Ryktesdags! Metal Gear-licensen sägs vara tillgänglig att "låna" för andra

Robot
Ryktesdags! Metal Gear-licensen sägs vara tillgänglig att "låna" för andra

Konami tycks själva inte vilja följa upp Metal Gear Survive.

#konami, #metal-gear, #metal-gear-solid


Medlem

Åh! Låna ut den till Guerrilla Games!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Fan va kul det hade varit om typ Valve hade köpt IP:t och gjort en VR upplevelse i klass med Alyx

Medlem

Hoppas att David Hayter får göra Snakes röst igen i såna fall. kiefer var inte direkt bra och sa inte så mycket.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har inte svårt att tänka mig att Kojima har tröttnat på MGS, det är nog roligare för honom med kreativ frihet.

Det gäller nog också när det kommer till uppköp av Microsoft, varför låsa upp sig hos ett stort företag igen nu när han har typ fria tyglar.
Samarbeten kan jag dock tänka mig, frågan är dock ifall han riskerar sin relation till Sony ifall han gör exklusiva spel till Xbox.

Sen så bör det väl vara ganska troligt att Konami även lånar ut Silent Hill ifall MGS är ute?
Hoppas det i alla fall.

Medlem

Sony kanske skulle låna licensen en stund o göra ett grymt Metal Gear i för PS VR 2.

Skrivet av Fearnox:

Jag har inte svårt att tänka mig att Kojima har tröttnat på MGS, det är nog roligare för honom med kreativ frihet.

Det gäller nog också när det kommer till uppköp av Microsoft, varför låsa upp sig hos ett stort företag igen nu när han har typ fria tyglar.
Samarbeten kan jag dock tänka mig, frågan är dock ifall han riskerar sin relation till Sony ifall han gör exklusiva spel till Xbox.

Sen så bör det väl vara ganska troligt att Konami även lånar ut Silent Hill ifall MGS är ute?
Hoppas det i alla fall.

Ja jag tror inte han kommer binda upp sig mer än för ett spel, som han gjorde med death stranding oför playstation. Kojima verkar inte vilja låsa fast sig som du säger.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hoppas att David Hayter får göra Snakes röst igen i såna fall. kiefer var inte direkt bra och sa inte så mycket.

Kiefer har aldrig varit rösten till Solid Snake.

Medlem
Skrivet av Striva:

Kiefer har aldrig varit rösten till Solid Snake.

Han sa dock inte "Solid Snake", bara "Snake". Kiefer gjorde rösten till Venom Snake i Phantom Pain, men även Big Boss (Naked Snake) som Hayter tidigare gett rösten till

Om jag nu inte har helt fel, det är ju inte lätt att hänga med i röran.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Han sa dock inte "Solid Snake", bara "Snake". Kiefer gjorde rösten till Venom Snake i Phantom Pain, men även Big Boss (Naked Snake) som Hayter tidigare gett rösten till

Om jag nu inte har helt fel, det är ju inte lätt att hänga med i röran.

Juste, glömde bort att Ground Zeroes fanns.

Medlem
Skrivet av Striva:

Juste, glömde bort att Ground Zeroes fanns.

Lätt gjort! 😆

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Jag har inte svårt att tänka mig att Kojima har tröttnat på MGS, det är nog roligare för honom med kreativ frihet.

Det gäller nog också när det kommer till uppköp av Microsoft, varför låsa upp sig hos ett stort företag igen nu när han har typ fria tyglar.
Samarbeten kan jag dock tänka mig, frågan är dock ifall han riskerar sin relation till Sony ifall han gör exklusiva spel till Xbox.

Sen så bör det väl vara ganska troligt att Konami även lånar ut Silent Hill ifall MGS är ute?
Hoppas det i alla fall.

Kojima har väl sagt att han varit färdig med MGS sedan han gjorde färdigt MGS2 (eller var det 3?), men på något sätt alltid blivit övertalad att komma tillbaka.

Är väl möjligt han kanske vill rätta slutet i MGS5, men jag tror som du säger, att han nog trivs med den kreativa friheten han har nu. Jag skulle kunna tänka mig han börjar jobba som Platinum och gör exklusiva spel till olika konsoler, men inte låser upp sig hos någon av de "big three".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag har inte svårt att tänka mig att Kojima har tröttnat på MGS, det är nog roligare för honom med kreativ frihet.

Det gäller nog också när det kommer till uppköp av Microsoft, varför låsa upp sig hos ett stort företag igen nu när han har typ fria tyglar.
Samarbeten kan jag dock tänka mig, frågan är dock ifall han riskerar sin relation till Sony ifall han gör exklusiva spel till Xbox.

Sen så bör det väl vara ganska troligt att Konami även lånar ut Silent Hill ifall MGS är ute?
Hoppas det i alla fall.

Tror Kojima väljer annat alla dagar i veckan, dels vill han nog inte ha något att göra med Konami längre. Dels vill han göra nytt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Ponny

"Kojima-san, skulle du återigen vilja samarbeta med Kon..."

"NEJ!"


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Dom kommer licensiera ut det till alla som viftar med pengar. Kommer komma en massa skit.

Kontot avslutas

Hideo Kojima kommer nog inte röra sin Metal Gear serie igen tills han fått köpa upp den av Konami. Om det någon gång händer.

När han fortfarande var vid rodret så hoppades jag på en remake av Metal Gear och Metal Gear 2. Ville se hur de skulle se ut i 3D.

Annars så är det inte mycket som jag varit intresserad av att se kring Metal Gear längre eftersom serien ändå har knutits ihop vid Metal Gear Solid 5.
Eventuellt vad som händer efter Metal Gear Solid 4.
(Rörigt med numren på serien eftersom den hoppar väldigt fram och tillbaka i tiden, kanske dags att återsläppa spelen fast under ett annat namn där siffrorna tas bort eller att trean blir ettan)


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av jehuty:

Dom kommer licensiera ut det till alla som viftar med pengar. Kommer komma en massa skit.

Håller med.
Den riktiga Metal Gear serien är död.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar