Jämförelse av Resident Evil Village på PS5 och Xbox – raytracing-plus för Series X

Robot
Jämförelse av Resident Evil Village på PS5 och Xbox – raytracing-plus för Series X

Och liiite snabbare laddtider på PS5.

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

När får vi recensionen på RE:8?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

En sak jag tänkte på när jag nu fick testa bägge delarna av demon är att jag finner det grafiska att se rätt daterat ut. Var tvungen o ladda hem o testa förra RE och ja.. jag tycker det tusan ser bättre ut än det här.
Man får verkligen ingen direkt känsla av next gen men kanske är det här till största del utvecklat för förra generationen?!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Som vanligt med RE Engine så klarar den inomhusmiljöer bättre än utomhus. Träd, gräs och snö klarar den inte med tillfredsställt resultat.

Medlem

Utan psvr blir RE8 bara en blek lillebror till RE7 oavsett hur många grafiska effekter dom lägger till.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Utan psvr blir RE8 bara en blek lillebror till RE7 oavsett hur många grafiska effekter dom lägger till.

Hell no. Detta kommer spränga min hjärna. Fredag kan inte komma fort nog. Lirade Resident Evil 7 på Steam och det var riktigt vasst utan VR och RE8 kommer bli en mäktig historia. Kan tänka mig att spelet är grymt i VR dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Utan psvr blir RE8 bara en blek lillebror till RE7 oavsett hur många grafiska effekter dom lägger till.

Som så mycket annat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Får hem mitt idag faktiskt fick sms från postnord igår att det kommer en leverans hem till dörren ikväll så smäller det

NuZ
Testpilot
Skrivet av SunShine:

En sak jag tänkte på när jag nu fick testa bägge delarna av demon är att jag finner det grafiska att se rätt daterat ut. Var tvungen o ladda hem o testa förra RE och ja.. jag tycker det tusan ser bättre ut än det här.
Man får verkligen ingen direkt känsla av next gen men kanske är det här till största del utvecklat för förra generationen?!

Tycker det är ett himla tjat om next-gen dit och next-gen dit. Vad är next-gen då? Snabbare laddtider? Bättre grafik? Roligare spel? Bättre gameplay? *suck*

Ett bra spel är väl ett bra spel eller? Och vad jag provat på demot, kommer detta vara ett jävligt bra spel!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av PontusT:

Får hem mitt idag faktiskt fick sms från postnord igår att det kommer en leverans hem till dörren ikväll så smäller det

samma här, så taggad att få spela detta ikväll

Flakmonkey
Skrivet av NuZ:

Tycker det är ett himla tjat om next-gen dit och next-gen dit. Vad är next-gen då? Snabbare laddtider? Bättre grafik? Roligare spel? Bättre gameplay? *suck*

Ett bra spel är väl ett bra spel eller? Och vad jag provat på demot, kommer detta vara ett jävligt bra spel!

Man förstår det ju på ett sätt. Köper man en ny konsol eller ny dator så förväntar man sig ju att man ska få upplevelser som inte gick att få på sin gamla dator eller gamla konsol, vad är annars poängen med att köpa nytt? Dock så tror jag att folk behöver ha lite mer tålamod och vänta på de spel som utvecklas utan någon som helst hänsyn till den gamla hårdvaran. Viss trycks tro att det finns en "create nextgen version"-knapp som utvecklarna väljer att inte trycka på bara för att jävlas

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Man förstår det ju på ett sätt. Köper man en ny konsol eller ny dator så förväntar man sig ju att man ska få upplevelser som inte gick att få på sin gamla dator eller gamla konsol, vad är annars poängen med att köpa nytt? Dock så tror jag att folk behöver ha lite mer tålamod och vänta på de spel som utvecklas utan någon som helst hänsyn till den gamla hårdvaran. Viss trycks tro att det finns en "create nextgen version"-knapp som utvecklarna väljer att inte trycka på bara för att jävlas

Den där knappen tycker jag du ska pitcha som idé tills nästa generation haha. Låter grymt effektiv!
För egen del tyckte jag mer att nya RE kändes föråldrat på många sätt. Men ngn annan påpekade här i tråden att det nog är deras motor som är rätt dålig på att hantera utomhus miljöer. så det är nog mer där skon klämmer för mig när jag tänker efter. Gräs o så ser verkligen horribelt ut i demon iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

läste någonstans på facebook att spelet är cirka 10tim långt?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Utan VR kan man skippa. Hoppas nian kommer med en riktig Next-Gen motor för PSVR 2.0

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

läste någonstans på facebook att spelet är cirka 10tim långt?

Skulle inte förvåna mig. Alla re spel ligger där omkring på första genomspelningen.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Får hem mitt idag faktiskt fick sms från postnord igår att det kommer en leverans hem till dörren ikväll så smäller det

Skrivet av anon_327736:

samma här, så taggad att få spela detta ikväll

Var har ni bokat det som får det redan? Bra att veta inför andra släpp 😂


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Inaktiv
Skrivet av N_micke:

Var har ni bokat det som får det redan? Bra att veta inför andra släpp 😂

Testade att beställa från power.se och det verkar ha belönat sig

Medlem
Skrivet av N_micke:

Var har ni bokat det som får det redan? Bra att veta inför andra släpp 😂

Bokade från power.se Har mitt exemplar framför mig nu, dock var fodralet trasigt, typ helt mosat. Så undrar vart det har gått sönder. Men skivan klara sig iallfall det viktigaste

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

läste någonstans på facebook att spelet är cirka 10tim långt?

Standard tid för Resident Evil spel. Får vara glada att det inte är närmare 4 timmar som RE3.

Medlem

Har spelat en timme nu typ. "Mind blown"!
Ps5 versionen har rullat här ett tag nu, och spelet griper tag i en direkt. Det här känns som ännu ett mästerverk. Men men, det är tidigt in i spelet, men det känns mycket skräckmysigt än så länge

Medlem
Skrivet av PontusT:

Har spelat en timme nu typ. "Mind blown"!
Ps5 versionen har rullat här ett tag nu, och spelet griper tag i en direkt. Det här känns som ännu ett mästerverk. Men men, det är tidigt in i spelet, men det känns mycket skräckmysigt än så länge

Fy fasen så avundsjuk! Låter riktigt lovande!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

1
Skriv svar