DualSense Drifting..? Ps5

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Hoppas dom fixar till drifting grejen på duelsense. 417 timmar beräknad levnadslängd är under all kritik för något så dyrt.

Jag har använt min betydligt mer än 417 timmar och den visar inga tecken på drifting eller annat slitage.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Hoppas dom fixar till drifting grejen på duelsense. 417 timmar beräknad levnadslängd är under all kritik för något så dyrt.
Att Nintnedo tyvärr med släpper driftingjojjar visar hur lite bolag bryr sig om konsumenter. En jäkla grej att dra in på. Visste inte att det var på xbox men skräp det med då.
Att dom inte bara byter tillverkare, skrämmande.

417 timmar! Vart har du fått den informationen? Om det stämmer är det ju skrämmande. Har använt min PRO kontroll till Switch tusentals timmar och den är helt intakt och funktionell.

Medlem

Har inte fått mitt ps5 ännu men verkar som att det bara är mer av samma sak. Haft 4 kontroller som haft problem med drifting till ps4 varav 3 relativt nya under de senaste 2 åren. Kan tilläggas att under de senaste 2 åren kanske jag har totalt 100h spelat på ps4an.


signatur

"Behold the pale horse. The man who sat on him was death, and Hell followed with him."

Medlem
Skrivet av lasselason:

417 timmar! Vart har du fått den informationen? Om det stämmer är det ju skrämmande. Har använt min PRO kontroll till Switch tusentals timmar och den är helt intakt och funktionell.

Kommer nog härifrån och iFixit har kollat på det också.
https://www.pcgamer.com/ps5-dualsense-lifespan/


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Kommer nog härifrån och iFixit har kollat på det också.
https://www.pcgamer.com/ps5-dualsense-lifespan/

Åh fasen, det är ju riktigt illa.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tycker det är bra att produkterna betatestas av så "många" nu innan vi vanliga dödliga hittar några konsoler i handeln

Kul att du verkar tro att det här problemet kommer fixas. Har haft PS4/Xbox One/360-kontroller som alla har fått samma problem med drift. Alla använder samma komponenter och det verkar inte bli nån förändring på den fronten.

Medlem
Skrivet av lasselason:

417 timmar! Vart har du fått den informationen? Om det stämmer är det ju skrämmande. Har använt min PRO kontroll till Switch tusentals timmar och den är helt intakt och funktionell.

Det beror nog mycket på vilken typ utav spel du spelar också, tror många som spelar FPS spel på konsol är mer drabbade än dem som spelar mer plattformsspel eller äventyrsspel. I FPS spel byter du konstant riktning på båda sticksen och trycker ner för sprint osv. Då flyger dem där användningstimmarna förbi snabbt på sticksen.

På andra spel använder du sticksen bra mycket lugnare och spenderar mer tid i menyer och inventories där man mer använder styrkorset, men det kan ju också bara vara min egen upplevelse 🙂

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Hahah, antar att jag är elak men dom får noll sympati. Vet inte om jag tycker scalpers eller dom som köper av dom är en värre plåga.

Sålde min ps5 men hade inga problem alls med mina 2 duelsense trots några hundra timmar spelade, fast det är ju en tidsinställd bomb. Min Switch lite fick däremot drifting bara efter ca 20 timmar.

Skulle säga att dem som köper av scalpers är det största problemet. Utan dessa personer så skulle scalping inte löna sig och det skulle dö ut, för dem rövhattarna sitter ju inte precis och köper dem för att behålla dem.

OT Har aldrig haft problem med drifting på någon konsol någonsin.
Det störta kontroll problemet jag haft är N64.. men säg dem som aldrig nött ner ett par 64 kontroller i Mario Party och liknande.

Däremot så har jag Joycon problemet på Switch där det krävs extremt lite saker framför den vänstra för att det inte ska kunna hålla en ordentlig kontakt med konsolen, Köpte mig dock en pro controller där så inte något som stört mig mer än första 2 dagarna.

Medlem

Min cirkel knapp fastnar litegrann ibland.. Någon annan?

