Xbox-streaming snart i en browser nära dig - i Xbox Seriex X-kvalitét!

Robot
Xbox-streaming snart i en browser nära dig - i Xbox Seriex X-kvalitét!

Xbox är inte längre bara en box.

#Xbox


Medlem

Xbox finns numera i molnet xCloud (samma hårdvara).

Inaktiv

Hur ser fördröjningen ut? Måste ju vara högre än om man har en konsol.

Medlem

Fan va jag är orimligt sugen på att sjunka ner i soffan med min mba och en handkontroll och bara gejma loss

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Hur ser fördröjningen ut? Måste ju vara högre än om man har en konsol.

Jag skulle chansa på att du antagligen inte vill lira de mest tävlingsinriktade titlarna. Men ifall det är i närheten av Stadia, vilket det ju borde vara, så lär du kunna ha en hel del skoj med enspelartitlar eller mindre frenetisk multiplayer som co-op eller turordningsbaserat etc.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Jag skulle chansa på att du antagligen inte vill lira de mest tävlingsinriktade titlarna. Men ifall det är i närheten av Stadia, vilket det ju borde vara, så lär du kunna ha en hel del skoj med enspelartitlar eller mindre frenetisk multiplayer som co-op eller turordningsbaserat etc.

Ja kanske men är försiktigt skeptisk. Kanske provar en månad "multipass".

Vill helst spela på min 65" OLED dock, inte sitta vid datorn eller spela på telefon (det går fetbort).

Medlem

Jag har testat Xbox cloud streaming, men jag tycker komprimeringsartefakterna är ganska grova (500 Mbit fiber via kabel). Är detta även någon som gäller för typ Stadia? Jag kan inte se att jag skulle vilja använda det särskilt mycket, om det ser ut så...

Medlem

Sånt jävla mervärde att köra Game Pass Ultimate.
Redan nu nyttjar jag Game Pass på två olika xboxs i hemmet, på PC samt på min mobil.

FPS spelas på datorn, övrigt spelas på Xbox. Under dötid på jobb eller annan väntan spelas det på mobilen. Att snart då kunna köra genom en browser eller en app på TV ökar möjligheterna ännu mer.

PS fanboys försöker in i det sista skrika om att Xbox inte har några spel, och ja visst, just NU stämmer det nästan, men med alla nya studios så säger MS att de ska släppa ett nytt spel i kvartalet, rakt in på Game Pass. Lägg där till andra 3e parts spel som trillar in, som då kan avnjutas där det för stunden passar bäst.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Jag har testat Xbox cloud streaming, men jag tycker komprimeringsartefakterna är ganska grova (500 Mbit fiber via kabel). Är detta även någon som gäller för typ Stadia? Jag kan inte se att jag skulle vilja använda det särskilt mycket, om det ser ut så...

Ja det är ju också ett orosmoment. Det måste ju erbjuda samma fidelity som XSX.
Sitter bara på 250Mbit fiber. Kommer det räcka?

phi
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har testat Xbox cloud streaming, men jag tycker komprimeringsartefakterna är ganska grova (500 Mbit fiber via kabel). Är detta även någon som gäller för typ Stadia? Jag kan inte se att jag skulle vilja använda det särskilt mycket, om det ser ut så...

Det är samma på Stadia.. Har inte testat någon av de andra streamingtjänster.

Jag har svårt att se att de lyckas lösa den ganska kassa bildkvaliteten som kommer med komprimeringen inom den närmaste tiden.

Inaktiv
Skrivet av phi:

Det är samma på Stadia.. Har inte testat någon av de andra streamingtjänster.

Jag har svårt att se att de lyckas lösa den ganska kassa bildkvaliteten som kommer med komprimeringen inom den närmaste tiden.

Jaha, isf går det bort för min del. Stör mig väldigt mycket på dålig bildkvalitet.

Medlem
Skrivet av Issue:

Sånt jävla mervärde att köra Game Pass Ultimate.
Redan nu nyttjar jag Game Pass på två olika xboxs i hemmet, på PC samt på min mobil.

FPS spelas på datorn, övrigt spelas på Xbox. Under dötid på jobb eller annan väntan spelas det på mobilen. Att snart då kunna köra genom en browser eller en app på TV ökar möjligheterna ännu mer.

