Epic kör månadslång rea - Vilka fynd har du hittat?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ja Death Stranding för 72 kronor var ju inte fel.

Det är ett rån. För bra spel för så lite pengar. 🙂

Medlem

Fast jag har mina uppgifter på Steam

Medlem

Har ju ett konto men bara för att klicka hem gratisspel. Köper annars på Steam när det är Rea där

Medlem

Slog till på Ghostrunner för 49,50 kr efter kupong, läst en del bra om det och jag uppskattade mirrors edge så det kändes lovande.

Medlem

Ja, Har ett konto med ett tiotal gratisspel. Men jag har aldrig laddat ner något spel med Epic.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har ett konto, använder aldrig. Men det är samma med alla pc-spel för mig tyvärr. Trivs inte sitta vid datorn och spela och ska jag ändå använda soffan och tv så blir det enklast med någon av konsolerna


signatur

Ultrazine

Avstängd
Skrivet av peggleball:

Har konto på Epic. Har plockat många gratis spel i ett eller två år men har knappt spelat något. Tänkte jag skulle spela Troy men blev aldrig av. Vill jag spela ett spel på riktigt så kan jag köpa det. Gratis låter gott men har man råd är det bara oinstressant meningslöst samlande.

Men visst, hade året varit 2000-2010 och man var en fattig student igen hade nog Epic varit guldvärt. Fast då spelade jag wow....

Detta. Det är liksom inte dyrt med spel, såvida man inte lägger orimliga summor på s.k "microtransactioner" men det är ju ett bedrägeri och då får man skylla sig själv från första början.

Betalar hellre för något på steam, än får skit graits på Egs.

Medlem

Som folk skrivit. Köper hellre spel på steam där man har allting annat. Tänker inte starta en ny samling på epic när jag har allting på steam sedan tidigare oavsett pris.

Medlem

72.60 SEK Death Stranding
60.35 SEK Twin Mirror

Hade inte tänkte köpa, men när spelen kostar som en kopp kaffe blir det säkert nåt mer.
Dessutom lär de funka bra på mitt RX 480, och backloggen är snart genomarbetad.
Lika bra att fylla på igen - då blir det inga problem att vänta ut grafikkortsbristen.
Raytracing kan vänta.

Medlem

Sålänge dom försöker köpa sin kundbas istället för att fixa deras genomruttna plattform så kommer jag aldrig använda mig av deras tjänster.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Som folk skrivit. Köper hellre spel på steam där man har allting annat. Tänker inte starta en ny samling på epic när jag har allting på steam sedan tidigare oavsett pris.

Varför inte bara skaffa GOG galaxy för att få allt samlat om det är där skon klämmer?

eld
Medlem

subnautica: below zero för hundralappen med kupongen är ju nästan kriminellt!

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Varför inte bara skaffa GOG galaxy för att få allt samlat om det är där skon klämmer?

Finns även en open source mjukvara som heter Playnite som samlar allt, laddar ned metadata osv. Rekommenderas:

https://playnite.link/

Medlem

Slog till på ghostrunner för 49:- med kupong. Kändes som en bra deal.

Medlem

Death Stranding för 72 spänn är ju helt ok.

Sjukt hur mycket gratis och billiga spel det finns numera. Jag tänker tillbaka på 90-talet när jag var barn och man vart glad om fick köpa 1 spel om året för 500 spänn.

Medlem

varför visar death stranding videon på Epic Store loggan av Cyberpunk 2077 precis innan Death STranding loggan visas?

Var är sambandet?

för övrigt så ligger Death Stranding idag på 167kr. hmm

värt?


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Skribent
Skrivet av kintobe:

varför visar death stranding videon på Epic Store loggan av Cyberpunk 2077 precis innan Death STranding loggan visas?

Var är sambandet?

för övrigt så ligger Death Stranding idag på 167kr. hmm

värt?

Death Stranding kostar 72,60:- eftersom priset du ser är INNAN Epics rabattkupong på 95:- är avdraget.

edit: Lägg spelet i kundkorgen så ser du det riktiga priset. Nu har jag inte kollat den här rean, men som det är som förut så är det 95:- extra rabatt på alla spel som har et pris över 150:- OAVSETT om det redan är rabatterat.

