PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Trist att webhallen totalt sket i att stå upp för sina egna tider. De släppte alla ps5 konsoller vid första tiden och sedan var det bara ursäkter att det inte gick att boka. kasst.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Litet mini-tips om man har nära till en fysisk Mediamarkt-butik som har dem i lager. Ser men bara en stor "FULLBOKAT" knapp men att det finns i lager i butik, klicka på den lilla länken "läs mer". Där kan man köpa direkt och hämta i butik eller "drive in". Så slipper du åka dit och chansa att det finns kvar. Missade den undersidan, så fick lära mig från supporten. Nu nöjd PS5-ägare
Skoj att så många i detta forum har fått sin PS5a, snart är det nog dags för Elgiganten att släppa loss ett par hundra till och efter det borde nog vinsten för scalpers närma sig noll också. Och då kommer dom allra flesta nya konsoler säljas till dom som verkligen vill ha dom.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Så har jag äntligen fått mitt PS5.
Jag kan konstatera att förboka på Komplett ett år i förväg gjorde att man fick sitt PS ungefär samtidigt som de som beställde för en vecka sen hos andra återförsäljare.
Komplett kommer att behöva ha rejäla rabatter på något för att jag ska överväga att någonsin handla från dem igen…
Godkväll, läste detta på Media Marks hemsida ikväll:
"För att förhindra köpbotar går denna produkt endast att köpa via leveranssättet ”Hämta i varuhus”.
På grund av coronarelaterade restriktioner från Sony går det inte att köpa denna vara direkt i varuhuset utan en order måste först läggas på denna sida. När du fått meddelande om att din vara är redo för upphämtning är du välkommen in till varuhuset.
Order förväntas börja kunna läggas fr.om. slutet av vecka 27.
Max 1 Playstation 5-konsol per kund och hushåll.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar ifall vi ser att denna maxgräns överskridits."
Det var ju trevligt att man försöka fixa problemet med botar, sedan är det en annan sak om det funkar.
Har inte lagt någon order någonstans, eller tänker köpa av scalpers, men skulle den finnas i butik någonstans så köper jag ett ex.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Så har jag äntligen fått mitt PS5.
Jag kan konstatera att förboka på Komplett ett år i förväg gjorde att man fick sitt PS ungefär samtidigt som de som beställde för en vecka sen hos andra återförsäljare.
Komplett kommer att behöva ha rejäla rabatter på något för att jag ska överväga att någonsin handla från dem igen…
Japp, dem har förlorat mig som kund. Beställde i augusti förra året och fortfarande inte hört något...
Köpte precis en Ps5 på MM i Luleå, fanns på lager
Lärde mig precis det uppenbara att om ett ombud ska hämta ut din ps5 så måste de även ha med ditt id-kort… glöm inte det
Precis beställt Ps5 på spelbutiken.se. Hoppas fler hann med att beställa 🙂
Står 7900kr för en med två kontroller och en webcam
I lager på Netonnet.
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...
Update: fortfarande i lager 11:43
Tack för den informationen, helt perfekt. Har precis lagt en beställning som gick igenom hos NetOnNet.
Vi får se när den levereras, men eftersom de säger de har den på internetlager, så tolkar jag det som att de skickar den omgående.
Jag skriver när jag vet mer.
Stort tack för att du skrev i denna tråden, annars hade jag aldrig hittat den.
Tack för den informationen, helt perfekt. Har precis lagt en beställning som gick igenom hos NetOnNet.
Vi får se när den levereras, men eftersom de säger de har den på internetlager, så tolkar jag det som att de skickar den omgående.
Jag skriver när jag vet mer.
Stort tack för att du skrev i denna tråden, annars hade jag aldrig hittat den.
Enligt en på SweClockers fick NoN precis in över 1000 enheter så de kommer nog finnas i lager ett tag. 😊 Scalpers får det nog tufft nu.
Fick också en beställning som gick igenom på NetOnNet idag 😀. Frågan är bara...ska jag ge den till min systerson som fyller år om en månad eller ta den själv 😬
Alltid tänka på sig själv.
Fick också en beställning som gick igenom på NetOnNet idag 😀. Frågan är bara...ska jag ge den till min systerson som fyller år om en månad eller ta den själv 😬
Självklart ska din systerson få vara med och spela på din konsol
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Enligt en på SweClockers fick NoN precis in över 1000 enheter så de kommer nog finnas i lager ett tag. 😊 Scalpers får det nog tufft nu.
Jag fick min PS5 på fredagen (beställde på torsdagen) och är grymt nöjd.
Nu måste jag bara få tag i en controller som har paddlar/knappar på undersidan... Men det är ett annat problem.
Än en gång stort tack för tipset om de var i lager hos NetOnNet, funkade perfekt.
Nu måste jag bara få tag i en controller som har paddlar/knappar på undersidan... Men det är ett annat problem.
Jag hoppas att Nacon kommer med en skön dosa. Körde en Nacon Pro Revolution V1, grymt värd pengarna. Så hoppas på något liknande till ps5. (Äger ingen ps5 men kanske blir någon gång i framtiden)
Så otroligt trött på att jaga ett Series X nu.
Skulle inte förvåna mig om det kommer nya versioner av både ps5 o series x som har något annorlunda komponenter för att snabba på produktionen.
Har gett upp själv sen länge och väntar minst till hösten, hade gärna sett slim editions för de är för jävla stora as till maskiner.
hade gärna sett slim editions för de är för jävla stora as till maskiner
Enig. Är man typ 20 år i studentrum spelar det väl ingen roll, men varken jag eller frugan vill inte se någon av de nya konsolerna i vardagsrummet, där det finns en rimligt aktuell TV som gör dessa burkar rättvisa.
Tar mig just nu igenom 'The Medium" via xCloud och börjar faktiskt undra varför jag ens ska ha en ny klump brevid TVn ö.h.t.
Varför ska du välja den sämre konsolen med dåligt utbud av spel? PS5 säljer bättre och har fler och bättre spel.
Gamepass.
Har även fler äldre spel på kontot från tidigare xbox som jag inte behöver köpa en gång till.