Skribent

Jag var hos min kompis som har en PS5 och spelade lite Demon Souls, mitt i en bossfight så började gubben springa själv åt höger. Det fixade till sig när han snurrade styrspaken några gånger, men var först gången han stött på drifting-problem. Han har kanske haft konsolen i 3 månader nu. Ironin är att han haft en Switch sen dag ett och där måste han fått några monster-joycons, för de har inte visat några som helst tecken på drifting. Jag har ju själv fått byta tre styrspakar på mina fyra joycons här hemma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det beror nog mycket på vilken typ utav spel du spelar också, tror många som spelar FPS spel på konsol är mer drabbade än dem som spelar mer plattformsspel eller äventyrsspel. I FPS spel byter du konstant riktning på båda sticksen och trycker ner för sprint osv. Då flyger dem där användningstimmarna förbi snabbt på sticksen.

På andra spel använder du sticksen bra mycket lugnare och spenderar mer tid i menyer och inventories där man mer använder styrkorset, men det kan ju också bara vara min egen upplevelse 🙂

Ja så kan det ju vara.

Medlem

Inga problem här, känns som ny och inköpt i November.

Medlem
Skrivet av erson:

Min cirkel knapp fastnar litegrann ibland.. Någon annan?

Ja det har hänt mig också ett par ggr. Fast har för mig det var fyrkant.

Inaktiv

Har spelat långt över 417 timmar iaf. Säkert runt 1000 nu.

ZF
Medlem

Fantastiskt att de aldrig lär sig..

Jag hade samma problem på 2 tidiga DS4, men sen den senare modellen (med ljusstripe på) så funkade de perfekt.

Felet var däremot det omvända på dem, ingen reaktion i de yttre sektorerna av cirkeln. Vilket var än mer frustrerande än mittproblemet. Att slumpmässigt sluta springa och övergå i stillsam promenad var inte kompatibelt med särskilt många spelvärldsfaror.

Så det kanske är lika bra att PS5 dröjer, förhoppningsvis till man får den där de återigen slutar köpa in skräpstickor.

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

417 timmar! Vart har du fått den informationen? Om det stämmer är det ju skrämmande. Har använt min PRO kontroll till Switch tusentals timmar och den är helt intakt och funktionell.

Googlade det då jag läste det för någon månad sedan.

https://www.google.com/amp/s/www.gamesradar.com/amp/ps5-duals...

Bra när sidor testar saker så man får fakta

Läste någon annanstans kring 400 timmar men kommer inte ihåg vart det var. Fast beror ju på vilka spel man spelat med.

Jo, Switch pro controllen har funkat bra för mig med. I princip enda jag spelar switch med så börjar vara ganska många timmar på den.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Googlade det då jag läste det för någon månad sedan.

https://www.google.com/amp/s/www.gamesradar.com/amp/ps5-duals...

Bra när sidor testar saker så man får fakta

Läste någon annanstans kring 400 timmar men kommer inte ihåg vart det var. Fast beror ju på vilka spel man spelat med.

Jo, Switch pro controllen har funkat bra för mig med. I princip enda jag spelar switch med så börjar vara ganska många timmar på den.

Ja det är det, det blir för mycket spekulationer annars. Tack för länken!

Medlem

Jag har inte stött på drifting med min DualSense, använder den både till PC och Ps5. Spelar mestadels Dragon Ball FighterZ just nu så stickan blir använd rätt flitigt (har inte orkat lära mig spela spelet med D-Pad som ska vara bättre för fighting). Men jag är inte förvånad över att det finns de handkontroller som stöter på drifting-problemen, då som nämnts tidigare, använder sig utav samma komponenter som t.ex. stickor för Ps4 som också har haft användare som stöter på drifting.

Min Switch klarade sig kanske 3 år innan vänstra Joy-Con började drifta. Sitter och funderar på att köpa mig en Pro-controller istället, då jag aldrig gillade Joy-Cons (känns som att man får kramp i händerna om man spelar längre stunder).

Man får hoppas att de löser problemet i framtiden, och "innoverar" en ny joystick som är riktigt robust och inte får drifting-problemet, såsom Nintendo löste N64-stickan när de gjorde Gamecube Stickan som var betydligt mycket bättre.