Medlem
Skrivet av CZPR:

Claimat NBA.
Blir antingen Death Stranding eller Tony Hawks.

Blev Death Stranding, läst mycket gott om det.
Får hoppas det lever upp till förväntningarna.

Medlem
Skrivet av kintobe:

varför visar death stranding videon på Epic Store loggan av Cyberpunk 2077 precis innan Death STranding loggan visas?

Var är sambandet?

för övrigt så ligger Death Stranding idag på 167kr. hmm

värt?

Death Stranding är lätt värt fullpris så kör!

Medlem

Hade bara köpt ett enda spel tidigare på EGS och tänkte att "ja om de nu ska köra en superrea så kan de väl få lite av mina pengar". Slängde till death stranding med kupong och gick till betalning där den klagade på fel CVV trots att det var rätt och betalningen misslyckades. Försökte göra om köpet med annat betalsätt och då är kupongen visst förbrukad trots att köpet aldrig gick igenom.
Nej Epic, vill ni ha mina pengar så får ni fan göra bättre ifrån er än såhär. Gav upp och stängde ner launchern igen.

Medlem

Avskyr EPiC med sin ruttna launcher (med noll funktioner o statistik) och exklusiva uppköp. Däremot startade jag ett konto då jag inte kunde motstå deras gratisspel sommaren 2019. Vill helst ha allt samlat i mitt Steam bibliotek. Vissa exklusiva spel som EPiC hade 1 års tid på kunde jag inte vänta på en Steam release utan slog till på via EPiC. Control och HiTMAN 3 har jag köpt. Även UBIsoft spel som: Ghost Recon: BreakPoint, Watch Dogs: Legion, Assassin's Creed: Valhalla. Så 5 köp har det blivit hos EPiC. Dock så köpte jag HiTMAN 3 nyckeln via Kinguin. Det enda jag gillar med EPIC Launcher är att den mäter o visar din speltid direkt i biblioteket bredvid spelet. Jag är en statistik nörd.

Skrivet av Dahlis87:

Vart då? Hittar inget auktoriserad ställe som tar under 350 kr.

På Kinguin finns säljaren (Chain Breaker) som säljer det för 353:- o sedan får man 6% rabatt vid utcheckning av Kinguin.

Skrivet av lajklajk:

Vad bra att du förtydligade.. Tänk om FZ tror att du har ett konto på EPIC, HUVVA !

Take it easy. Nu diskuterar vi ju på ett spelforum.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av superlim:

ah synd att du slösade pengar då, hade kunnat spara 15 spänn om du köpte en steamnyckel!

Problemet med många sidor som säljer billiga nycklar är att detta görs av kriminella, så då supportar man den skitarna.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Keima:

När dom har recensioner på Epic Game Store kanske jag överväger annars är det ju dumt att köpa spel man inte vet vad man får

En recension finns några knapptryckningar bort med en googlesökning

Medlem
Skrivet av Keima:

När dom har recensioner på Epic Game Store kanske jag överväger annars är det ju dumt att köpa spel man inte vet vad man får

Så innan Steam introducerade recensioner så var du helt vilsen och köpte alla spel på måfå eller vadå? Finns ju hur mycket information som helst ute på nätet om alla möjliga spel så det är ju knappast ett problem idag. Sen finns det ju faktiskt både recensioner och OpenCritic statistik på Epic, men jag antar att det är just user reviews du syftar på.

Medlem

Vad är det alla har emot EPIC egentligen?
Jag har använt EPIC länge. De har bra priser, speciellt just nu med rabattkoden. Skiter väl i klientens utformning. Det är ju spelen jag är ute efter.
Ladda ner EPIC, köp spelet, spela!! Det funkar precis lika bra som Steam eller andra plattformar. Jag ser inte problemet. Var glada över bra pris på spelen istället.
Köpte själv Days Gone precis. Funkar klockrent.

