The Ascent ska flyta bättre och hacka mindre efter senaste patchen

Robot
The Ascent ska flyta bättre och hacka mindre efter senaste patchen

Det svenska cyberpunk-liret buggstädat.

#the-ascent


Medlem

Tänkte kanske testa lite ikväll med några polare, för senaste gången var det stuttering utan dess like. Sen alla dessa konstiga sidouppdrag där en lvl 20 plötsligt kan dyka upp från ingenstans och man blir totalt överkörd. Annars är spelet riktigt kul och har potential.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

ok kanske man kan se till att skaffa nu då


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Måste finnas mycket mer endgame om det här ska va intressant. För det finnas inget nu.

Medlem

Hoppas dom löser Ultrawide support... Kan inte spela i fullskärm då allt blir inzoomat tyvärr. Kanske är fixat redan dock, var ett tag sen jag testade det.

Medlem

Fortfarande ett Side Mission som skickar in mig och frugan i väggen. Vi spelar Couch Co-op. Andra saker funkar bättre har vi märkt. Ett stort positivt plus med The Ascent är att det är 4 Player co-op. På soffan med. Än så länge är det inte värt 300:- men jobbar dem vidare så kommer dem komma till det.

Medlem

Grymt kul spel, färdigspelat inkl alla sidouppdrag under släppmånaden. Visst lite lagg här o där och småbuggar men otroligt imponerande ändå. Mer sånt här tack istället för AAA där man väntar många år för att ofta bli besviken

Medlem

Ett bättre cyberpunk än CP2077, och gratis på Game Pass. Kan verkligen rekommendera att testa!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Länge sedan jag var så fast i ett spel, trots att det egentligen inte alls är min typ av genre.

Tycker att det rullat på bra på Series X. En och annan krash och några mycket sällsynta FPS-drops. Min känsla är att ryktet om dess buggighet är överdrivet, åtminstone på min plattform.

Vad de gärna hade kunnat få göra är att fixa den överdesignade kartan. Visst, den är vrålsnygg, men det är till priset av att den är väldigt otydlig.

Medlem

Det är länge sedan jag hade så roligt i ett spel som i Ascent. Spelade igenom på ungefär två veckor.

Kul att det fortsätter att patchas, men jag saknar verkligen end game, finns verkligen ingenting att göra när man är klar.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Spelade hela co-op tsm med en kompis. Väldigt roligt men väldigt buggigt. Sidouppdragen var rätt dåliga dock, var mkt bättre flyt då vi satsade på mainuppdragen. Man sprang runt mycket vilket skapade frustration då det känns som det gjordes för att förlänga speltiden. Även uppgraderingarna var sådär, vapen-uppgraderingarna ologiska. Roliga modules och attachments dock!

3/5 men finns potential!

Medlem
Skrivet av piddau:

Hoppas dom löser Ultrawide support... Kan inte spela i fullskärm då allt blir inzoomat tyvärr. Kanske är fixat redan dock, var ett tag sen jag testade det.

Det finns en fix på PCGamingWiki för detta https://community.pcgamingwiki.com/files/file/2250-the-ascent...

Medlem

Härligt att höra! Provat några timmar och det hackade ordentligt för mig i intensiva strider, speciellt när det var mycket explosioner.

Medlem

Instämmer med ovan. Det var fantastiskt att lira igenom det en gång och miljöerna samt grafiken är makalöst. Men det tar slut lite för fort och det finns väldigt lite (ingenting) att göra när man är klar, vilket är otroligt synd!

Gen
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Instämmer med ovan. Det var fantastiskt att lira igenom det en gång och miljöerna samt grafiken är makalöst. Men det tar slut lite för fort och det finns väldigt lite (ingenting) att göra när man är klar, vilket är otroligt synd!

NG+ eller fler uppdrag vore kul samt mer mats så man kan maxa fler vapen.

1
Skriv svar