Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Nej, det är samma som PS4, dvs låst till 30 FPS och samma texturer. Enda skillnaden är att det flyter på bättre när man spelar på PS5. Till exempel i Saint Denis så är det stabila 30 FPS oavsett hur mycket som händer i stan samtidigt.

Sedan så laddar spelet klart snabbare på PS5 vilket är trevligt.

Ja var en jävla skillnad på laddningstider.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja var en jävla skillnad på laddningstider.

Hehe, visst är det grymt skönt!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Hehe, visst är det grymt skönt!

Ja var det i valhalla med. Gick hur segt som helst på ps4 att ladda. Men nu får man både snabbare laddningstider och 60 fps.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Ja var det i valhalla med. Gick hur segt som helst på ps4 att ladda. Men nu får man både snabbare laddningstider och 60 fps.

Laddningstiderna är ju guld värt med de nya konsolerna!

Synd att Rockstar är som de är, hade inte varit dumt med nya versioner för mer grafiskt lull-lull i RDR2.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Laddningstiderna är ju guld värt med de nya konsolerna!

Synd att Rockstar är som de är, hade inte varit dumt med nya versioner för mer grafiskt lull-lull i RDR2.

Ja precis men dom skulle säkert ta fullpris för en sådan version haha


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Ja precis men dom skulle säkert ta fullpris för en sådan version haha

Definitivt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Nej, det är samma som PS4, dvs låst till 30 FPS och samma texturer. Enda skillnaden är att det flyter på bättre när man spelar på PS5. Till exempel i Saint Denis så är det stabila 30 FPS oavsett hur mycket som händer i stan samtidigt.

Sedan så laddar spelet klart snabbare på PS5 vilket är trevligt.

I see Jag såg en spela RDR2 på sin laptop och då var det fan bättre grafik än på min PS4 kändes det som så lite skillnad känner jag att det borde vara.

Medlem
Skrivet av Zontos:

I see Jag såg en spela RDR2 på sin laptop och då var det fan bättre grafik än på min PS4 kändes det som så lite skillnad känner jag att det borde vara.

Ja, det ser bättre ut på PC med bra gfx-kort. Då kan man även spela med 60 FPS.

Det skulle vara möjligt på nextgen-konsolerna också om Rockstar bara bestämde sig för att fixa det. Men än så länge finns bara oldgen-versionen som går att spela genom bakåtkompatibilitet.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Förhoppningsvis jobbar de med GTA 6, men de har alltså inte gjort någon skillnad alls på grafiken?

De jobbar väl på Gta 5 till PS5? Eller det är iaf det enda som är utannonserat😅

Medlem
Skrivet av Thane:

De jobbar väl på Gta 5 till PS5? Eller det är iaf det enda som är utannonserat😅

Det är väl snarare en grafikuppdatering i så fall? Man kan ju spela GTA5 på PS5 med en PS4 CD så jag förstår inte vad som ska vara nytt. Möjligen någon online-satsning.

Det har varit en artikel i Aftonbladet att GTA6 är
under utveckling men det tar ett tag det

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zontos:

Det har varit en artikel i Aftonbladet att GTA6 är
under utveckling men det tar ett tag det

Yes, vi ska ju hinna med GTA 5 till PS6 också.

Avstängd

Jag hade ju ett vanilla ps4 men känns som rdr2 ä mycket snyggare nu än då jag spelade på det. För det höll nog inte 30 fps hela tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag hade ju ett vanilla ps4 men känns som rdr2 ä mycket snyggare nu än då jag spelade på det. För det höll nog inte 30 fps hela tiden.

Ja, både PS4 vanilla och Pro kan råka ut för frame drops när det är mera detaljer på skärmen men på PS5 slipper ögat störa sig på sånt, där är det stabila 30 FPS hela tiden, även i Saint Denis i rusningstid. Det blir klart bättre känsla och ser bättre ut när det inte droppar och håller på.

Ambassadör
Xbox

Tror ni att vi får något liknande spel den här generationen?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tror ni att vi får något liknande spel den här generationen?

Ja, det hoppas jag verkligen. RDR2 har ju fått bra kritik och sålt rätt bra, och intäkterna från online-delen verkar vara rätt skapliga så det skulle nog vara rätt säker investering om Rockstar satsade på att göra RDR3. Sedan är frågan om de vill investera i nytt spel i samma klass förstås.

