parera och kontrollera spårval.. Kört R2 alldeles för lite..så skyller på materialet😂.
...jag har inte så kul och det är därför jag bruka spela. Så jag hoppar av denna säsong, önskar er andra lycka till.
Kommer såklart att följa tråden och all dramatik. Så syns vi nästa säsong 🙂
Hoppashoppas på rätthjulsdrivet eller fyrkrafs.
Australien here we go.
Kör lite uppvärmning först, inte kört på några dagar, tänker jag.
Kraschar tre gånger på rad. Äh, behöver känna spänningen för att skärpa till mig.
Kör igång eventet.
Ss1 kör som en gammal gubbe, ok step it up på ss2, gick ok.
Ss3, nu tar vi i. Voltar halvvägs in, punka, skitsamma kör på till målet, bara bakdäcket.
Fixar kör igång ss4, dubbelpunka i samma kurva, ok...reservdäck slut.
Ss5, långa jäkeln, punka sabbar kylaren halvvägs in.
Limpar på...tänker att de tar väl ett däck på parkeringen och häller i lite 7up i kylarn iaf.
Nope!
Kör ss6 med tre hjul och nu varnar han för hög motortemp, växlar 1-2000 varv före rödmarkeringen så de inte smäller då.
Hör diverse bits and pieces skrapa längs marken emellanåt och hoppas bara att allt håller ihop.
Sista backen dör turbon, nedför in i mål. Kör in i publiken, nöjd.
Australien here we go.
Kör lite uppvärmning först, inte kört på några dagar, tänker jag.
Kraschar tre gånger på rad. Äh, behöver känna spänningen för att skärpa till mig.
Kör igång eventet.
Ss1 kör som en gammal gubbe, ok step it up på ss2, gick ok.
Ss3, nu tar vi i. Voltar halvvägs in, punka, skitsamma kör på till målet, bara bakdäcket.
Fixar kör igång ss4, dubbelpunka i samma kurva, ok...reservdäck slut.
Ss5, långa jäkeln, punka sabbar kylaren halvvägs in.
Limpar på...tänker att de tar väl ett däck på parkeringen och häller i lite 7up i kylarn iaf.
Nope!
Kör ss6 med tre hjul och nu varnar han för hög motortemp, växlar 1-2000 varv före rödmarkeringen så de inte smäller då.
Hör diverse bits and pieces skrapa längs marken emellanåt och hoppas bara att allt håller ihop.
Sista backen dör turbon, nedför in i mål. Kör in i publiken, nöjd.
Låter som en helkväll!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
OP Uppdaterad
Lite passiv vecka både från aktiva och herr administratör, påsken kanske tar ut sin rätt på oss
Men USA är nu avslutad och klart snabbast var Otto med 15 sekunder till godo över andraplatsens Borgqvist och ytterligare 10 sekunder före Patch som säkrar tredjeplatsen.
Detta innebär att Otto nu går om Bogani i tabellen med ETT POÄNG! och har ledningen.
Patch går upp på en tredjeplats med Borgqvist på fjärde och Mortaliis faller ned på en femte placering
Totalt startade 22 förare, 5st försvann på vägen och tidsspannet för avslutande blev 23:43 - 29:37
Just nu pågår Australien och till veckan kan vi se fram emot Polen innan det är dags att besöka helvetet själv i Argentina!
Väl Kört!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Australien gick hyfsat och bara att komma i mål är bra för självförtroendet efter fiaskot i USA.
Och med många av de snabbaste förarna ännu okört så får man en egoboost att se sitt namn högt upp på listan, sladdar in på en tredjeplats för tillfället!
Inget av intresse hände faktiskt, inte några våldsamma krascher eller liknande. Australien är verkligen allt som jag förknippar med "rally", dammigt, skakigt och med hjärtat i halsgropen mestadels
Dock verkar det varit ett väldigt oförlåtande rally, av de hittills 11 startande är det 5st DNF
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Australien gick fint för min del. Tänkte satsa på lite mer säker körning. Låg lång efter både efter s1 och s2. Men sedan började jag långsamt klättra uppåt på listan. Inga reperationer behövdes på bilen. Bara på med nya däck och torka av 30 kg damm. Slutade med att jag knep plasts nummer 1 efter alla sträckor. Får se om det håller i sig
Australien gick hyfsat och bara att komma i mål är bra för självförtroendet efter fiaskot i USA.