PS fanboys försöker in i det sista skrika om att Xbox inte har några spel, och ja visst, just NU stämmer det nästan, men med alla nya studios så säger MS att de ska släppa ett nytt spel i kvartalet, rakt in på Game Pass. Lägg där till andra 3e parts spel som trillar in, som då kan avnjutas där det för stunden passar bäst.

Indeed, blir intressant att se vad Microsoft arbetar med och hur Sony kontrar Game Pass. De har ju sagt att de har något i görningen, med tanke på vilken tid det tar så undrar man ju ifall de har något att berätta om till E3 (tror inte det är redo för det än dock). Det hade varit grymt kul.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Indeed, blir intressant att se vad Microsoft arbetar med och hur Sony kontrar Game Pass. De har ju sagt att de har något i görningen, med tanke på vilken tid det tar så undrar man ju ifall de har något att berätta om till E3 (tror inte det är redo för det än dock). Det hade varit grymt kul.

De kommer ju att nyttja MS Azureservrar och de kommer att drivas av Series X så blir ju intressant då om Series X kör PS5-spel till PS Now via molnet

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Hur ser fördröjningen ut? Måste ju vara högre än om man har en konsol.

Testade betan med 250 Mbit i Gällivare på en p30 pro, var helt klart spelbart. Lite mer märkbart än Stadia just då men då körde jag stadia via kabel. Efter ett tag gick det sladda runt riktigt bra i forza. På en liten skärm var komprimeringen inte så märkbar, på tv blir det en hel del speciellt vid snabba panoreringar

Medlem

Tjänsten är helt ospelbar. Jag har trådat 500/500 så mitt internet borde inte vara problemet. Hur fungerar det för er andra?
Om det fungerar bra vad kör ni med för webläsare osv.

Och när jag säger ospelbar så är det inte för att jag är känslig . Jag har testat psnow och tyckte den funkade helt okej.

Tjänsten är fullkomligt spelbar. Sitter på 500/500 via Bahnhof, så internet är det inget fel på och tjänsten funkar hur bra som helst! Provade PSNow, men bilduppdateringen släppar en hel del. Dåligt optimerat kanske?

Medlem

Min upplevelse för spel på TV är Stadia > GeforceNow > PSnow > xCloud

Mina rimliga krav har redan passerats vid PSnow, så uppdateringarna MS gör behövs för att snäppa upp ett par steg

Medlem

Sist jag testade låg latensen något efter Stadia, och framförallt så är laddtiderna inget vidare iom att de kör på Xbone fortfarande. Men med XSX-blad istället lär ju detta bli ett minne blott.

Mervärdet är ju helt otroligt bra dock. Massor med spel till samma månadskostnad som man ändå har till PC och XSX:en, istället för 500 spänn per spel på Stadia.

XCloud funkar bäst för mig, därefter GeforceNow, Stadia och sist PSNow. Blir dock nice med en Xbox Series X-upgrade i serverparken.

Flakmonkey

Den här tråden visar väl på problemen kring den här tjänsten? Hur mycket leverantören varesig det är MS, Google, Sony eller någon annan spelare så är det ju andra faktorer som avgör hur den slutgiltiga upplevelsen blir. Det är ju inte bara hur snabbt internet du har utan din "infra" hemma, fastigheten du bor i, vad dina grannar gör, etc etc. Sverige borde vara ett av de länder i världen som har allra bäst förutsättningar för att streaming ska fungera bra, men ändå har vi väldigt olika skildringar om hur bra/dåligt det fungerar. Personligen vill inte jag behöva påverkas av något annat än den maskin jag spelar på, det ska inte vara en fråga om "dagsform" för hur bra ett spel flyter, hur bra bildkvaliteten är...

Nu tror jag att streaming är framtiden men relativt långt fram sett ur ett globalt perspektiv. Idag känns det mer som ett komplement för de flesta, som orimligt för de väldigt väldigt många (ta bara USA där man fortfarnde på många håll betalar för datamängd) och för några lyckliga få ett fullgott alternativ. Men man måste ju börja någonstans och då gillar iaf jag att det finns många leverantörer som driver på utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Issue:

Sånt jävla mervärde att köra Game Pass Ultimate.
Redan nu nyttjar jag Game Pass på två olika xboxs i hemmet, på PC samt på min mobil.

