Mass Effect Legendary Edition får en bitig day one-patch

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Fast det är ju inte ett 14 år gammalt spel. Det är ju en remaster. Nya features nya problem.

Och så vida du inte har begränsad surfmängd eller väldigt segt internat förstår jag inte problemet.
Det är något som sköts automatiskt i bakgrunden. Gud vad jobbigt.

Kommer ihåg när man fick ladda ner patchar får FilePlanet o.d. Det är verkligen tacksamt att vara gejmer idag.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Självklart inga problem att ladda ner en patch. Men jag vill att spelen på mina skivor är spelbara och kompletta utan att behöva tillgång till Sonys servrar. Jag köper därför oftast spelen när de släpps som GOTY-utgåvor med alla DLC och patchar. Det kändes naturligt att denna utgåva av mass-effect skulle bli likt en sådan, men så är tydligen inte fallet.

Aha det tänkte jag inte på. Av den anledningen är det ju bra att inte behöva en day-1 patch.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Självklart inga problem att ladda ner en patch. Men jag vill att spelen på mina skivor är spelbara och kompletta utan att behöva tillgång till Sonys servrar. Jag köper därför oftast spelen när de släpps som GOTY-utgåvor med alla DLC och patchar. Det kändes naturligt att denna utgåva av mass-effect skulle bli likt en sådan, men så är tydligen inte fallet.

Förstår tanken eftersom jag hade haft liknande åsikter för några år sedan, men det är tyvärr ett förlegat sätt att se på det hela, och bland ett urval av 1000 potentiella köpare är du förmodligen den enda som bryr sig om detta. Är GOTY-utgåvor ens en grej nu för tiden? Tror inte vi borde se på den här releasen som en sådan.

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Kommer ihåg när man fick ladda ner patchar får FilePlanet o.d. Det är verkligen tacksamt att vara gejmer idag.

Samma. Orkade typ aldrig lägga tid på det där om spelet inte var helt trasigt vid release.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår tanken eftersom jag hade haft liknande åsikter för några år sedan, men det är tyvärr ett förlegat sätt att se på det hela, och bland ett urval av 1000 potentiella köpare är du förmodligen den enda som bryr sig om detta. Är GOTY-utgåvor ens en grej nu för tiden? Tror inte vi borde se på den här releasen som en sådan.

Jag skiter väl i om det är ett förlegat synsätt. Jag tycker likt förbannat att det är tråkigt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag skiter väl i om det är ett förlegat synsätt. Jag tycker likt förbannat att det är tråkigt.

Och jag skiter i om du skiter i det, om vi nu ska diskutera på den nivån 😁

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Det är inte en remake, och kommer troligtvis fungera minst lika bra på Ps4 som originalen gjorde på Xbox 360. Jag tänker också köra på PC, men inte alla kan/vill lägga 20000 på datordelar. Skönt att du fick skryta om dina dyra prylar dock 🙂

Remake hit, remake dit, kalla det vad du vill. Funkar remaster bättre? Det är en uppdaterad version med bättre grafik och stöd för 4K och att spela den i usel grafik och 30 fps vore ju helt meningslöst.

Poängen var inte "skryta", det var att jag tycker att det är värt att lägga lite pengar på något man tillbringar så mycket tid på som många gör med spelande. Dataspel är ändå en relativt billig hobby. Men visst, om man snarare spelar ett par timmar i veckan än ett par timmar om dan kan jag förstå om man inte vill lägga pengar på en dator.
För övrigt hade jag inte råd heller att betala av min CX 55 rakt av utan köpte den på räntefri avbetalning.

eld
Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ja det vore ett bättre alternativ

och de fysiska kopiorna får vänta några månader, alright!

Ser det redan framför mig nu:

"Fyfan att de försenar fysiskt släpp, så sämst, är det såhär det ska vara varje gång nu?"

Medlem

Det här ser jag fram emot, har bara kört igenom första spelet i serien. Så nu känns det som ett bra tillfälle att köra igenom alla 3


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Men.... Det är så otroligt många timmar vi snackar nu. Ujujuj. Inge bra för en stressad småbarnsförälder.

Det är ju det som är grejen, i mitt tycke ska bra spel ska ta lång tid att klara
Gärna flera månader

Medlem

Förstår inte varför en day 1-patch är en nyhet ens?

Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Usch vad tråkigt att spela remaken på nån gammal konsol, skulle aldrig förstöra upplevelsen genom att spela så. Tar ju bort hela vitsen med att köra en remake?
Har sett fram emot att spela dem länge nu och har köpt ett RTX 3080 och en LG CX 55 inför release. Blir så jäkla kul, världens bästa spel IMO.

Jag har en stark dator som jag skulle kunna spela på.

Däremot vill jag gärna kunna lira i soffan framför TV:n, som jag avnjöt spelen på min 360 för 10 år sedan.

Eftersom det handlar om en remaster med lite piffade texturer tänkte jag att det kanske skulle fungera bra på en PS4.

Medlem

Faaen hade verkligen velat ha coop multiplayer men men man blir glad att dem ror i hamn projektet iaf.
Ska bli intressant o lira dlc kampanjerna, det missade man helt back in the day.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Jag har en stark dator som jag skulle kunna spela på.

Däremot vill jag gärna kunna lira i soffan framför TV:n, som jag avnjöt spelen på min 360 för 10 år sedan.

Eftersom det handlar om en remaster med lite piffade texturer tänkte jag att det kanske skulle fungera bra på en PS4.

Aha, jo så spelar jag med.. köp handkontroll till datorn då?

Kanske jag som har lite höga förväntningar, går och hoppas på att de kommer se ut som nya spel..

12
Skriv svar