Enligt den här artikeln så tog RDR2 runt 8 år att utveckla och hade en produktionsbudget på 100 miljoner dollar, vilket gör det till ett av de mest kostsamma spelen senaste årtiondet, samt krävde en personalstyrka på 2 000 pers. RDR3 skulle antagligen kräva en liknande investering och ta lika lång tid att utveckla så frågan är hur ledningen på Take-Two och Rockstar ser på det hela. Hur som helst så hoppas jag att de känner att de har massor av saker kvar att göra och stories att berätta i Vilda västern. Det vore kul! 🤠

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tror ni att vi får något liknande spel den här generationen?

Det tror jag! Men det kommer nog dröja ett par år. Som ovan nämnde så jobbade de med RDR2 i åtta år, det behöver inte ta så lång tid som jag har förstått när jag pratade med en som jobbar med datorspelsutveckling. Men tid tar det ju..

Det kan hända att GTA6 finns som en färdig idé precis som RDR2 förmodligen var redan när första RDR släpptes.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Tror ni att vi får något liknande spel den här generationen?

GTA6 lär ju vara ett sådant spel. Stor öppen värld med bra story. Sen vet man ju aldrig om det kanske kommer ett RDR3 heller, hoppas kan man ju.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

GTA6 lär ju vara ett sådant spel. Stor öppen värld med bra story. Sen vet man ju aldrig om det kanske kommer ett RDR3 heller, hoppas kan man ju.

Från Rockstar så lär GTA 6 vara nästa storspel ja, Tyvärr gör den serien inget för mig, personligen rör den sig inte i samma division som RDR2. Inte ens i närheten.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mortaigne:

Tror ni att vi får något liknande spel den här generationen?

Skrivet av Mortaigne:

Från Rockstar så lär GTA 6 vara nästa storspel ja, Tyvärr gör den serien inget för mig, personligen rör den sig inte i samma division som RDR2. Inte ens i närheten.

Vad menar du med "liknande spel" då, för GTA 6 är ju annars det givna svaret?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vad menar du med "liknande spel" då, för GTA 6 är ju annars det givna svaret?

Nej, ett nytt västernspel är väl det givna svaret, eller? 😁

Medlem

GTA6 kommer nog släppas härnäst till denna generationen. Jag tror dom började med GTA6 efter GTAV, runt 2013, men prioriterade mest RDR2 såklart. Men nu är det nog fullt ös med att göra GTA6. Nu när Rockstar tjänar så mycket på både GTA och RDR serien så tror jag dom inte vågar pilla på ett vinnande koncept, så min gissning är RDR3 efter GTA6, vilket kanske kommer runt 2026/2027. Vad tror ni?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sisyr:

Vad menar du med "liknande spel" då, för GTA 6 är ju annars det givna svaret?

Ett spel som griper tag i mig, med en setting som är spännande och en fantastisk värld att utforska. Gärna i historisk miljö, som Western. Ett spel som jag kan förlora mig i.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av nils45:

GTA6 kommer nog släppas härnäst till denna generationen. Jag tror dom började med GTA6 efter GTAV, runt 2013, men prioriterade mest RDR2 såklart. Men nu är det nog fullt ös med att göra GTA6. Nu när Rockstar tjänar så mycket på både GTA och RDR serien så tror jag dom inte vågar pilla på ett vinnande koncept, så min gissning är RDR3 efter GTA6, vilket kanske kommer runt 2026/2027. Vad tror ni?

Det enda trovärdiga källan om GTA 6 som jag ser är det här.

https://spela.aftonbladet.se/2020/04/bekraftat-rockstar-halle...

Så ja det kommer nog att släppas, förmodligen kanske det tar lite extra tid eftersom de som jobbar med spelet kanske varvar det med att göra saker med familjen eftersom det är en pandemi i farten. Det verkar också som att Dan Hauser som är mannen bakom GTA har lämnat bolaget. Tydligen verkade han som det står i artikeln gett upphov till en dålig kultur om arbetshets...

Sedan verkar den här sidan vara öppen med att det är rykten också.

https://global.techradar.com/sv-se/news/gta-6-alla-de-senaste...

Men som svar på din fråga, ja det kommer nog ett GTA6 inom några år, jag skulle tippa på 2023 tidigast. RDR3 kanske kommer ut senare under 20-talet är jag rädd.

Medlem
Skrivet av nils45:

GTA6 kommer nog släppas härnäst till denna generationen. Jag tror dom började med GTA6 efter GTAV, runt 2013, men prioriterade mest RDR2 såklart. Men nu är det nog fullt ös med att göra GTA6. Nu när Rockstar tjänar så mycket på både GTA och RDR serien så tror jag dom inte vågar pilla på ett vinnande koncept, så min gissning är RDR3 efter GTA6, vilket kanske kommer runt 2026/2027. Vad tror ni?

Jag tror det är en bra gissning angående RDR3 och jag hoppas du har rätt — då har vi ett riktigt storspel att se fram emot om några år.

Apropå GTA så håller ju Rockstar även på med nextgen-version av GTA5 som ska släppas någon gång under andra halvan av 2021 för både PS5 och Xbox Series X, om det inte blir försenat. Hur som helst, jag läste om ett rykte att nextgen-versionen kommer att använda en förbättrad version av RAGE-motorn, dvs samma spelmotor som RDR2. Det skulle i så fall göra det möjligt att odla skägg i GTA5 på samma sätt som i RDR2.

Medlem

Jag har aldrig sett den här stenformationen förut trots att jag spelat massor av timmar...

Jag såg bilden på nätet (den finns här).

Det finns så otroligt många detaljer i spelet!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har aldrig sett den här stenformationen förut trots att jag spelat massor av timmar...

https://i.imgur.com/OWZqXRO.jpg

Jag såg bilden på nätet (den finns här).

Det finns så otroligt många detaljer i spelet!

Wow tror inte jag har sett det heller vad jag vet men var det ett "point of interst"?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Wow tror inte jag har sett det heller vad jag vet men var det ett "point of interst"?

Inte vad jag vet. Det verkar inte vara något som är markerat på någon karta eller så. Men det är ju en sevärdhet helt klart, hehe — jag ska rida dit och kolla nästa gång jag spelar. Det är tydligen lite klurigt att hitta men jag läste att det ska ligga någonstans nordväst om moonshine shack i New Hanover och bilden är ju till stor hjälp förstås.

Medlem

Är på min andra genomspelning utav spelet, vilket fantastiskt spel det är. Var väldigt kritisk när spelet släpptes, men om man bara låter spelet köra sin grej och om man lever sig in i Arthur så blir man honom, och man känner sig ett med världen. "Segheten" och de "linjära" uppdragen är inte för Rockstar inte kan något annat, hela spelet handlar om inlevelse, och budskapet från Rockstar om avsaknaden av stealth eller fria alternativ är uppenbar, det behövs helt enkelt inte, och det är inte realistiskt, och så är det mycket bättre för spelaren att behålla inlevelsen. Hela syftet är att världen utanför är till för dig att vara fri att göra vad du vill, sen när du känner att du vill vara den som tittar på så tacklar du huvuduppdragen som bjuder på action och humor. Att ta en cigg, kliva av sin häst, och slå en Lemoyne Raider på käften, och sedan plocka upp din hatt för att sedan fortsätta till närmaste slaktare för att sälja ditt kött, är tillräckligt för att förstå hela spelet. Dom välgjorda animationerna säger något om hela spelet, att allt är välgjort och påtänkt, ett äventyr utan dess like! Att också lära sig historian om denna period gör också bara spelet kusligt mycket bättre. En smutsig tid där världen var på väg att förändras.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inte vad jag vet. Det verkar inte vara något som är markerat på någon karta eller så. Men det är ju en sevärdhet helt klart, hehe — jag ska rida dit och kolla nästa gång jag spelar. Det är tydligen lite klurigt att hitta men jag läste att det ska ligga någonstans nordväst om moonshine shack i New Hanover och bilden är ju till stor hjälp förstås.

Brukar rida förbi den rätt mycket när jag rider ner längst vägen norrifrån så det borde inte vara alltför svårt att hitta. Ligger ju precis intill vägen liksom, dock lite svårt att se om man inte rider i sakta mak kan jag tänka mig.
Har för mig att det inte är en point of interest på så sätt att arthur ritar av den eller något dock, men ändå kul att se. Fantastiskt mycket detaljer i spelet.

Medlem

Ni som spelar online med m+kb och gillar PvPn, känner ni att ni har någon disadvantage när ni spelar mot spelare som spelar med joystick och har auto-aim?


signatur

Ordo Ab Chao

Skriv svar