Medlem

Varför tycker du att alla har något imot EPIC?
Bar i denna undersökningen så ser man att de allra flesta har ett konto och använder tjänsten.

Rent generellt så kan man utgå från att de allra flest inte är speciellt polariserade utan har en ganska neutral syn på det mesta, gäller mig själv i detta fallet.

Skrivet av niclas_mif88:

Vad är det alla har emot EPIC egentligen?
Jag har använt EPIC länge. De har bra priser, speciellt just nu med rabattkoden. Skiter väl i klientens utformning. Det är ju spelen jag är ute efter.
Ladda ner EPIC, köp spelet, spela!! Det funkar precis lika bra som Steam eller andra plattformar. Jag ser inte problemet. Var glada över bra pris på spelen istället.
Köpte själv Days Gone precis. Funkar klockrent.

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

Vad är det alla har emot EPIC egentligen?
Jag har använt EPIC länge. De har bra priser, speciellt just nu med rabattkoden. Skiter väl i klientens utformning. Det är ju spelen jag är ute efter.
Ladda ner EPIC, köp spelet, spela!! Det funkar precis lika bra som Steam eller andra plattformar. Jag ser inte problemet. Var glada över bra pris på spelen istället.
Köpte själv Days Gone precis. Funkar klockrent.

Förklarar detta för femtioelfte gången igen då. EPiC Launcher har inga funktioner likt Steam har. Jag gillar att ha allt samlat på Steam snyggt och prydligt. Är sån som människa. Gillar även att ha achievments, statistik, grupper, forum, guider, workshop, activity feed, bilder, vänner m.m. Vissa bryr sig om att ha dessa på sin spelklient och andra skiter fullständigt i det. Med det sagt så har jag jag även EPiC Launcher installerat i min burk. Just nu lirar jag HiTMAN 3 för fullt. Saknar dock verkligen en hel del funktioner till klienten...

Sedan köper jag för det mesta Steam nycklar på 3e partssidor billigt. Billigare än på EPiC Store.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Sillage:

Problemet med många sidor som säljer billiga nycklar är att detta görs av kriminella, så då supportar man den skitarna.

Det finns sidor man ska sky som pesten, oftast är det de med en användarmarknad (typ g2a), där är det väldigt vanligt med stulna nycklar genom kreditkortsbedrägeri. Det finns även andra (typ cdkeys) som helt enkelt köper i billigare regioner eller från återförsäljare som köpt för många nycklar.

eld
Medlem
Skrivet av superlim:

Det finns sidor man ska sky som pesten, oftast är det de med en användarmarknad (typ g2a), där är det väldigt vanligt med stulna nycklar genom kreditkortsbedrägeri. Det finns även andra (typ cdkeys) som helt enkelt köper i billigare regioner eller från återförsäljare som köpt för många nycklar.

Det är ju dock inte helt legitimt det heller. Hade det varit fri handel på det sättet så hade butikerna slutat sänka priserna i dessa regioner och då hade ju dessa blivigt lidande.

Men jo, nycklarna i sig är ju dock legitima och inte köpa med stulna kreditkort eller liknande.

Det legitima sättet att få tag på billiga nycklar i vår region är ju att köpa från handlare som säljer dessa med förlust eller otroligt liten vinst, typ fysiska butiker.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är ju dock inte helt legitimt det heller. Hade det varit fri handel på det sättet så hade butikerna slutat sänka priserna i dessa regioner och då hade ju dessa blivigt lidande.

Men jo, nycklarna i sig är ju dock legitima och inte köpa med stulna kreditkort eller liknande.

Det legitima sättet att få tag på billiga nycklar i vår region är ju att köpa från handlare som säljer dessa med förlust eller otroligt liten vinst, typ fysiska butiker.

legitimt är det, men det är självklart inte önskvärt från publisherns sida.

Det är inte helt ovanligt att i fall där spel är regionsbegränsade se cdkeyhandlare köpa upp massor av fysiska exemplar som sålts med förlust och helt enkelt scanna in nycklarna.

123
Skriv svar