Forza Horizon 5 – systemkraven släppta

Robot
Forza Horizon 5 – systemkraven släppta
GSX
Medlem

No problem!


signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Medlem

Så... Intel-processor = NVidia?

Men det var rejäla specs på Ideal. Undrar vad de har för target där. 4K@120fps? Forza-spelen har ju inte varit supertunga att driva förr.

Medlem

Vafan, SSD enhet ligger inte under recommended wtf. Måste va tryckfelsnisse


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

landar nånstans mellan recommended och ideal, R7 3700x, 16 Gig ram, GTX1080Ti 11 Gig Vram, Får kaske skaka fram lite plats på SSD:n.
Om det är lika väl optimerat som FH4 så borde jag kunna skaka fram 85-100+ Fps med allt* maxxat i 1440p.

*Förutom vissa saker som Motion blur och Chromatic abberation o annat idiotiskt skit som inte hör hemma i spel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Så skönt att det finns Xbox!

Medlem

Hårda krav för PC, blir till att spela på Xbox, bättre upplevelse än min PC.

Medlem

Blir kanske ett köp inte spelat sen trean kom ut.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Blir detta på series s
Skulle gå i 60 fps om jag inte minns fel så det räcker och blir över.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Så skönt att det finns Xbox!

Xbox och Min Spec är ungefär samma sak.

Medlem

-O det där påminner mig om att mitt1080 gtx börjar bli gammalt usch och fy ligga på recomended som en pleb

Medlem
Skrivet av kebbe:

Xbox och Min Spec är ungefär samma sak.

Beror ju såklart på vilken xbox du tänker på. Men Xbox series X är i alla fall kraftfullare än "rekommenderade" nivån.

Medlem
Skrivet av magma:

Blir detta på series s
Skulle gå i 60 fps om jag inte minns fel så det räcker och blir över.

PCversionen är såklart inte låst till ynka 60 fps..

Medlem

forza 5 är låst till 30 fortfarande i grafik läget men tillgängligt i 60fps om man kör performance mode.

Vad jag läst men har gärna fel.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/Forza-Horizon-5-Coming...

edit
med cross save/gamepass ultimate så kan man ju köra både på pc och konsoll beroende på hur man spelar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

forza 5 är låst till 30 fortfarande i grafik läget men tillgängligt i 60fps om man kör performance mode.

Vad jag läst men har gärna fel.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/Forza-Horizon-5-Coming...

edit
med cross save/gamepass ultimate så kan man ju köra både på pc och konsoll beroende på hur man spelar.

På konsol ja. Men denna nyheten handlar främst om PC versionen där är man förhoppningsvis inte låst till två lägen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

På konsol ja. Men denna nyheten handlar främst om PC versionen där är man förhoppningsvis inte låst till två lägen.

Min kommentar var till dom som var ? på konsoll, tidigare i tråden varav jag länkade till artikeln specifikt om det.

Svårt o misstolkas kan tyckas men ja kanske kunde skrivit för konsoll .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Min kommentar var till dom som var ? på konsoll, tidigare i tråden varav jag länkade till artikeln specifikt om det.

Svårt o misstolkas kan tyckas men ja kanske kunde skrivit för konsoll .

Jo jag förstod ju vad du menade men lika bra att vara extra tydlig när man går utanför ämnet. Blir lätt en massa onödiga missförstånd annars.

Förresten skriv gärna om det är forza horizon 5 eller forza motorsport 5 du menar. /S

1
Skriv svar