CoD Warzone-ansvarig: "Ingen hatar fuskare mer än vad vi gör"

Medlem

Det värsta med fusken är att det är så många fler än vad man tror, jag lirade global offensive med en kille i typ ett halvår, han var lite sisådär skillmässigt i början, sedan blev han bättre och bättre, efter ett halvår så erkänner han att han fuskar.. Antar att anledningen var att han helt enkelt inte kunde hänga på när man kröp uppåt högre mmr och global elite i reguljära matchmaking. Men men, slutade spela med honom, slutade spela cs go helt faktiskt, blir ju att man antar att alla med "godlike" gamesense helt enkelt är fuskare. Skittråkigt när det annars är ett kul lagspel med högt skill tak.

Är ju inget fel med att vara en jävla nobb, det är väl alla när man inte spelat så mycket.
Fuskar man finns det ju inte ens en mening med att spela, fattar inte vad som är kul med det.
Det är ju bara en powertrip baserad på att man är kass som fan.
En loser som inte ens vill bli bättre.

Det är klart man inte blir lika bra som någon som spelat cs sedan barnsben efter 300 timmar, dom flesta duktiga har ju minst 7-8 tusen timmar om man adderar med dom äldre spelen.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Nej tack, där håller jag inte med. När jag körde CS som aktivast mellan 1.3 och 1.6, så vet jag inte hur många gånger jag vart bannad på mindre privata klanservrar, bara för att jag lärde mig när och var jag skulle skjuta för att wallbanga relativt framgångsrikt. Eller när man hade dagar man hamnade i en bra "zen"-status och lyckas aima rätt.
Eller när man spelade mindre turneringar och hamnade på någons server som var localhosted, vilket gjorde att han hade 0 ping, men alla andra sprang med 50 som fluktuerade upp till 200.
Eller att du körde på en icke-VAC server och en av klanen som ägde servern fuskade och det fanns inget du kunde göra åt det.

Fanns fler nackdelar förr, att jag tar hellre dedikerade servrar som underhålls av spelföretaget, än spela på någons lokalserver som är samma dator som de själva spelar spelet på, som inte klarar av att ha 10 spelare på samtidigt.

Jag har ingen koll på just CS, men i fallet EA så fanns officiella servrar för de som inte gillade klan/personägda att spela på om man nu inte gillade admins eller kunde hitta en med bra admins.

Nu är det officiella för hela slanten eller som EA gjorde betala för en väldigt begränsad admin funktion utan kick möjlighet hyrd av dem.
Handlar bara om att kunna döda spelen så fort de önskar för att få ut nästa produkt som jag ser det.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ta dom inte på allvar. Folk som spelar spel är ofta fegisar. Min mamma skulle varit död och "sönderknullad" för länge sedan om det alla gamers skrikit åt mig varit sant. Men vad jag vet så är hon inte drabbad av något sådant ännu.

🤣🤣🤣👍

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Visst, fuskare är otyg och förstör för andra men lite väl starkt att hata dem?

Att haka upp sig på ett ordval som smakar illa, istället för att välvilligt försöka förstå innebörden är ett av vår samtid största samhällsproblem.

Ämnet var fuskare. Metadebatten blir hur mycket man får hata de förbannade djävla asen till avskräde.

Tog jag i för mycket nu?

Medlem
Skrivet av Beguven:

Att haka upp sig på ett ordval som smakar illa, istället för att välvilligt försöka förstå innebörden är ett av vår samtid största samhällsproblem.

Ämnet var fuskare. Metadebatten blir hur mycket man får hata de förbannade djävla asen till avskräde.

Tog jag i för mycket nu?

Nä, man får väl hata vem/vad man vill.
Var mer en undran om det faktiskt var intentionen eller inte.
Hata på.