Och med många av de snabbaste förarna ännu okört så får man en egoboost att se sitt namn högt upp på listan, sladdar in på en tredjeplats för tillfället!
Inget av intresse hände faktiskt, inte några våldsamma krascher eller liknande. Australien är verkligen allt som jag förknippar med "rally", dammigt, skakigt och med hjärtat i halsgropen mestadels
Dock verkar det varit ett väldigt oförlåtande rally, av de hittills 11 startande är det 5st DNF
Håller verkligen med om att hjärtat sitter i halsgropen mest hela tiden 😅
Man kanske skulle göra fjädringen lite mjukare, för på raksträckorna som går längs med bergsväggarna så känns det som att jag är en liten studs ifrån terminal damage nonstop haha
Australien gick fint för min del. Tänkte satsa på lite mer säker körning. Låg lång efter både efter s1 och s2. Men sedan började jag långsamt klättra uppåt på listan. Inga reperationer behövdes på bilen. Bara på med nya däck och torka av 30 kg damm. Slutade med att jag knep plasts nummer 1 efter alla sträckor. Får se om det håller i sig
Väl kört! Kommer det video från någon sträcka? 😉
Försökte komma ikapp dig, men tappade mer och mer. Och på sträckan i mörker ser jag verkligen inte ett smack! Är det sjukt mörkt även för er andra på kvällar och nätter? Vissa delar sitter jag bara och skrattar åt hur hopplöst dunkel hela skärmen är, bara att släppa gasen och krypa sakta fram tills något ljus uppenbarar sig 😎
Helvete vad less jag är på detta just nu!
Börjar bra, 1 sekund efter Borgen på SS1, idel gröna splittar halvvägs in på SS2, då låser sig hjulen på bilen och jag stannar. Testar att dra i växlarna, ge gas, det händer absolut ingenting. Pausar, menyn ser halvladdad ut. hela datorn låser sig, kan inte tabba ut heller. Aldrig varit med om något liknande tidigare. Sista utvägen är Ctrl-ALT-D och medföljande DNF som resultat.
Jag får starta om på SS3 med 11 straffminuter. I min frustration rullar jag och får en reset. Resten av sträckorna går bra, sträckseger på långsträckan och stabilt tempo i övrigt.
Får väl se det som tekniskt fel på bilen antar jag. Suck.
Ojojoj vilket brutal rally det här var, jag är extremt nöjd med att bara komma i mål relativt oskadd och det ledde i skrivande stund till en andraplats!
Jag har inte riktigt koll på vilka däck jag borde köra dock, vad körde ni andra?
Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer
Kom hem från en heldagsutflykt med familjen vid 16.30, lovar sambon att jag ska ta hand om dottern nån timme så hon kan ta ett bad i lugn och ro.
Slösurfar in här på fz och inser att jag bara har en liten stund på mig att klara av Australien. Mutar barnet med iPad och godis men det finns ingen tid för uppvärmning eller träning.
Lugn och säker start på SS1 men ändå överraskande stor ledning då Ottothecopilot tappat tid direkt. (Bogani hade inte kört när jag körde)
Igång med SS2 och paus halvvägs in för att bygga ihop en kinderleksak åt en otålig dotter. Inte det bästa för flyt och koncentration.
Får in bra flyt på sträcka tre men tvingas återigen pausa, denna gång för att hjälpa till med påklädning av en Elsa-klänning...
Sådär fortsatte sen hela rallyt men imål kom jag trots alla pauser och då Bogani drabbats av tekniska problem och Otto gjort nån miss kanske det kan räcka till seger ändå.
Helvete vad less jag är på detta just nu!