FPS spelas på datorn, övrigt spelas på Xbox. Under dötid på jobb eller annan väntan spelas det på mobilen. Att snart då kunna köra genom en browser eller en app på TV ökar möjligheterna ännu mer.

PS fanboys försöker in i det sista skrika om att Xbox inte har några spel, och ja visst, just NU stämmer det nästan, men med alla nya studios så säger MS att de ska släppa ett nytt spel i kvartalet, rakt in på Game Pass. Lägg där till andra 3e parts spel som trillar in, som då kan avnjutas där det för stunden passar bäst.

Kommer fortfarande välja PS5 över XBX alla dagar i veckan. Exklusiva titlar och handkontrollen överväger.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kommer fortfarande välja PS5 över XBX alla dagar i veckan. Exklusiva titlar och handkontrollen överväger.

Alla gör det som känns bäst för dem


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Alla gör det som känns bäst för dem

Xbox GamePass kanske lockar många, med MASSOR av spel osv.
Men personligen så pallar jag inte ha det som på Netflix. Det blir en jäkla massa scrollande bara istället för att verkligen köra igenom varje spel man köpt. Men jag kanske är gammalmodig i den meningen.

xcr
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Xbox GamePass kanske lockar många, med MASSOR av spel osv.
Men personligen så pallar jag inte ha det som på Netflix. Det blir en jäkla massa scrollande bara istället för att verkligen köra igenom varje spel man köpt. Men jag kanske är gammalmodig i den meningen.

Det är väl bara Ratchet&Clank hittills som är ps5 exklusivt allt annan finns väl på ps4?
Xcloud är ju "gratis" så till vida att det ingår i ultimate, om du har en browser i ps5:an så kan du nog testa microsofts spel med om suget faller på.

Inaktiv
Skrivet av xcr:

Det är väl bara Ratchet&Clank hittills som är ps5 exklusivt allt annan finns väl på ps4?
Xcloud är ju "gratis" så till vida att det ingår i ultimate, om du har en browser i ps5:an så kan du nog testa microsofts spel med om suget faller på.

Det finns fler spel, Demon's Soul, Astro’s Playroom, Destruction AllStars, Returnal, Final Fantasy VII Remake Intergrade med Intermission.
Och PS5 har ingen browser, av säkerhetskäl då det användes för att hacka tidigare maskiner.

Medlem
Skrivet av xcr:

Det är väl bara Ratchet&Clank hittills som är ps5 exklusivt allt annan finns väl på ps4?
Xcloud är ju "gratis" så till vida att det ingår i ultimate, om du har en browser i ps5:an så kan du nog testa microsofts spel med om suget faller på.

Skrivet av Patashnic:

Det finns fler spel, Demon's Soul, Astro’s Playroom, Destruction AllStars, Returnal, Final Fantasy VII Remake Intergrade.
Och PS5 har ingen browser, av säkerhetskäl då det användes för att hacka tidigare maskiner.

Last of US 1 & 2....

Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

Last of US 1 & 2....

Inte PS5-exklusiva.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag skulle chansa på att du antagligen inte vill lira de mest tävlingsinriktade titlarna. Men ifall det är i närheten av Stadia, vilket det ju borde vara, så lär du kunna ha en hel del skoj med enspelartitlar eller mindre frenetisk multiplayer som co-op eller turordningsbaserat etc.

Tävlingsinriktade spel i molnet är nog inte direkt ett problem för gemene man. Ev de som är på proffsnivå och tävlar. Men annars fungerar cloud utan problem för alla (om man har bra internet så klart)..

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Inte PS5-exklusiva.

Nu tappade jag poängen. Jag jämförde Playstation vs Xbox. Kan man köra ps4 spel på xbox?

Medlem
Skrivet av konsum:

Tävlingsinriktade spel i molnet är nog inte direkt ett problem för gemenman. Ev de som är på proffsnivå och tävlar. Men annars fungerar cloud utan problem för alla (om man har bra internet så klart)..

Beror nog, skulle exempelvis inte få för mig att lira Rocket League via molnet i dagsläget. I framtiden däremot kanske. Jag märkte i alla fall av lagg när jag lirade Cyberpunk 2077, men inte så det störde. I ett spel där man behöver ha högre reaktionsförmåga kändes det inte tillräckligt. Men det är möjligt det funkar bättre för andra. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar