Epic kör månadslång rea - Vilka fynd har du hittat?

Medlem

gillar ni inte epic games så synd för er, sluta gå off topic och förstöra tråden som handlar om epics rea. sådant här hade mods stoppat fort på sweclockers men dom bryr sig ju iofs om deras forum. här spårar det nästan alltid ur.
sen att rekommendera att köpa nycklar som är tvivelaktiga från diverse sidor och är förbjudet från dom flesta tkr jag inte hör hemma här heller. Fz blir bara så oseriösa när sådant pågår.

Medlem
Skrivet av joelgbg:

gillar ni inte epic games så synd för er, sluta gå off topic och förstöra tråden som handlar om epics rea. sådant här hade mods stoppat fort på sweclockers men dom bryr sig ju iofs om deras forum. här spårar det nästan alltid ur.
sen att rekommendera att köpa nycklar som är tvivelaktiga från diverse sidor och är förbjudet från dom flesta tkr jag inte hör hemma här heller. Fz blir bara så oseriösa när sådant pågår.

Det är inte att gå off topic när artikeln är direkt kopplad till en omröstning om man har ett epic konto eller inte.

Medlem

så trycka ihop 2 olika grejer i 1 tråd, vilken röra 😕

Edit: se det som förbättrings kritik ni på fz 👍🙂

Medlem

Fortfarande denna ständiga gnäll om Epic. Alla ni som trashar ner den, det är inte så att ni jobbar på Steam eller sitter i styrelsen. Så det enda ni gör är att lägga energi på onödigt skit som ingen bryr sig om.

Epic är grymt! Fått så mycket bra skit därifrån. Men jag har Steam också, men jag gillar båda.

Dock gillar jag inte Steam spelpriser. Köper nästan bara på rea där.

Medlem
Skrivet av joelgbg:

gillar ni inte epic games så synd för er, sluta gå off topic och förstöra tråden som handlar om epics rea. sådant här hade mods stoppat fort på sweclockers men dom bryr sig ju iofs om deras forum. här spårar det nästan alltid ur.
sen att rekommendera att köpa nycklar som är tvivelaktiga från diverse sidor och är förbjudet från dom flesta tkr jag inte hör hemma här heller. Fz blir bara så oseriösa när sådant pågår.

Har du ett konto på Epic Game Store?

Ja
77 % 1790

Nej, men det börjar bli svårare att stå emot
3 % 67

Nej, och kommer aldrig ha
20 % 475
____________________________________________
Detta stod i nyheten!!! Shit alltså... Spårar ur... hehe, här diskuterar vi spel i dess olika former. Nu handlar det om EPiC rea och om du har något konto/launcher där. Angående 3e partssidor som Kinguin t.ex. Hur gör du med sajter som blocket? Där förekommer det också stöldgods. Finns ju på alla sorters secondhand nät-ställen..

Skrivet av unoR:

Fortfarande denna ständiga gnäll om Epic. Alla ni som trashar ner den, det är inte så att ni jobbar på Steam eller sitter i styrelsen. Så det enda ni gör är att lägga energi på onödigt skit som ingen bryr sig om.

Epic är grymt! Fått så mycket bra skit därifrån. Men jag har Steam också, men jag gillar båda.

Dock gillar jag inte Steam spelpriser. Köper nästan bara på rea där.

Vi hänger ju på en spelsida och forum. Jag gillar att skriva här och även läsa o ta del i vad andra gamers har för åsikter o tycke. Att diskutera med varandra. Vad är bra o vad är dåligt osv.. Även om vi tycker helt olika.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Blir ju sugen på Death Stranding när det är så billigt, men samtidigt så känns det som ett spel jag hellre spelar på PS4. Hm, svåra beslut att ta här i livet..

Medlem

Kan tipsa om Darksiders 3 för 20kr

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vi hänger ju på en spelsida och forum. Jag gillar att skriva här och även läsa o ta del i vad andra gamers har för åsikter o tycke. Att diskutera med varandra. Vad är bra o vad är dåligt osv.. Även om vi tycker helt olika.

Ja, men sällan när det "diskuteras" om Epic, så är det med hatkampanj. Så mycket fanboys från steams sida rent utsagt hatar Epic games, jag fattar inte.

Dom diskuterar inte, driver mer hat.

Väldigt få som diskuterar ämnet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av unoR:

Ja, men sällan när det "diskuteras" om Epic, så är det med hatkampanj. Så mycket fanboys från steams sida rent utsagt hatar Epic games, jag fattar inte.

Dom diskuterar inte, driver mer hat.

Väldigt få som diskuterar ämnet.

Skrivet av unoR:

Fortfarande denna ständiga gnäll om Epic. Alla ni som trashar ner den, det är inte så att ni jobbar på Steam eller sitter i styrelsen. Så det enda ni gör är att lägga energi på onödigt skit som ingen bryr sig om.

Epic är grymt! Fått så mycket bra skit därifrån. Men jag har Steam också, men jag gillar båda.

Dock gillar jag inte Steam spelpriser. Köper nästan bara på rea där.

Skrivet av joelgbg:

så trycka ihop 2 olika grejer i 1 tråd, vilken röra 😕

Edit: se det som förbättrings kritik ni på fz 👍🙂

Skrivet av joelgbg:

gillar ni inte epic games så synd för er, sluta gå off topic och förstöra tråden som handlar om epics rea. sådant här hade mods stoppat fort på sweclockers men dom bryr sig ju iofs om deras forum. här spårar det nästan alltid ur.
sen att rekommendera att köpa nycklar som är tvivelaktiga från diverse sidor och är förbjudet från dom flesta tkr jag inte hör hemma här heller. Fz blir bara så oseriösa när sådant pågår.

Hej!

Jag har gått igenom tråden och får väl erkänna att det kanske var dumt att kombinera snack om deras rea och om huruvida folk har tjänsten eller inte. Jag var nyfiken på den aktuella tempen kring den frågan i forumet.

Det var tre inlägg som började snacka om butthurts och fanboys, vilket såklart inte är okej, och de togs bort. Men majoriteten av inläggen höll ändå en god ton. Kan också notera att noll rapporter kring inlägg i denna tråd inkommit under helgen.


signatur
Medlem
Skrivet av Azendral:

Slog till på Ghostrunner för 49,50 kr efter kupong, läst en del bra om det och jag uppskattade mirrors edge så det kändes lovande.

Tack för tipset. Har varit sugen att testa Ghostrunner ett tag så detta känns som ett bra tillfälle.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Metro Exodus för 64 spänn fick det bli. Har man släpat hem ett dyrt 3070 så kanske det är värt att lägga ut 64kr till för att se lite raytracing magic ändå..

edit: de som ogillar epic store borde väl passa på och handla där nu då, de lär ju knappast gå plus när de ger en spel för 50 spänn vars ordinarie pris är ~400?

Medlem

Fan vad jag önskar att dessa återförsäljare tog sig in på konsolmarknaden. Hade varit trevligt med konkurrens där så att priserna inte hade varit så höga.

Medlem

jag tipsar hellre om prison architect på steam, för 6 euro. mkt väl värt pengarna ,)


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Stripe:

Fan vad jag önskar att dessa återförsäljare tog sig in på konsolmarknaden. Hade varit trevligt med konkurrens där så att priserna inte hade varit så höga.

Kör fysiskt så finns det gott om konkurrans.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kör fysiskt så finns det gott om konkurrans.

