PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kan tipsa om att Spider-Man Miles Morales finns på rea för 428kr i Ps store. Perfekt spel till den nya konsolen


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Inaktiv
Skrivet av Crank:

Visste inte att man kunde köra PS4 spelen från extern hdd, har två stycken hdd 2TB liggandes

Dom införde det genom nån patch för ett tag sen. Du kan ha en inkopplad åt gången dock.

Medlem
Skrivet av Brother:

japp, de lyckades faktiskt det! Dock tog de dom 5 dagar, men kom precis hem med den så allt är nästan förlåtet!

Skönt att höra.

Inaktiv

Billigt och bra.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Billigt och bra.

Tycker ändå inte det var så fasligt, - 360 på nästa köp, blir typ 200:- mer än listpris då (5990+699+360 =7049:- )

Medlem

Gjorde precis en beställning. Tack för tipset. Några hundra spänn över, men fuck it... Slipper man iaf campa i denna tråd framöver.

Cash har dragits från kontot. Hoppas de kan leverera en maskin nu o att de inte sålts slut. Hur funkar det egentligen?
________________________
EDiT::: (00:14 den 30/6)

(Till er som var sugna att beställa)
Står så här nu:

"Går ej att boka nu
Ej i lager"


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av Swempet:

Tycker ändå inte det var så fasligt, - 360 på nästa köp, blir typ 200:- mer än listpris då (5990+699+360 =7049:- )

Kanske inte så farligt men lite småfult att tvinga på ett ytterligare köp. Men men, den finns ju trots allt i lager. Bättre än att stötta riktiga scalpers.

Medlem

Idag har jag hämtat min PS5:a med extra handkontroll från Media Markt jag beställde i tisdags förra veckan fick den idag😀

Medlem
Skrivet av Hasek82:

Idag har jag hämtat min PS5:a med extra handkontroll från Media Markt jag beställde i tisdags förra veckan fick den idag😀

Nice, haft min en vecka nu, från Media Markt också. Kört God of War o Astro. Väntar in 4 spel till jag beställt, sen kan jag vara gaming-nöjd ett år eller så 😀

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Nice, haft min en vecka nu, från Media Markt också. Kört God of War o Astro. Väntar in 4 spel till jag beställt, sen kan jag vara gaming-nöjd ett år eller så 😀

Vilka spel beställde du?

Medlem

Beställde av retrospelbutiken nu. …Sen såg jag vilka dåliga recensioner som butiken har🙈. … håller tummarna.

Medlem
Skrivet av Zebulon22:

Beställde av retrospelbutiken nu. …Sen såg jag vilka dåliga recensioner som butiken har🙈. … håller tummarna.

Vad har folk sagt om de. Nu blir man ju fundersam då jag även beställde.

________________________
EDiT::: (00:15 den 30/6)

(Till er som var sugna att beställa)
Står så här nu:

"Går ej att boka nu
Ej i lager"


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad har folk sagt om de. Nu blir man ju fundersam då jag även beställde.

Jag såg på Trust pilot att det var många som var besvikna (läs förbannade) på svarstider och kundservice generellt.
Men vi hoppas på det bästa.

Skribent

Min erfarenhet av Retrospelbutiken är bra. Lite dyrt, men aldrig haft några problem när jag handlat därifrån (vilket inte varit så många gånger ska tilläggas). Aldrig varit i kontakt med kundservice eller behövt reklamera något dock så där har jag inget att säga om.

Medlem

Och där slog Komplett om min order från beräknad leverans av PS5 Digital (bokad 2020-07-25) från 3:e juli till 31:a December…

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Och där slog Komplett om min order från beräknad leverans av PS5 Digital (bokad 2020-07-25) från 3:e juli till 31:a December…

Aj då - hur nyligt hade du fått 3e juli?
Har själv beställt i augusti och fick förra veckan ett svar (kort svarstid vilket de ska få credd för) om att de får leveranser i princip slumpmässigt och i små batcher så de kunde inte ge mycket till besked om när leverans kan väntas

Beställde från retro igår och det skickades idag. Får hålla tummarna att paketet kommer fram

Medlem

Känner 3 Pers som köpte av retrospelbutiken i November och det var inga problem.

Min egen beställning blev däremot stulen under leveransen så jag fick hem ett tomt paket..


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Radwick:

Aj då - hur nyligt hade du fått 3e juli?
Har själv beställt i augusti och fick förra veckan ett svar (kort svarstid vilket de ska få credd för) om att de får leveranser i princip slumpmässigt och i små batcher så de kunde inte ge mycket till besked om när leverans kan väntas

3:e juli sa de 2:a Maj.
Då de slog om leveransdag från 3:e Maj…

Medlem

Beställde från retrospelbutiken igår kväll, blev skickad idag


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av rangman_106:

Vilka spel beställde du?

The Last of us 2(körde ettan på ps3 hos min flickvän ), Horizon Zero Dawn, Spider Man samt Shadow of the Tomb Raider är vad som är på ingång.

Lutar åt att jag skaffar mig Uncharted spelen samt Assassins Creed Valhalla när jag närmar mig slutet på dessa titlar.

Medlem
Skrivet av CleaningMuppet:

Beställde från retro igår och det skickades idag. Får hålla tummarna att paketet kommer fram

Skrivet av Vileoxe:

Beställde från retrospelbutiken igår kväll, blev skickad idag

Vilken tid lade ni beställningen igår? Jag har inte fått något mail om att maskinen har skickats. Inte fått någonting. Gjorde köpet som drog pengar direkt via banköverföring via Klarna och SwedBank på Retrospelbutikens hemsida igår vid kl: 17:00 nästintill.

______________
::::::: EDiT :::::::
Det står att RetroSpelButiken har PlayStation 5 igen:

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...
___________________
:::::::: EDiT- 2 :::::::::
Ringde de och allt gick bra och de skickar ut maskinen idag. Jippi Kay Yea.!
__________________
::::::::: EDiT-3 :::::::::
13:53. Slut i lager hos SpelButiken igen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vilken tid lade ni beställningen igår? Jag har inte fått något mail om att maskinen har skickats. Inte fått någonting. Gjorde köpet som drog pengar direkt via banköverföring via Klarna och SwedBank på Retrospelbutikens hemsida igår vid kl: 17:00 nästintill.

Jag lade min beställning strax efter Kl:20 igår kväll. Fick mail direkt om order-nr och spårningslänk till DHL. Dock har det inte hänt något hos DHL ännu, så har inget estimat på leverans...
Har du kollat din Skräppost, mailet hamnade där för mig...

Medlem

Ny här i tråden. La en beställning 11.52 från retro spelbutiken där jag tidigare handlat utan problem. Ser fram emot en efterlängtad konsol. tack för tipsen!

Ni som också beställt från spelbutiken retro kan gärna fortsätta meddela oss andra när ni fått hem konsolen

Jag beställde från MediaMarkt lista den 23e juni, fick precis en bekräftelse på försändelse - så tog 1 vecka för dom att skicka PS5. så 2 veckor leverans är korrekt.

Medlem
Skrivet av FlowerpotSparky:

Jag beställde från MediaMarkt lista den 23e juni, fick precis en bekräftelse på försändelse - så tog 1 vecka för dom att skicka PS5. så 2 veckor leverans är korrekt.

Spännande, beställde också den 23e, hoppas det innebär att min också är på gång snart!

Medlem
Skrivet av FlowerpotSparky:

Jag beställde från MediaMarkt lista den 23e juni, fick precis en bekräftelse på försändelse - så tog 1 vecka för dom att skicka PS5. så 2 veckor leverans är korrekt.

Nice, beställde min den 23e med men inte fått något mail än men hoppas att de kommer snart Var det Standard eller Digital edition?

Skrivet av Inso89:

Nice, beställde min den 23e med men inte fått något mail än men hoppas att de kommer snart Var det Standard eller Digital edition?

Det var standard

Medlem
Skrivet av Inso89:

Nice, beställde min den 23e med men inte fått något mail än men hoppas att de kommer snart Var det Standard eller Digital edition?

Även jag beställde den 23:e juni, Digital Edition. Går och väntar på leveransbesked haha.

Skriv svar