Börjar bra, 1 sekund efter Borgen på SS1, idel gröna splittar halvvägs in på SS2, då låser sig hjulen på bilen och jag stannar. Testar att dra i växlarna, ge gas, det händer absolut ingenting. Pausar, menyn ser halvladdad ut. hela datorn låser sig, kan inte tabba ut heller. Aldrig varit med om något liknande tidigare. Sista utvägen är Ctrl-ALT-D och medföljande DNF som resultat.
Jag får starta om på SS3 med 11 straffminuter. I min frustration rullar jag och får en reset. Resten av sträckorna går bra, sträckseger på långsträckan och stabilt tempo i övrigt.
Får väl se det som tekniskt fel på bilen antar jag. Suck.
Riktigt tråkigt.
Har mest kört racingspel på sistone och slås igen av hur långt efter Dirt och de andra rallyspelen är när det gäller både ”e-sportfunktionerna” och i vissa fall även realism och bilfysik.
Att inte kunna spara en repris i ett spel från 2020 är helt obegripligt för mig.
Riktigt tråkigt.
Har mest kört racingspel på sistone och slås igen av hur långt efter Dirt och de andra rallyspelen är när det gäller både ”e-sportfunktionerna” och i vissa fall även realism och bilfysik.
Att inte kunna spara en repris i ett spel från 2020 är helt obegripligt för mig.
Japp. Dom envisas med att fortsätta med den gamla EGO-motorn. Förhoppningsvis blir det en ordentlig uppfräschning snart!
Puh-olen avklarad. Bättre än Australien.
Panga in i ett träd ss1 som sabbade kylaren lite grann, sen lugnt till ss6 när pedaldäcket fick för sig att flyga en meter fram in så nådde inte bromsen och tjoffa in i ett träd med lite pajad geometri, tur.
Om ngn har ett bra tips för att få playseat challenge pedaldäcket att inte röra sig ofrivilligt tas det tacksamt emot, men att det fortfarande går att vika ihop den.
Stör koncentrationen ganska mkt när man är orolig för att pedalerna ska flyga åt h-vete, vilket alltid sker i kurvor och inte raksträckor med full gas så klart...
OP Uppdaterad
Borgqvist kniper förstaplatsen denna gång men en rätt trygg ledning på 34 sekunder över Patch, och på tredjeplatsen rullar Otto in ytterligare 45 sekunder därefter.
I tabelltoppen ligger Otto kvar på förstaplatsen med 78 poäng men Borqvist går upp på 67 poäng och delar därmed andraplatsen med Bogani, och Patch halkar ner en placering till fjärdeplats med 64 poäng.
Så det kommer bli intressant att följa toppen nu under den andra halvan av mästerskapet!
Övrigt ser vi ett något mindre deltagande, påsk och ledighet har säkert spelat in men trots det är vi 17 startande förare varav 5(!!) DNF.
Tidsspannet var mellan 25:45 - 36:55
Nu går vi in i andra halvan av mästerskapet och startar resterande 4 events med en tur i de polska skogarna
Lycka till och väl kört!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Polen SS1-SS3 avklarat med dom vanliga missödena. SS1 chikaner är av ondo. Som vanligt träffar jag rakt på en bal och blir av med hela fronten. SS2 så studsar det lite märkligt rakt ut på en åker och självklart är det ett stängsel mellan mig och vägen. Försöker flyga över stängslet vilket resulterar i en rullning. SS3 börjar med med en hostande motor som inte mår så bra. Men det är bara att köra. Nu har ju publiken ställt sig precis bredvid vägen där jag vill åka +8sec. Men jag tar mig iallafall i mål. Slicka såren innan man tar sig an dom tre sista sträckorna.
Hej alla! Skickade nyss en join request för rallyklubben.
Välkommen! 😀
Hej alla! Skickade nyss en join request för rallyklubben.
Välkommen, du är inne!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Välkommen, du är inne!
Skrev en join request samma username, kan man köra med ps5 eller är denna club endast för pc spelare?