Ja, jo det är sant. Men jag inbillar mig att en fysisk kopia är dyrare (exempelvis pga produktionskostnad osv.) än vad en digital kopia är. Det tycker jag är synd, samtidigt som jag förstår att konsollskaparna inte är sugna på att öppna upp den marknaden.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Ja, jo det är sant. Men jag inbillar mig att en fysisk kopia är dyrare (exempelvis pga produktionskostnad osv.) än vad en digital kopia är. Det tycker jag är synd, samtidigt som jag förstår att konsollskaparna inte är sugna på att öppna upp den marknaden.

Ja de fysiska spelen borde ju vara dyrare. Sjukt att det är tvärtom att de digitala konsol versionerna ligger så extremt högt i tak. Crazy.. Det är skönt med PC spel då som håller en bra prisnivå och säljs digitalt på många olika butiker.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja de fysiska spelen borde ju vara dyrare. Sjukt att det är tvärtom att de digitala konsol versionerna ligger så extremt högt i tak. Crazy.. Det är skönt med PC spel då som håller en bra prisnivå och säljs digitalt på många olika butiker.

För de som äger PC öppnas en helt annan värld. Jag tycker dock det är för dyrt med en PC

Medlem
Skrivet av Stripe:

Ja, jo det är sant. Men jag inbillar mig att en fysisk kopia är dyrare (exempelvis pga produktionskostnad osv.) än vad en digital kopia är. Det tycker jag är synd, samtidigt som jag förstår att konsollskaparna inte är sugna på att öppna upp den marknaden.

Nja, det där brukade vara sant men tycker det blev bättre under förra generationen. Nya Ratchet & Clank kostar t.ex 849kr(!) på PS Store men flertalet butiker säljer det för 689kr. Mass Effect LE kostar 749kr digitalt men bara 599kr i butik.

Vet inte hur det ser ut på Xbox om det är det du kör, men skulle väl gissa att det är en liknande situation.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hej!

Jag har gått igenom tråden och får väl erkänna att det kanske var dumt att kombinera snack om deras rea och om huruvida folk har tjänsten eller inte. Jag var nyfiken på den aktuella tempen kring den frågan i forumet.

Det var tre inlägg som började snacka om butthurts och fanboys, vilket såklart inte är okej, och de togs bort. Men majoriteten av inläggen höll ändå en god ton. Kan också notera att noll rapporter kring inlägg i denna tråd inkommit under helgen.

Förstår hur du tänkt ne känns onödigt att rapportera folk om det inte skulle vara något offensive jag kan bli lite extra gnällig på kvällar om jag är trött och hungrig också men är ju bra om en tråd handlar om 1 nyhet om det om det inte är en allmän tråd för lite småprat hoppas fz.se forum växer mer och blir mer som swec forumet kanske tom nåt slags samarbete där? får ha en trevlig fortsatt dag iaf

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joelgbg:

Förstår hur du tänkt ne känns onödigt att rapportera folk om det inte skulle vara något offensive jag kan bli lite extra gnällig på kvällar om jag är trött och hungrig också men är ju bra om en tråd handlar om 1 nyhet om det om det inte är en allmän tråd för lite småprat hoppas fz.se forum växer mer och blir mer som swec forumet kanske tom nåt slags samarbete där? får ha en trevlig fortsatt dag iaf

Näe, det var inte direkt några personliga påhopp, vilket brukar resultera i handbroms lite tidigare. Bra att du säger till!


signatur
Medlem

Såg att Crysis Remastered är nedsatt till 104,50 kr. Rabatten är inte tillämplig, men det är ju ett bra pris


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Känner mig lite mörk och jävlig så jag passade på att införskaffa Disco Elysium för runt 115:- efter avdragen rabattkupong och -25% då spelet redan är nedsatt

Spelet kostar 209:- och inforskaffar man veckans gratis spel (NBA 2K1) så får man ju en rabattkupong så passa på om ni inte fått "Nintendo-tummen" ur baken, man behöver ju inte ladda hem och spela det som är gratis men det är ju ditt även i framtiden


signatur
Medlem

blev days gone med rabattkupongen för mej 👍🙂

123
Skriv svar