Medlem

Jag har 4st DualSense kontroller. 1st från Media Markt, 1st från Amazon och 2st från Komplett. Har än så länge inte haft problem med någon av de.

Medlem

Det verkar ju som de flesta kör på samma lösning och komponenter så det är inte så konstigt att problemen består.

Men jag måste haft tur då jag aldrig har råkat ut för detta, och då har man endå ägt alla Playstation och Xbox varianterna.. Switchen som jag köpte på releasedagen har även den varit felfri, både joycons och pro kontrollern. Inte ens Nintendo 64 kontrollern lyckades jag slita ut, har originalkontrollern som kom med konsollen som jag köpte 1997, med väldigt litet glapp.

Medlem
Skrivet av riccaz:

Har inte fått mitt ps5 ännu men verkar som att det bara är mer av samma sak. Haft 4 kontroller som haft problem med drifting till ps4 varav 3 relativt nya under de senaste 2 åren. Kan tilläggas att under de senaste 2 åren kanske jag har totalt 100h spelat på ps4an.

Hade samma problem med dom nya ps4 dosorna, mina gamla kontroller som jag haft sedan release har fungerat helt felfritt. Köpte 2 par nya för att dom såg mer fräscha ut och man kunde spela 4st om det behövdes, båda nya kontrollerna började drifta efter ca 6 månader medans dom gamla fortfarande fungerar felfritt. Jag tycker det verkar som att tillverkarna har bytt material eller nått som gör att kvalitèn har blivit usel. Hopppas jag slipper driften på mina ps5 dosor.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Har bara haft problem med 2 kontroller om jag räknar från 1990 då Sega Mega drive släpptes. Har nog haft över 40st kontroller om man räknar med alla konsolerna man har haft sen dess. Det är en original Xbox One kontroll som drifta och en Hori Wired Pro Controller för Nintendo Switch som började drifta. Sen är joycon kontrollerna helt värdelösa i trådlöst-läge då de tappar kontakten ganska ofta om man sitter mer än 2m i från konsolen, fast det är inte att de är defekt det är bara så de är och är erkänt problem med dem. Vet inte om det är fixat med nyare joycons.

Medlem

Ingen drift. Men slitaget på spakarna är ej att leka med, gick sönder typ direkt. Reklamerade och satte skyddshattar på ersättarna.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ingen drift. Men slitaget på spakarna är ej att leka med, gick sönder typ direkt. Reklamerade och satte skyddshattar på ersättarna.

Va ?? minns jag klagade på kontrollen till Ps4 i någon gammal tråd för ett bra tag sedan o då sa folk till mig att "det är fixat till Ps5" o.O

Medlem

Jag har 2st och har precis fått den ena utbytt av CDON pga just drifting.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Lämna in och byt.

Fick min PS5 i November 2020 bland de första batchen från Elgigaten. Hade inte spelat så mycket (30-50h) då det inte fanns spel och min kontroll började drifta redan 3 veckor efter köpet.

Väntade till Februari/Mars för att få en ny kontroll från en nyare batch och gick till Elgiganten för att få byta vilket ja fick och sen dess har ja inte haft problem.

Medlem

Du har ju 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen på fabrikationsfel.
Alla seriösa butiker kommer acceptera detta fel som ett sådant.
Hoppas det löser sig.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ingen drift. Men slitaget på spakarna är ej att leka med, gick sönder typ direkt. Reklamerade och satte skyddshattar på ersättarna.

Det kanske är du som är lite för hårdhänt med handkontrollen? Jag har haft mina sen i Nov 2020, det är inte en enda skråma på någon av de.

Medlem

Märkligt hur stort problemet verkar vara... spelade 5+ år och tusentals timmar med mina 2st ps4 kontroller och aldrig något problem. Spelat ett bra tag nu med mina 2st ps5 kontroller sen december och inga som helst problem än så länge. Kanske ren tur för min del?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det kanske är du som är lite för hårdhänt med handkontrollen? Jag har haft mina sen i Nov 2020, det är inte en enda skråma på någon av de.

Hårdhänt? Han ju knappt använda dem. Olika bag hes olika resultat. Många med samma fel har kommit fram.

123
Skriv svar