Max Payne fyller 20 år

Så jäkla skumt det är att se Sam Lake när man bara ser ett förvridet max Payne ansikte

1 och 2 är odödliga spel. kommer ihåg att jag körde nån kul kung fu mod till 1:an så man fajtades som i Matrix spelet,

3:an Är med riktigt bra, men visst det var en annan stämning men riktigt bra utfört av Rockstar tycker jag. Solid gameplay och bullet time


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag lämnar detta klipp här.
Ååååh, myyys.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så jäkla skumt det är att se Sam Lake när man bara ser ett förvridet max Payne ansikte

1 och 2 är odödliga spel. kommer ihåg att jag körde nån kul kung fu mod till 1:an så man fajtades som i Matrix spelet,

3:an Är med riktigt bra, men visst det var en annan stämning men riktigt bra utfört av Rockstar tycker jag. Solid gameplay och bullet time

Jag har kvar modden på min dator. Det är Max Payne 1 True Matrix mod. Man spelar som Neo och så har man lite vapen från Matrix filmerna och längre bullettime och ett kungfu fighting system. Så j*vl bra än idag den modden.

Vill ha Remake på 1-2 samt ett nytt Max Payne med ett noir New York.

Medlem

Att det inte snackas om en remake är för mig väldigt förvånade. MAKE IT HAPPEN! Min absoluta favorit spelserie!!

Medlem

Minns att jag fick byta ut mitt g-kort för att kunna få igång spelet. Men wow vilket häftigt spel det var då. Denna så kallade bullet time effekten var ny och häftig. Spelet var snyggt rent grafiskt också. Samt att Matrix var ganska ny film fortfarande då gjorde nog en del också.

Storyn och stämningen var också topp.

Medlem

12 år gammal var jag när en kompis hade fått tag på det här underbara spelet. Var livrädd när ett äckligt psykfall vid namn Jack Lupino skrek ut att han hade "tasted the flesh of fallens angels" såhär i efterhand behandlar spelet teman som kanske inte är 100% lämpliga för 12 åringar. Men förutom att spelet var stundtals läskigt så tyckte jag att det var sjukt snyggt, roligt och svårt!

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Psychonauts funkade fint i Win10 för några veckor sedan åtminstone. Tror inte att jag gjorde nåt speciellt för att få det att fungera.

Det verkar vara lite tur och träff det där.. jag har börjat leta, men många säger att det kan vara något som ligger och stör. Dock är min win10 installation nu 7 dagar gammal, så vet inte vad det kan vara, känns mer som någonting saknas för mig. Tror spelet använder dx9, och den är nu manuellt installerad... Men räckte inte...

Återkoppling till Max Payne dock: det funkade direkt, förutom inget ljud i "cutscenes".

Medlem

Här är en allt-i-allo-fix (nya texturer, widescreen, ljud, mm) som får Max Payne att fungera på Windows 10 - Max Payne 1, Complete FixPack - 2021 Edition

Som alltid finns mycket information att hämta hos PCGamingWiki.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Avstängd
Skrivet av Isak19:

Remake tack

Ja skulle vara nice. Det var ett grymt bra spel!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Att det inte snackas om en remake är för mig väldigt förvånade. MAKE IT HAPPEN! Min absoluta favorit spelserie!!

Jepp, håller med! Hoppas det dyker snarare än senare

Medlem

Det är rea på Max Payne spelen på Steam just nu också (kanske p.g.a. att det fyller 20 år) och den varar i 27 timmar till om någon är sugen. Själv tänker jag slå till på 1an och 2an för 4.45€ (trots att jag äger 1an på orginaldisk redan).

https://store.steampowered.com/app/12140/Max_Payne/

Ser inget om att det fungerar på Windows 10 på Steamsidan dock, men verkar finnas en hel del guider så hoppas någon fungerar.

SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM:
OS: Microsoft® Windows® 2000/XP (only)

Avstängd
Skrivet av psiko:

Det är rea på Max Payne spelen på Steam just nu också (kanske p.g.a. att det fyller 20 år) och den varar i 27 timmar till om någon är sugen. Själv tänker jag slå till på 1an och 2an för 4.45€ (trots att jag äger 1an på orginaldisk redan).

https://store.steampowered.com/app/12140/Max_Payne/

Ser inget om att det fungerar på Windows 10 på Steamsidan dock, men verkar finnas en hel del guider så hoppas någon fungerar.

SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM:
OS: Microsoft® Windows® 2000/XP (only)

Nu var det något år sedan jag lirade igenom 2an senast, men gjorde det då på w8.1 och det fungerade felfritt (alltså fungerar det inte enbart på de OS som står på req. infon).

För övrigt rekommenderar jag starkt "payne effects" -moddet till 2an för en förhöjd spelupplevelse!

Borde firats med remakes...

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Borde firats med remakes...

Bara så länge den gjordes i Northlight Engine, tyvärr tror jag inte vi någonsin kommer få se en Remake.

Medlem

Den stora frågan är ju, åldras aldrig den (jävla) finnen eller? 20 år och Sam Lake ser fortfarande ut att vara dryga 35? GG!

Medlem

Såg den här skådisen i Ozark. Han skulle passa som Max Payne om de gjorde en ny film.
https://www.google.com/search?q=adam+rothenberg&sxsrf=APq-WBu...

12
Skriv svar