Medlem

Kanske skulle fusket minska on spel tillverkare belönade vanligt spelande , att abrupt bara banna hjälper inte mycket men kraftiga begränsningar kanske för fuskaren eller mindre kontroll . Full kontroll över en fuskande bottares karaktär till en nerfad karaktär - om man är så dum att man bara fortsatter-> ner till 1% weapondamage och 10% running speed - ett alternativ är ju också att karaktären tappar alla färger och spelar i svartvitt eller vissa eller dom fastnat på en default monitor upplösning som max 600 pixels i höjdled . Ett annat är ju att för att fortsätta spela efter till 2 veckor måste har fått ett brev och skickat tillbaka bekräftelse brev - men jag antar att profiten säger nej hos EA och dom andra, - >under tiden dom inte fått bekräftelse brevet få är din spelarkaraktär "begränsad" -allt är möjligt men spelindustrin har fastnat i mentaliten hos spelutvecklarna( wallstreet) i USA (Typ brott är lika med hårdaste straff möjligt men i dessa fall är det faktist att utreda är mycket kostsamt så brott blir likamed hårdaste staff -för mej personligen tyder på low iq ( personligt faktiskt och tycker att det kraftigt begränsande))

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kan du verkligen inte förstå varför? Jag menar inte frågan som något negativt mot dig, men jag tycker det är fascinerande att folk på allvar inte förstår varför andra fuskar. Det är trots allt en så pass stor del av spelare på nätet som faktiskt fuskar, så vi snackar inte om något obskyrt fenomen som t.ex. el-allergi.

Vi har väl alla upplevt att vi fått en kick av att göra något som vi inte borde göra, som fuska i Monopol, palla äpplen, ringa på hos en granne och sen springa iväg för att sen höra han skrika efter en, eller till och med jaga en några kvarter. Visserligen är detta saker småbarn gör, men likaväl är det känslor vi alla upplevt, som inte borde vara okända för oss.

Säger inte att det är rätt att fuska i onlinespel, men jag tycker nog att om vi tänker bak lite till vår barndom så tror jag vi alla förstår varför det händer.

Jag har aldrig gjort några av dom sakerna du tar upp. Snodde två micro machines flyplan av en kompis till en kompis en gång med mådde dåligt över det så jag gjorde inget sånt efter det. Så nej, jag fattar inte heller varför man ska hålla på att fuska. Jag hade bara känt att jag förstör spelet för andra.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag har aldrig gjort några av dom sakerna du tar upp. Snodde två micro machines flyplan av en kompis till en kompis en gång med mådde dåligt över det så jag gjorde inget sånt efter det. Så nej, jag fattar inte heller varför man ska hålla på att fuska. Jag hade bara känt att jag förstör spelet för andra.

Poängen var att de flesta kan förstå varför andra människor gör vissa saker, även om man inte gjort det själv, eftersom vi har empati. Jag behöver inte ha sysslat med fallskärmshoppning för att förstå att folk älskar adrenalinkicken, och jag behöver heller inte ha fuskat i Warzone för att förstå varför någon gör det. Det hjälper dock om man någonsin gjort något man egentligen inte borde gjort, som att palla äpplen och fått gamla gubben Oskar efter en.

Att stjäla Micro Machines är något helt annat dock, men även det förståeligt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Poängen var att de flesta kan förstå varför andra människor gör vissa saker, även om man inte gjort det själv, eftersom vi har empati. Jag behöver inte ha sysslat med fallskärmshoppning för att förstå att folk älskar adrenalinkicken, och jag behöver heller inte ha fuskat i Warzone för att förstå varför någon gör det. Det hjälper dock om man någonsin gjort något man egentligen inte borde gjort, som att palla äpplen och fått gamla gubben Oskar efter en.

Att stjäla Micro Machines är något helt annat dock, men även det förståeligt.

Ok, jag förstår vad du menar. När det kommer till spel som Warzone eller liknande kan jag kanske förstå om man fuskar då och då för att exempelvis få lite bättre stats även om jag tycker det är respektlöst mot andra spelare. Kanske helt enkelt borde låta alla fuskare spela tillsammans så blir ingen icke fuskare drabbad?
Men sen är det en del som använder fusk som verkar göra det enbart för att förstöra för andra. Jag spelar inte GTA Online själv men jag har sett väldigt många videos där hackare totalt förstör spelupplevelsen. Det är något jag inte förstår varför man gör. Att veta att man förmodligen gjort ett gäng med spelare förbannade. Vad får man ut av det? Det förstår jag inte.


signatur

PSN: MrOakenborn

12
Skriv svar