Uppgradera från Series S till Series X

Medlem
Uppgradera från Series S till Series X

Hej!

Har idag en Xbox Series S som jag är väldigt nöjd med men efter man sett trailers från bland annat Stalker 2 på E3 börjar man fundera på om det är värt att uppgradera till X.

Skulle ni säga att det är värt uppgraderingen eller är series S bra nog?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Avstängd

Det beror ju på.. Har du en 4k tv så rekommenderar jag det.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Skribent
Skrivet av denkaforss:

Hej!

Har idag en Xbox Series S som jag är väldigt nöjd med men efter man sett trailers från bland annat Stalker 2 på E3 börjar man fundera på om det är värt att uppgradera till X.

Skulle ni säga att det är värt uppgraderingen eller är series S bra nog?

Jag har en Series X och är riktigt nöjd. Men har inte någon 4K-tv så det är lite pärlor åt svinen. Hade nog lika gärna kunnat ha en Series S. Så som skrivet redan, det beror lite på vad för TV du sitter på.

(Nej, jag byter inte min Series X mot din Series S )


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har en 4k TV och en series s
Är riktigt nöjd och har upptäckt att quick resume och hdr är viktigare för mig än att spela i 4k
Får ofta problem med höga upplösningar, kan bero på mitt synfel, ser bara 10 % på vänster öga sedan födseln
För mig är bra kontrast viktigast
Kommer inte byta upp mig till X kanske om S brakar ihop någon gång

Medlem

Jag har 4k och även en PS5. Kan inte säga att jag märker enorm skillnad i upplösning mellan den och series S.

Kanske klarar mig gott och väl på S då. Quick resumé, HDR och SSD är ju ändå det viktigaste


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Den stora skillnaden ligger självfallet i att Xbox Series X orkar driva många spel i högre fps. Det är mycket tydligare än höjd upplösning från 1440p till 4K.

Medlem

Har själv Series S och spelar faktiskt mer på den än vad jag gör på min sprillans nya PC som kostade skjortan trots högre upplösning och mer fps 🤣 Börjar kanske få dålig syn med åldern för någon uber skillnad märker jag faktiskt inte av! Även om det såklart är en liten skillnad. Tycker dock S gör ett kanon jobb! Men yolo som man säger har du en 4K tv och tycker att det är viktigt att maxa spelupplevelsen så varför inte? 😊 Förstår dig precis! Funderade själv på att byta upp mig just pga Stalker 2 men behåller nog S ett tag till.

Medlem

Som många andra nämnt, har man ingen 4K-tv så är det ingen vidare nödvändig investering.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Hej!

Har idag en Xbox Series S som jag är väldigt nöjd med men efter man sett trailers från bland annat Stalker 2 på E3 börjar man fundera på om det är värt att uppgradera till X.

Skulle ni säga att det är värt uppgraderingen eller är series S bra nog?

Snacket på stan är att X är ganska mycket kraftigare än S... Med det sagt kommer du säkert ha ungefär lika roligt när du spelar oavsett vilken.


signatur

subterranean homesick alien

Ambassadör
Xbox
Skrivet av denkaforss:

Hej!

Har idag en Xbox Series S som jag är väldigt nöjd med men efter man sett trailers från bland annat Stalker 2 på E3 börjar man fundera på om det är värt att uppgradera till X.

Skulle ni säga att det är värt uppgraderingen eller är series S bra nog?

Det är ju en rejäl uppgradering men det handlar "bara" om högre fps, högre upplösning och mer/bättre effekter oftare såsom RT enkelt uttryckt. Alla andra funktioner finns ju även på S. Om det är viktigt för dig vet ju bara du!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar